TP wygrała w sądzie z Erą

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 21

Polska Telefonia Cyfrowa poinformowała, że w dniu 6 listopada 2002 Sąd Antymonopolowy uznał odwołanie TP S.A. od decyzji Urzędu Regulacji Telekomunikacji dotyczącej rozliczeń międzyoperatorskich między PTC i TPSA.

W dniu 29 listopada 2001 URT wydał decyzję, na mocy której obniżone zostały średnio o 67% stawki rozliczeniowe płacone przez PTC wobec TPSA za ruch wychodzący z sieci PTC do sieci TPSA, które wcześniej były ustalone na podstawie umowy pomiędzy operatorami.
TPSA złożyła odwołanie od tej decyzji do Sądu Antymonopolowego. Sąd uznał odwołanie TPSA jedynie z powodu niewystarczającego - zdaniem sądu - uzasadnienia przez URT nowego poziomu stawek rozliczeniowych. Wszystkie pozostałe zarzuty TPSA, w szczególności kwestionowanie prawa URT do podjęcia omawianej decyzji, zostały oddalone. PTC uważa, że URTiP (jak obecnie nazywa się urząd regulacji) jest w zaistniałej sytuacji zobowiązany do wydania nowej decyzji w odpowiedzi na wniosek PTC, w oparciu o który została wydana uchylona decyzja. PTC jest przekonana, że nowa decyzja URTiP, po uzupełnieniu uzasadnienia, będzie zawierała identyczne (nie zakwestionowane przez sąd), korzystne dla PTC warunki rozliczeń z TPSA.

PTC zamierza wystąpić do Sądu Najwyższego o kasację decyzji Sądu Antymonopolowego. PTC jest zdania, iż doprowadzenie stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich w Polsce do poziomu obowiązującego na bardziej zaawansowanych rynkach europejskich jest nieuniknione i jest niezbędne do ustanowienia sprawiedliwych i konkurencyjnych warunków działania na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce. Decyzja URT z listopada 2001 roku była właściwym krokiem w tym kierunku, gdyż doprowadzała stawki rozliczeń za połączenia z sieci komórkowej do stacjonarnej do poziomu nieznacznie tylko wyższego niż standardy europejskie.
Koszty rozliczeń międzyoperatorskich wykazywane przez PTC w oparciu o decyzję Prezesa URT, w okresie od daty wydania decyzji do końca trzeciego kwartału 2002, były niższe o 52,7 miliona złotych od kosztów, jakie wynikałyby ze stawek obowiązujących przed wydaniem decyzji przez URT. Nie znając wyniku możliwego odwołania do Sądu Najwyższego, ani nie znając warunków ewentualnej nowej decyzji URTiP, PTC zdecydowała się przyjąć ostrożne stanowisko i utworzyć rezerwę w wynikach za trzeci kwartał 2002 roku na pełną kwotę 52,7 miliona złotych. Ogłoszenie wyników za trzeci kwartał 2002 jest planowane na dzień 13 listopada 2002 roku.
PTC poinformowała jednocześnie, że w dniu 23 października 2002 roku Sąd Antymonopolowy odrzucił odwołanie TPSA od innej decyzji URT, która nakazywała TPSA płacenie na rzecz PTC stawek rozliczeniowych za zakańczanie ruchu międzynarodowego przychodzącego do sieci PTC. Do dnia dzisiejszego, PTC nie została poinformowana, czy TPSA zamierza odwołać się od tej decyzji Sądu Antymonopolowego. Gdyby takie odwołanie miało miejsce, PTC jest przekonana, że Sąd Najwyższy podtrzymałby wyrok Sądu Antymonopolowego. PTC otrzymuje przychody z tytułu ruchu międzynarodowego przychodzącego do sieci PTC od maja 2001 roku. W okresie do końca trzeciego kwartału 2002 roku przychody z tego tytułu wyniosły łącznie 133,4 miliona złotych.

Opinie:

Opinie archiwalne (21):

Komentuj

Komentarze / 21

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    robert85 pisze: 2002-11-08 07:59
    Czy ktoś może podać jakie są konkretnie stawki rozliczeniowe między operatorami ? Inaczej mówiąc "ile operator bierze za połącznie przychodzące" .
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-08 08:37
    Z tepsa raczej nikt nie wygra, a era juz przestanie zarabiac wieka kase na naszych polaczeniach! Wreszcie stanie sie to co powinno stac sie juz bardzo dawno! Bedzie taniej, ale era nie chce sie zgodzic bo woli kroic jak najwiecej z klientow! Ach ta era oja!
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-11-08 09:08
    Qba: jak zwykle wyciągasz zbyt pochopne i fałszywe wnioski. To TPSA chce kroić wszystkich i kasować pieniądza nawet tam, gdzie jej się nic nie należy (lub gdzie na Zachodzie są bardziej rozsądne i normalne warunki rozliczeń). Chcieliby zapewne inkasować 100% za połączenia zagraniczne, kończące się w PTC, zapominając, że cała sieć/infrastruktura PTC nie należy do nich. Jak chcą- mogą w ten sposób zdzierać do woli z IDEI, ale od ERY wara:-P!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-08 09:29
    Steve dobrze wiesz, ze dzwonili bysma taniej i wiecej, gdyby komorkowi opowie spuscili by z tonu i dogadali sie, ale oni nie chca, bo obawaiaja sie postepu, a potem wzrostu zyskow, bo jezeli jest taniej to na dluzsza mate dzwonimy wiecej!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-08 09:35
    Liczą się fakty,a te wskazują,że według naszego prawa tpsa go nie łamie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-08 09:53
    Tym razem nie lamie, ale czesciej zdarza sie ze lamie, wiec traz jezeli ma racje, to bedzie starala sie za wszelka cene wydostac grosz z ery i moze im sie to udac!
    0
  • Users Avatars Mini
    wost pisze: 2002-11-08 10:04
    Kan: jak to nie łamie? Przecież sąd uchylił decyzję URT tylko i wyłącznie z uwagi na jej złe (niedostateczne) umotywowanie. Może jak macie się już w kimś kochać, to wybierajcie sobie operatorów komórkowych, którzy coś w tym kraju dla rozwoju telekomunikacji zrobili, a nie TPSA, która robi tylko to, co musi. A swoją drogą która to już decyzja URT odrzucona ze względów formalnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-08 10:12
    Dla mnie Era może przestać istnieć oni i tak są zawsze pokrzywdzeni i wszyscy sie na PTC uwzieli.
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-11-08 10:21
    Niestety zawsze wszystko co dobre szybko się kończy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-08 10:31
    Ja wiem czy to takie dobre! Era raczej n igdy nie byla dobra, no chyab ze chodzi o to, ze jest to dobre dla niej samej!?
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-08 10:35
    Dobry to ona miala zasieg i nic wiecej
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-08 10:38
    coś te sądy są ostatnio modne wśród naszych operatorów
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-08 10:45
    nie maja na co kasy wydawac zamiast tego abonamenty by obnizyli
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-11-08 11:49
    Qba: ja tam z ERY jestem b. zadowolony. Mógłbym wymienić dużo argumentów, ale nie ma sensu, bo do niektórych to jak grochem o sciąnę. A propos twojego postu z 08-11-2002 08:29: operatorzy komórkowi nie chcą zasiąść do stołu, bo zaproponowane przez monopolistę stawki są nie do przyjęcia. Gdyby tepsa zaproponowała: obniżmy stawki- wy o 50%, my też, było by ok. Ale monopolista proponuje zapewne obniżkę kosztem sieci komórkowych, sama nic nie dorzucając do worka. Czy to jest uczciwe? Powtarzam- z IDEA mogą sobie wynegocjować co chcą. Tutaj powinni spuścić z tonu dla dobra nas wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-08 13:25
    Jakby dobrze sie postarali to by wplynela
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-09 04:00
    Qbuś, daruj sobie! Ot choćby co do obniżek - teraz tepsa nie dogadała się z plusem i erą, dogadała się z ideą - masz 40 gr obniżki 4 godz dzienie (po szczycie) - masz rację - era do piachu! Tepsa z ideą daleko zajdą (to był żart ;) )
    0
  • Users Avatars Mini
    RuLeZ pisze: 2002-11-10 01:50
    graffi masz racje idea dogadala sie z tepsa bo to ten sam kapital, prktycznie jedna firma \, wiec nie wydaje mi sie zeby tpsa miala sie kiedy kolwiek dogadac z plusem czy era
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-10 20:24
    ALe dlaczego era i plus nie moga sie dogadac! Przeciez chyba wszystko mozna jakos zalatwic!??
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-11-11 01:19
    no i czemu tepesa znowu gora czy ktos mi to wyjasni????czemu??Czy nikt nie potrafi przelamac jej lini brony czy nikt nei moze sforsowac murow ktore jej bronia??!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-12 08:30
    Czasami jezeli komus sie cos nalezy to mu sie to nalezy, a ze jest to akurat tepsa to szkoad, ze na pozarcie poszla era!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-12 13:39
    Qba, jeśli doczytasz - wyraźnie jest napisane, że to nie była wadliwa decyzja tylko wadliwe uzasadnienie (czyli de facto uchylono decyzję z powodów formalnych)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: