TP sprzedaje bazy danych

Newsy
Żródło: iTePe
Opinie: 21

24 listopada Telekomunikacja Polska wprowadziła nową usługę sprzedaży baz danych. Za jej realizację odpowiada Departament Usług Operatora PKzK, który administruje największą w Polsce bazą danych zawierającą ponad 12 mln rekordów. Oferta TP obejmuje zarówno weryfikację i uzupełnienie rekordów, profilowanie bazy danych zgodnie z życzeniem klienta np. w zależności od branży czy stref. Dane mogą być udostępniane w wersji papierowej lub elektronicznej.

Opinie:

Opinie archiwalne (21):

Komentuj

Komentarze / 21

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tapir pisze: 2003-12-17 12:43
    hmm ale co jest wtej bazie danych?? moje dane??
    0
  • Users Avatars Mini
    Santi pisze: 2003-12-17 13:10
    Czyżby TP S.A. jednak udało się połączyć w OSIWie * dane abonentów (firm) w całość. Inna sprawa że ciekawe skąd TP S.A. ma ąz 12 milionów rekordów. Firm w Polsce jest nie więcej niż 1 mln. (tak podaje Panorama Firm, PKT i inni producenci baz danych) Wychodzi na to że TP S.A. będzie sprzedawać dane prywatnych abonentów. Czyżby bez ich zgody ? OSIW- Ogólnopolski System Informacji Wydawniczej, Miejsce w Łodzi gdzie biedni informatycy próbują połączyć 53 klastry baz danych TP S.A. w coś co można byłoby nazwać bazą danych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Santi pisze: 2003-12-17 13:15
    Jeśli to prawda z danymi abonentów prywatnych to zachodzi tu podejrzenie złamania ustawy danych osobowych.(Pytanie do GIODO) Bo coś sobie nie przypominam żeby TP S.A. zbierała zgody na prztwarzanie w celach marketingowych dla innych podmiotów. Sensowne programy lojalnościowe w TP S.A. dopiero ruszają (ups to była tajemnica) GIODO - GŁówny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych napewno zainteresuej się sprawą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-17 13:52
    Telekomunikacja wcale nie musi mieć danych abonentów bezpośrednio od nich. Wystarczy, że wypełnili oni formularz Claritasu i TP odkupiła od tej firmy bazę. Poza tym dane oczywiście mogły pochodzić od firm organizujących konkursy - gdzie wszyscy oczywiście wyrażają zgodę na obrót danymi. Zatem możliwości pozyskania danych przez TP jest sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-17 13:55
    I jeszcze jedno - te 12 milionów rekordów może być zbiorem w dużej części nieaktualnym.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-12-17 15:17
    Gonz jak tam twoj dialog? Dlaej masz problemy z łączeniem? U mnie są .... Tepsa nie sprzeda juz moich danych :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-17 15:37
    Trochę lepiej - coś musieli poprawić, ponieważ zrywa mi połączenia bardzo okazjonalnie. No i przeważnie szybko się loguje - za 1 razem. Zwróciłem uwagę również i na to, że dane lecą o wiele szybciej - praktycznie 5 kb/s, a jeszcze miesiąc temu było to 2-3. Oczywiście są wyjątki - w piątek było to 0,20 kb/s. Natomiast jestem wściekły na Dialostradę, na której mi bardzo załeżało, a o której można zapomnieć. Czy Ty nie lecisz przypadkiem z CDI?
    0
  • Users Avatars Mini
    Santi pisze: 2003-12-17 15:56
    Gonzales Twoje wersja w Claritasem jest nie realna: 1. Claritas nie sprzedaje bazy danych tylko ją użycza do konkretnych akcji. 2. Ustawa o bazach danych nakładałaby na TP S.A. konieczność dodawania informacji przy każdej akcji KTO JEST PRODUCENTEM bazy danych (czyli podawaliby Clartias) a to nie jest w ich interesie. Myślę, że (jeśli to prawda ze sprzedawaniem dancyh abonentów prywatnych) to ... urodził się nam potworek.
    0
  • Users Avatars Mini
    Santi pisze: 2003-12-17 15:59
    Baza TP S.A. zawiera coś wiecej niż tylko nazwiska i namiary. Teoretycznie człowiek który będzie "obrabiał" taką bazę będzie mógł się dowiedzieć ile wydajesz na telefony,ile masz lat , do kogo dzwonisz w jakich porach, kto do Ciebie dzwoni ile ten ktoś wydaje na telefony i skąd dzwoni. Kiedy nie ma Cię w domu bo np. jeździsz na wakacje (rachunki wtedy spadają) z określeniem pory roku a nawet szczegółowego przedziału godzinowego. Z tych danych można spokojnie "wyrzeźbić" kiedy wychodzisz do teatru (bo przecież dzownisz tam po bilety a ile jest teatrów w mieście ? kilkanaście ?, Prosta kwerenda i można "wygenerować teatrowiczów" ) Przesada ? Niekoniecznie. Jeśli baza TP S.A. jest zintegrowana, zdeduplikowana (rekordy są unikalne) to.... bardzo źle....
    0
  • Users Avatars Mini
    tomacisz pisze: 2003-12-17 16:47
    ZAWSZE uwazajcie co podpisujecie - przy korespodnencji z TP zawsze jest dolozona drobnym druczkiem sakramentalna formulka "zgadzam sie na przetwarzanie" itd. Podpisujac cokolwiek zgadzacie sie na przetwarzanie danych osobowych - inaczej Tepsa nie moglaby wystawiac rachunkow. Ja zawsze to skreslalem ale nie mam pewnosci czy zawsze. Baza jest legalna - Tepsa nie zaryzykowalaby takiego numeru !
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-17 18:38
    ***Santi - dziękuję za kompletny wywód - aczkolwiek zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. W każdym razie zgadzam się z ***Tomaciszem, że ta baza jest legalna. Pytanie, czy handel danymi jest legalny, pozostawiam wytrawnym prawnikom.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-12-17 18:50
    To wewnetzra bana TPSa, jak sprzedadza choc jedno niewlasciwe nazwisko (tzn osoby lub przedsiebiorstwa ktore ma pieniadze i czas i checi na sad) to TPSA bedzie placic takei odszkodowanie ze sie zdziwia. Niech TPSA nie zapomina ze dobre czasy dla Francji w Polsce juz minely definitywnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-17 19:08
    Dane przedsiębiorstw nie podlegają ochronie. A jeżeli abonenci wyrazili zgodę na przetwarzanie i handel danymi to mogą zapomnieć o ochronie sądowej. Co innego, gdy TP zacznie sprzedawać tzw. profil użytkownika - to co innego.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-12-17 20:59
    Nie, mam dialnet codzień na zwykłym modemie. A czemo z dialostrady masz zapomniec? Mnie pan proponował odrazu załozenie DSL ale niestety budżet domowy narazie nie pozwala, a przy zakładaniu numeru skorzystałem z promocji 50% abonamentu i 25% taniej internet. Ale niestety nie łącze się za 1 razem...zwykle to 3 próby a w nocy nawet nie mogłem wogóle sie połączyć...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2003-12-17 23:20
    mnie sie to bardzo nie podoba cale szczescie jest tam moj ojciec mnie nie ma ale kto wie
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-12-18 09:09
    NO to sie zacznie marketing na szeroka skale! Juz widze te skrzynki pocztowe zawalone roznego rodzau ofertami o powiekszeniu tego lub innego organu, te dzwoniace telefony z pytaniami czy maja panstwo ochote nabyc cokolwiek??? Jednak tepsa jest w stanie wycisnac kase ze wszystkiego! Tylko, ze z tych 12 milionow rekordow, czesc bedzie nieprzydatna! Przeciez ludzi ktorzy zaznaczyli w umowie, ze nie zycza sobie przetwarzania swoich danych w calach marketingowych, moga spac spokojnie! No chyba, ze tepsa bedzie mogla czesc zarobionych pieniedzy z tego tytulu wydac na odszkodowania i procesy dla tych ktorych dane nie mogly zostac sprzedane!
    0
  • Users Avatars Mini
    Diwo pisze: 2003-12-18 15:09
    Osób prywatnych nie podają w ogóle - dzwoniłem i się dowiadywałem. Akurat dla mnie - niestety...
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-12-19 16:50
    Gonzales - jak czytam Twoej posty to placze. Jezeli nie widzisz roznicy miedzy przetwarzaniem a handlem danymi to o czym my w ogole mowimy? Abonenci podpisuja najczesciej oswiadczenei o pozwoleniu przetwarzanai danych, niegdzie jeszcze nie spotkalem paragrafu dotyczacego odsprzedazy. Zreszta po co ja to pisze. Przeciez TPSA rulez, no nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-20 18:47
    ***Poke - daj spokój, bo szukasz dziury w całym. Jak widzę, łzy autentycznie zalały Ci twarz, ponieważ w swoim poście rozróżniłem i handel danymi - czyli "udostępnianie innym podmiotom", i przetwarzanie danych. Jeżeli abonenci wyrazili zgodę na przetwarzanie danych, i na udostępnianie innym podmiotom, to sprawa jest jasna. Jeżeli tylko na przetwarzanie, to już nie. Poza tym, najeżdżanie w tym kontekście na TP to po prostu "szukanie dymu". Steki tysięcy ludzi w Polsce udostępnia swoje dane gdzie tylko się da, biorąc udział w promocjach, konkursach, zdrapkach i nie wiadomo czym innym. I nikt nie robi problemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-20 18:50
    Pproblem pojawia się w momencie, gdy dane te zbiera TP - bo przecież ta firma nie ma racji bytu. Zwróc uwagę na jedno - ksiązki telefoniczne to najprostszy sposób udostępniania danych, a przecież nikt nie kweestionuje konieczności ich wydawania, Poza tym - tak jak wspomniałem, TP mogła wejść w posiadanie danych odkupując poszczególne rekordy od firm działających na rynku, gdzie ludzie wyraźnie wyrazili zgodę na udostępnianie danych innym podmiotom.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-20 18:54
    No i jeszcze jedna sprawa - ten strach przed handlem danymi osobowymi to w sumie jest nadmuchany. We współczesnym marketingu bezpośrednim coraz bardziej liczą się informacje o preferencjach konsumentów - w USA dealerzy BWM płacą nawet 1000$ za informację o klientach będących skłonnymi zakupić samochód tej marki, aniżeli kupować baze złożoną z 1000 nazwisk po dolarze za sztukę. Summa summarum jest to bardziej korzystne i rentowne. Natomiast TP raczej takich danych nie posiada i posiadać nie będzie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: