Telekomunikacja Polska rozwiązuje umowę z firmą Maxfon, service providerem świadczącym usługi za pośrednictwem linii 0-700. Firma ta odmówiła przyjęcia nowych, bardziej rygorystycznych warunków, przedstawionych przez TP. Dotychczasowa umowa jest w okresie wypowiedzenia.
Rozwiązanie umowy z firmą Maxfon to konsekwencja działań podjętych przez Telekomunikacje Polską dla zapewnienia użytkownikom Internetu bezpiecznego korzystania z sieci i zabezpieczenia ich przed nieświadomym łączeniem się z numerami o podwyższonej płatności. Obowiązujące od miesiąca nowe wzory umów z service providerami zaostrzają system kontroli i zwiększają odpowiedzialność za podejmowane, nielegalne działania. Dotyczy to także dialerów. Chodzi o wykluczenie możliwości łączenia z droższymi numerami bez zgody użytkownika.
Ze strony www.telekomunikacja.pl można pobrać bezpłatny program SS Antydialer, który chroni przed zmianą numeru dostępowego do Internetu z 0-20... na 0-700.
Klienci Telekomunikacji Polskiej będą także telefonicznie informowani o możliwym nagłym wzroście wysokości rachunku. Firma uruchomiła już pilotażową wersję takiego rozwiązania. System wczesnego ostrzegania będzie dodatkową, bezpłatną usługą oferowaną przez TP.
"TP nie chce czerpać zysków z rozpowszechniania treści kontrowersyjnych moralnie i sprzecznych z prawem. Service providerzy, którzy naruszają prawo, nie mają u nas czego szukać" - powiedziała Barbara Górska, Rzecznik TP.