TP wygrywa w sądzie z Tele2 Polska

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 50

Sąd Okręgowy w Warszawie zabezpieczył roszczenia Telekomunikacji Polskiej z tytułu czynów nieuczciwej konkurencji, których dopuszczała się Tele2 Polska. Jednocześnie nakazał tej spółce natychmiastowe ich zaniechanie. W wydanym zarządzeniu Sąd nakazał Tele2 Polska zaniechanie "posługiwania się przez jej przedstawicieli handlowych emblematami z logo TP, materiałami reklamowymi TP, identyfikatorami TP i kolorami firmowymi TP w celu wprowadzenia w błąd klientów TP, co do pochodzenia, jakości oraz innych istotnych cech świadczonych usług". 

Ponadto Tele2 Polska nie może rozpowszechniać "nieprawdziwych informacji, według których oferta TP jest dla klientów TP niekorzystna, w szczególności polegających na informowaniu klientów i abonentów TP, że podpisanie umowy o preselekcję z Tele2 Polska zwalnia ich z płacenia abonamentu na rzecz TP ewentualnie polegającego na przemilczaniu informacji o konieczności dokonania przez abonenta równoległej zapłaty na rzecz TP z tytułu wykonanej usługi oraz na rzecz TP z tytułu posiadanego abonamentu".

Telekomunikacja Polska przypomina, iż dobra praktyka kupiecka wymaga by w grze rynkowej zawsze i wszędzie stosować zasady uczciwej
konkurencji. Czyny konkurencji nieuczciwej godzą w dobre imię operatorów, szkodzą rynkowi telekomunikacyjnemu w Polsce i powinny podlegać jak najsurowszym sankcjom.

Opinie:

Opinie archiwalne (50):

Komentuj

Komentarze / 50

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-13 18:01
    no ladnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2004-10-13 18:06
    co by nie mowic o TelePsie to w tym wypadku ciesze sie ze wygrali, bo do metod pracy Tele2 mozna miec wiele zastrzezen.
    0
  • Users Avatars Mini
    RooX pisze: 2004-10-13 18:09
    Tele2 dobrze robi, widzialem te reklamy w TV. Popieram. Tele2 nie poddawaj sie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Weinc pisze: 2004-10-13 18:11
    Oferta Tele2 powinna bronić się sama - bez chwytów poniżej pasa, które został jej udowodnione.
    0
  • Users Avatars Mini
    englishman pisze: 2004-10-13 18:21
    Szkoda, Tele 2 fakt moze nie dzialali do konca Fair ale co robi telekomunikacja!! Od momentu kiedy mozna wybierac operatora usług ILD I DLD + F2M i Internet telekomunikacja blokuje taka mozliwosc abonentom ktorzy maja plan socjalny !!!!! I w tej kwestii jakos sady nie kwapia sie do szybkiego wydania wyroku!!! to skandal i skoro TP tak robi to uwazam ze nie mamy prawa narzekac na dzialania Tele 2. Skoro TP posluguje sie nieuczciwymi metodami to dlaczego Tele 2 ma byc fair w stosunku do Tp. Warto moze jeszcze wspomniec ze minuta rozmowy w szczycie do operatora stacjonarnego w TP kosztuje 0,49 zl u operatorow niezlaeznych cena ta oscyluje wokol 0,35 zl . To chyba najlepsza pointa.....
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-13 18:22
    *RooX: tu nie chodzi o reklamy w TV. przeczytaj jeszcze raz. poza tym reklama w TV tez jest naciagana. kto gada 1minute na miedzymiastowej?
    0
  • Users Avatars Mini
    apexx pisze: 2004-10-13 18:24
    i bardzo dobrze.....tele 2 zaczynalo mnie juz denerwowac, praktycznie nie korzystam ze stacjonarki, a juz na pewno nie miedzymiastowe itp a nachodzili mnie chyba z 5 razy, 3 razy grzecznie podziekowalem pokazujac rachunki na 30zl ale ostatnie 2 razy to mi juz nerwy puscily, ilez mozna!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gonzo pisze: 2004-10-13 18:28
    mozna i to wiele razy bo oni dostają 50 zl za klienta instytucjonalnego i 20 zł za indywidualnego...w sumie łatwy pieniadz, ja tez bym chodzil gdybym musiał tam pracowac
    0
  • Users Avatars Mini
    Redi pisze: 2004-10-13 18:43
    przygadał kociol garnkowi jak mawia stare przyslowie, od kiedy TPSA jest taka swiata, poza tym poze czas zakazac tPSA uzywania oszukanczej nazwy w postaci slowa Polska skoro wiekszosc udzialow ma France Telekom i Kulczyk (on moze i urodzil sie w Polsce tu mieszka i korumpuje wszystkim dookola)
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-10-13 18:44
    i tylko tyle?
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-13 18:58
    a niech sie sadza ile chca byle by było tanio!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-10-13 19:01
    \"Telekomunikacja Polska przypomina, iż dobra praktyka kupiecka wymaga by w grze rynkowej zawsze i wszędzie stosować zasady uczciwej konkurencji\" - i oni smieja stosowac takie slogany przypominacze ?? - a co z oplatami za peering miedzyoperatorski i blokowanie dostepu np do sieci akademickich ??? nieustawianie na czas preselekcji innym operatorom ? nieuzyczanie miastu kanalow teletechnicznych ktore powinny nalezec do miasta ?? itd itd itd itd itd wiem ze duzy moze wiecej ale nie moze wszystkiego - np umoralniac jak alzheimerowicz ktory swoich grzechow nawet nie probowal pamietac
    0
  • Users Avatars Mini
    Alkis pisze: 2004-10-13 19:48
    Tele 2 to %#$@$%#@%& , moją ciotkę naciągnął jebany akwizytor tele 2 , poprosił o podpisanie , że był w tym mieszkaniu , twierdząc , że szefowie chcą sprawdzać tak ich pracę . Ponieważ ciotka to starsza osoba podpisała papierek , a była to zgoda na preselekcje . Tak została wyrolowana przez tele2 , odkręcanie tego zajęło mi 3 miesiące. Odradzam wszystkim nieuczciwych akwizytorów firmy tele2 . Jebani %#$@$%#@%& .
    0
  • Users Avatars Mini
    pan_kaziu pisze: 2004-10-13 19:57
    Marka Tele2 kojarzy mi się z tandetą, a utwierdzają mnie w tym przekonaniu głupie i nachalne reklamy w tv. Żenada!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    michal ckt pisze: 2004-10-13 20:15
    ja pracuje w tp sa i znam tulu klientów których tele2 oszukało ze szkoda słow. kłamiac ze nie trzeba płacic abonamentu w tp sa poza tym jak ktos chce zrezygnowac to musi wysyłac pisma po całej polsce a i tak rachunki z tele2 przychodza dalej. dla tych którzy chca zrezygnowac tele 2 ( nalezy zadzwonic na 9393 i poprosic o zmianę preselekcji na 1033 czyli tp ) pozd.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-10-13 20:19
    bandyckie numery obojętnie u kogo sa odrażające i chociaż wiele zastrzeżen miałem do tepsy co doprowadzilo do przestania korzystania z jej usług to cieszę sie, że podala tele2 do sądu
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-13 20:22
    Akurat jestem po stronie Tepsy... Aż nieprzyjemne te reklamy są szczerze mówiąc. Poza tym sam miałem kilka razy najście "kulturalnych" przedstawicieli Tele2. Aż im z butów kultura wychodziła :-) Rzeczywiście głupoty ludziom wciskają , zarzekając się, że nic podobnego nie mówili, kiedy zorientują się, że nie z idiotą mają do czynienia - w moim przypadku było to stwierdzenie (po już prawie siłowym rozwiązaniu polegającym na usunięciu gościa z progu dzrwi) - czy naprawdę woli pan płacić abonament monopoliście, zamisat korzystać z bezabonamentowych usług Tele2? Kiedy odpuśiłem i z zainteresowaniem odpowiedziałem, że to inna rozmowa jeśli bez abonamentu (;-)), zaczął się wykręcać, że międzystrefowe bez abonamentu :-) Ja tam wiem jedno - ponieważ to nagminne przypadki, muszą ich uczyć takich zachowań i zagrywek. To oczywiste.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-13 20:23
    Przypomniało mi się - znajomi zamówili międzystrefowe (z preselekcją) w Netii bodajże a Tepsa odmawia preselekcji na polecenie Netii, bo "abonent ma preselekcję na polecenie Tele2 dokonaną..." Tyle, że abonent nie ma pojęcia (do momentu kiedy się dowiedział dostając fakturę), że zamówił preselekcję w Tele2 :-) To firma, gdzie byli z ofertą i ich wyrzucono.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-13 20:30
    No i bardzo dobrze.. zachowanie akwizytorów Tele2 i wciskane ciemnoty wołały o pomstę do nieba. Nie jestem fanem TP - by mi ktoś znów nie zarzucił , ale Tele 2 przekracza granice dobrego smaku i na co dzień widywałem ilu ludzi zrobili w balona , szczególnie starszych. ~~ pan kizu - trudno się nie zgodzic co do reklam - irytujące i bez polotu. A już mdłości można dostac widząc sztucznie uśmiechniętą kiepsko zduubingowaną panienkę z mikrofonem za uchem , której usta poruszają się odwrotnie proporcjonalnie do słyszanego dźwięku. ... Kolejny niesmak to antyreklama dla TP we wszystkich porównawczych wypocinach...Myslałem,że nie można używać we własnej reklamie nazwy formy konkurencyjnej działając na jej niekorzyść.. Nie wyobrazam sobie czegoś podobnego w przypadku reklam naszych operatorów gsm..
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-10-13 22:21
    W tym jednym jedynym przypadku jestem po stronie Tp . Nie może byc tak że akwizytorzy-domokrążcy wciskają kit starszym ( najczęściej) osobom. Ale nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ,że reklamy TELE 2 są nieuczciwe,bo akurat w tym się zgadzam z TELE 2 że maja niskie stawki ,ale dopiero po 22:00 :-(( pozdr.. A co do stawiania nogi w drzwiach,to mam Dialog,więc i tak ze mna by nie podpisali umowy na preselekcję:-))
    0
  • Users Avatars Mini
    emfuz pisze: 2004-10-13 22:24
    Rollo zgadzam sie z toba w 100%. To tak jakby zlodziej przypominal za siodme przykazanie to nie kradnij. To zdanie: "Telekomunikacja Polska przypomina, iż dobra praktyka kupiecka wymaga by w grze rynkowej zawsze i wszędzie stosować zasady uczciwej" doprowadzilo mnie do szalu. Jak bezczelnym trzeba byc by cos takiego napisac.. Moze przypomne panom z TP uczciwosc w postepowaniu z NOM-em ktory to niebezpiecznie zaczal sie rozwijac wiec go udupili!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-13 22:55
    emfuz - mi przypomniał - nie z Netią a z NOM-em ta firma moich znajomych umowę miała...
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2004-10-14 01:02
    Witam. Dlaczego nikt nie wspomni że TP SA robi to samo ? Myślicie że ma czyste rączki? Wynajmuje firmy które to za nich rabią. Podaje przykłady: a) TP SA dzwoni do klienta Tele2 podając sie za kogoś z Tele2 i mówi \\\" mało Pan/Pani dzwoni są za niskie rachunki , przyślemy kogoś aby rozwiązał umowe z nami\\\". b) Telefonują wieczorami do klientów Tele2 i mówią że jak Pani nie zrezygnuje z Tele2 to wyłączymy telefon. Teraz podaje najnowsze praktyko TP SA: a) Dzwonią i informują ze preselekcja sie przedawniła po czym ją cofaja b) Informują klientów TP SA że aby podłączyć Tele2 trzeba poprowadzić nową linie a to prowadzi do rozkopania drogi , podwórza i nikt nie chce bo po co niszczyć trawniki.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2004-10-14 01:02
    CDN Takich przykładów mogę podać wiele. Proszę paniętać że Tele2 walczy z nieuczciwymi przedstawicielami ( w tamtym roku pracowało ponad 100 firm spisujacych umowy , w tej chwili pracuje tylko 15). TP SA sama wynajmuje mieszaczy którzy wydzwaniaja po ludziach i cofaja preselekcje. Przykładem jest firma Computex która działa w Dzierżoniowie na ulicy Pocztowej i w Złotoryji. Zatrudnia ok 50 osób które zatrówaja tylko nam życie. Pozdrawiam Marcin
    0
  • Users Avatars Mini
    rufin pisze: 2004-10-14 02:14
    Korzystam z NOM-a. Odebrałem 2 telefony z TP??? Zachęcano mnie do powrotu - preselekcji 1033.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-14 04:07
    a ja miedzymiastowe mam pzez strefe+ ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-10-14 09:26
    Mam głęboko Tele2, ale moralizatorstwo zastosowane tu przez jednego z najwiekszych oszustów, mających na koncie niejedno draństwo, niedopowiedzenie, czy wręcz oszustwo - czyli TP mnie strasznie wkurza. Ale przecież przecietny Polak nie pozwie takiego giganta, bo go na to nie stać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-10-14 09:36
    Chociaż raz można z czystym sumieniem poprzeć Telekomunikację.
    0
  • Users Avatars Mini
    jolerr pisze: 2004-10-14 09:50
    A tam piszo glupoty co mnie obchodzi tele2 i tak majo drozej jak w komorce wiec niech sie wypchajo, niekorzystam ze stacjonarnego!!! a jak mam tpsa to tak aby miec bo to porzadna firma!!! i niemam zamairu zmieniac na jakies badziewie!! niewazne kto ejst jej wlascicielem ale jest polska ma polskie korzenie!!
    0
  • Users Avatars Mini
    grzybek pisze: 2004-10-14 10:46
    Tele2 jest beznadziejne. Reklama była śmieszna... za pierwszym razem. Nie mówiąc już o tym że dziwiłem się nieco tej bezczelności, mówieniu o tym że w TP jest drożej itp. Kiedy zadzwoniłem na ich infolinię, okazało się że ceny nie są bynajmniej konkurencyjne. A co do posługiwania się bezprawnie symbolami TP, co zarzuciła tepsa, to była taka sytuacja, że kiedyś przychodzę do domu, a mam do mnie, że był facet z telekomunikacji i chciał nam podłączyć Tele2...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mysio-Pysio pisze: 2004-10-14 11:35
    TELE 2 oszukuje jak sie da, nie przepadam za TP SA bo to panstwo w panstwie, ale to co ostatnio wyprawiaja jej akwizytorzy to skandal. Naciagneli moja Babcie na rozmowy lokalne przez 1061, chociaz wiadomo, ze takiej oferty u nich nie ma i dlugo nie bedzie. Oczywiscie Babcia podpisala, odkrecanie "tego o" zajelo mi sporo czasu a i tak co tydzien monitoruje 9393, czy aby nie przyszedl jakis swistek o preselekcje 1061. Mialem swego czasu 1061, placilem poprzez Debit Direct, ale po ktoryms monicie od windykatora, ze nie place moja cierpliwosc sie skonczyla. Zdecydowanie odradzam jakichkolwiek kontaktow z ta firma i trzymania na kilometr akwizytorow z TELE 2.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2004-10-14 12:01
    Sady w Polsce sa tragiczne, nigdzie w innych krajach, pomimo procesow, sady nie wydaly podobnych nakazow. Poziom wiedzy sedziow jest zenujacy albo maja lepkie rece...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktosiek pisze: 2004-10-14 12:04
    No właśnie, u mnie też byli z kilka razy i grzecznie sie im pdziękowało, ale jak jeszcze raz przyjdą to... a do tego dzwonią tez sobie i wypytują o jakies ankiety czy cosik takiego. Są delikatnie mówiąc troche bezczelni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2004-10-14 12:05
    Poza tym, ludzie, NIE DAJCIE SIE ZWIESC!! Nie zapominajcie, ze JEST TO NOTATKA TPSA, WIEC NIE PRZEDSTAWIA SPRAWY BEZSTRONNIE - PRACOWAL NAD NIA DZIAL PUBLIC RELATIONS TAK, ZEBY PRZEDSTAWIC INFORMACJE W JAK NAJKOZYSTNIEJSZYM SWIETLE DLA TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2004-10-14 12:09
    TPSA od lat naciaga klientow, jej akwizytorzy rowniez wprowadzaja w blad, przypomnijcie sobie jak dzialala neostrada na poczatku, przez kilka lat ludzie placili za wolny transfer, awarie i do tego horrendalne stawki. Widze, ze wiekszosc popiera tu monopol, dzieki ktoremu w Polsce sa najwyzsze stawki za polaczenia w calym OECD (dla nieobeznanych sa to kraje o wysokim poziomie rozwoju gospodarczego (UE+pare innych)
    0
  • Users Avatars Mini
    N pisze: 2004-10-14 12:15
    Pracowałem kiedyś w tele2 (w AP Kraków) - byłem koordynatorem grupy, miałem swoje biuro, ale jak zaczeli mieszać i nie wypłacać kasy za zatwierdzone umowy, mimo ze klienciu kozystali juz z ich usług mówiono mi ze umowy nie przeszły bo.. to podziękowałem im za wspólprace. Grupa spisywała około 1000 umów miesiecznie, wiec stracili troszke kasy. Zapraszam na moją stronkę WWW.TELE2.W.PL
    0
  • Users Avatars Mini
    Onufry Jan Zagloba pisze: 2004-10-14 13:25
    O TP S.A.: Dialbel ubral sie w komze i ogonem na msze dzwoni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-10-14 13:26
    Poniewaz ja pracuje w TP i moglbym byc uznanym za stronniczego.... ale w doniesieniach cos jest.... moja sasiadke chcieli wyrolowac przedstawiajac sie ze "sa z TP i obnizaja koszty..." - a przedwczoraj zawital do mnie taki i tez mowil ze "obnizaja koszty"... i musialem 5x pytac by przedstawil sie kogo reprezentueje... i byl na tyle namolny ze jak powiedzialem ze pracuje w TP i nie jestem zainteresowany nadal wciskal kit ze obniza koszty... i takie tam...... Piotr
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-10-14 13:30
    N - ale nawyki z poprzedniej strony zostaly..... niby adres Tele2 a otwiera sie strona Bank.strona.pl - czyli metody te same :-( pozdrav
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-10-14 13:31
    nie "strony" ale "firmy" ....mialo być..
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-10-14 13:40
    Prawo jest takie ze reklamujac swoj towar nie mozna sie poslugiwac szyldem innej/konkurencyjnej firmy - i tak ogladajac reklame Proszku Visir (na przyklad) proszki inne sa zasloniete (tzn ich nazwy)- az dziw ze ktos sie za to nie wzial..... pozdrav
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-10-14 14:23
    pewnie sedzia za wyrok dostal darmowe uslugi do konca zycia i cala jego rodzina :)
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2004-10-14 14:27
    O ile sie orientuje to w Polsce reklama porownawcza jest dozwolona, tylko malo ktora firma sie na to decyduje gdzyz to moze pociagnac za soba odwet konkurencji.
    0
  • Users Avatars Mini
    pepe pisze: 2004-10-14 14:28
    Lutek: Widac jak sie znasz na prawie. To o czym piszesz to reklama porownawcza, ktora jest dozwolona w wiekszosci krajow kapitalistycznych, takze u nas. Oczywisce sa pewne zasady, ktorych nalezy przestrzegac. I przepisy tezo tym mowia.
    0
  • Users Avatars Mini
    dfgdg pisze: 2004-10-14 15:30
    @lutek pepe na szeroka skale reklama porownawcza jest stosowana na szeroka skale w USA. nie wiem jak to jest w Europie, ale musze przyznac, ze jak zobaczylem pierwszy raz reklame tele 2 u nas to bylem zdziwiony, bo bylem pewny, ze u nas jest ona zabroniona. widocznie znalezli jakis kruczek alb ozmienilo sie prawo w tej materii.
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-14 16:51
    Mnie to osobiście nie dziwi! TP to TP! Hehehe…
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2004-10-14 18:28
    Gdyby tak bylo to firmy reklamujace proszki tez by tak robily.... A z tym porownywaniuem to jest tak jak z porownywaniem odsetek od kredytow.... gdzie mowie sie ze cena kredytu jest np nizsza ale nic sie nie mowi o kosztach posrednich Co do preselekcji to pisza ze taniej... ale nie mowia ze na to jest abonament bo jak sie nie wygada za ta sume to i tak "bykowe" trzeba zaplacic..... i co to jest uczciwe... czy ich domokrazcy to mowia??? Moja sasaiadke wprowadzili tak w blad-- o ich przekretach mowi wielu.... i p[ewnie cos w tym jest pozdrav
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2004-10-14 20:25
    i dobrze, nalezalo sie tele2 ale tepsa niech tez lepiiej nic nie mowi o uczciwej konkurencji. Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    doreklam pisze: 2004-10-15 02:58
    Najlepsza jest Realia Telekomunikacja i koniec. Przedstawiciele kompetentni, uczciwi, nikogo nie oczerniaja, a oferte cenowa maja najlepsza. (tak jak w Tele2, ale naliczanie sekundowe)- 0801 801 880
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-10-15 04:03
    2 Lutek: po pierwsze firmy reklamujace proszki nie robia tak bo nie oplaciloby im sie to z roznych przyczyn, np. zwykly proszek to moze byc kazdy inny niz X, a nie tylko jeden konkurent Y. reklama porownawcza jest w polsce dozwolona!!!! po drugie jakie bykowe?? mam tele2 i nie place nic poza tym co wygadam na miedzymiastowych (tj. w niektorych miesiacach nic nie place)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: