W 2003 r. Telekomunikacja Polska zamierza zainwestować w informatykę około 700 mln zł. Priorytetem są projekty poprawiające obsługę klienta (tzw. błękitna linia), czyli system CRM (wspomaganie zarządzania relacjami z klientem) oraz budowa rozbudowanej sieci call center (centra obsługi). Większość tegorocznych środków zostanie przeznaczona na wdrożenie tych rozwiązań w całym kraju. W drugiej połowie roku TP SA chce uruchomić hurtownię danych w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klientów. Nadal będzie też inwestować w infrastrukturę, głównie w związku z budową ogólnopolskiego centrum przetwarzania danych. Spółka chce też wdrożyć nowoczesny system do wspomagania zarządzania klasy ERP oraz zakończyć rozpoczęte w 2002 r. projekty, m.in. wdrożenie systemu billingowego dla klientów biznesowych, integrację paszportyzacji i ewidencji sieci, centralizację systemu kolekcji danych. Do końca 2003 r. zostaną zakończone projekty centralizacji i optymalizacji infrastruktury wszystkich istotnych systemów IT w spółce. Inwestycje, choć początkowo będą wymagać sporych nakładów, mają w konsekwencji doprowadzić do ograniczenia kosztów działalności operatora.