Telekomunikacja Polska wprowadza plan socjalny - nową ofertę taryfową dla osób, które sporadycznie korzystają z usług telekomunikacyjnych lub z przyczyn ekonomicznych muszą ograniczyć wydatki na te usługi.
TP stale dostosowuje swoją ofertę do oczekiwań Klientów i czyni ją bardziej przejrzystą, właśnie dlatego katalog planów taryfowych jest modyfikowany. Znikną z niego plany, które cieszyły się znikomym zainteresowaniem klientów - aktywny i niedrogi. Plan TP socjalny zastąpi dotychczasowy plan TP oszczędny. Klienci nadal będą mogli wybrać taki plan taryfowy, który najbardziej odpowiada ich potrzebom. W ofercie TP pozostaną cztery plany: plan TP socjalny, plan TP standardowy, plan sekundowy TP dom oraz plan sekundowy TP biznes.
Plan TP socjalny, który zastąpi oferowany dotychczas plan oszczędny, zawiera nowe propozycje. Oprócz bardzo niskiego abonamentu - 28,06 zł z VAT - Klienci otrzymają do wyboru kilka opcji:
15 bezpłatnych jednostek taryfikacyjnych niezależnie od rodzaju połączenia
realizowanie połączeń w ramach Rozmów z rabatem socjalnym TP na połączenia lokalne, strefowe albo do sieci komórkowych taniej o 60 proc. w stosunku do cen w planie TP oszczędnym i taniej o 20 proc. w stosunku do cen w planie TP standardowym
realizowanie połączeń w ramach Rozmów z Rabatem socjalnym TP na połączenia międzystrefowe taniej o 30 proc. w stosunku do cen w planie TP oszczędnym i standardowym
Mogą ponadto skorzystać z opcji Internet z rabatem socjalnym - 2 godziny połączeń rozliczanych jednostką taryfikacyjną, w cenie tych połączeń jak w planie TP standardowym tj. o 50% taniej w stosunku do cen w planie TP oszczędnym.
Wprowadzając plan socjalny TP realizuje zapis rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 19 grudnia 2002 r. mówiący, że operator "umożliwia abonentom wybór opcji taryfowej w zależności od ich możliwości ekonomicznych oraz sposobu korzystania z usług". Podobne zalecenia zawiera Dyrektywą Unii Europejskiej 2002/22/EC z 7 marca 2002 r.
Konstrukcja planu TP socjalnego nawiązuje do analogicznych rozwiązań stosowanych przez wielu europejskich operatorów telekomunikacyjnych. Przykładem może być rynek telekomunikacyjny Wielkiej Brytanii, Danii, Czech i Węgier.
Tabela opłat w planie TP socjalnym
Abonament | 23 zł + VAT(28,06 zł ) | |||
Połączenia lokalne i strefowe | We wszystkie dni tygodnia | 08.00 -22.00 (za każde rozpoczęte. 3min) | 22.00 - 08.00 (za każde rozpoczęte. 6min) | |
0,58 zł + VAT (0,71 zł) | 0,58 zł + VAT (0,71 zł) | |||
Połączenia międzystrefowe (opłata za 1min.) | W dni robocze | 08.00- 18.00 | 18.00-08.00 | |
0,40 zł + VAT (0,49 zł) | ||||
W soboty, niedziele i dni świąteczne | 08.00- 18.00 | 0,20 zł + VAT(0,24 zł) | ||
0,30 zł + VAT (0,37 zł) | ||||
Połączenia do wszystkich sieci komórkowych (opłata za 1min) | W dni robocze | 08.00-18.00 | 18.00-22.00 | 22.00-08.00 |
2,30 zł + VAT (2,81 zł) | 1,60 zł + VAT (1,95 zł) | |||
W soboty, niedziele i dni świąteczne | 08.00-22.00 | 1,40 zł + VAT (1,71 zł) | ||
1,60 zł + VAT (1,95 zł) | ||||
Połączenia z Internetem (numery 0202122, 0202422, 0202130 W dni robocze 08.00 -18.00 (za każde rozpoczęte. 3min) | W dni robocze | 8.00 - 18.00 (za każde rozpoczęte. 3min) | 18.00 - 08.00 (za każde rozpoczęte. 6min) | |
0,58 zł +VAT (0,62 zł) | 0,58 zł + VAT (0,62 zł) | |||
W soboty, niedziele i dni świąteczne | Całą doba (za każde rozpoczęte. 6min) | |||
0,58 zł + VAT (0,62 zł) | 0,58 zł + VAT (0,62 zł) |