Telekomunikacja Polska podpisała 4 lipca 2003 r. ze spółką Multimedia Polska z siedzibą w Gdyni umowę o sprzedaży sieci telewizji kablowych w Olsztynie, Wrocławiu, Szczecinie i Łomiankach.
Łączna wartość transakcji ustalona została na 62 mln zł. Oznacza to kwotę 1024 zł przypadającą na jednego abonenta. Wartość transakcji uwzględnia ponoszone przez Multimedia Polska koszty związane z wydzieleniem kupowanych telewizji z infrastruktury TP, szacowane na 5 mln zł.
Transakcja ta jest elementem strategii TP, która zakłada m.in. sprzedaż aktywów nie związanych z podstawową działalnością Firmy - usługami telefonicznymi i teleinformatycznymi. Doradcą przy transakcji była spółka TP Invest.
Telewizje kablowe, będące dotychczas własnością TP, obsługują 60,5 tys. abonentów. Nabywca gwarantuje im zachowanie warunków cenowych oraz jakości usług.
Dzięki transakcji Multimedia Polska, lider konsolidacji rynku kablowego, umocniła swoją pozycję drugiego w Polsce operatora sieci telewizji kablowych.
Telekomunikacja Polska będzie dla firmy Multimedia Polska strategicznym dostawcą usług pakietowej transmisji danych.