Klienci Telekomunikacji Polskiej będą telefonicznie informowani o możliwym nagłym wzroście wysokości rachunku. Firma uruchomiła pilotażową wersję takiego rozwiązania. System wczesnego ostrzegania będzie dodatkową, bezpłatną usługą oferowaną przez TP.
Zastosowane rozwiązanie na bieżąco porównują liczbę rozmów telefonicznych i średnią wartość rachunków z danymi z poprzednich trzech miesięcy. Monitorujemy głównie połączenia do sieci komórkowych, międzynarodowe oraz z numerami 0-700.
Po analizie tych danych, w przypadku nadmiernego i nagłego wzrostu ruchu, konsultanci dzwonią do wybranej grupy klientów. Informują o zagrożeniu czyli o tym, że ich najbliższy rachunek telefoniczny może być znacząco wyższy od poprzedniego.
W zależności od potrzeby, konsultanci będą się kontaktować z klientami co najmniej raz w miesiącu
"Wprowadzając takie rozwiązanie, chcemy przede wszystkim uchronić naszych Klientów przed nadmiernym i często niekontrolowanym wzrostem kwoty, jaką będą mieli do zapłacenia za rachunek telefoniczny. Dzięki niemu, Klienci jeszcze przed wystawieniem faktury będą mogli się dowiedzieć o takim zagrożeniu" - powiedziała Barbara Górska, rzecznik TP.
Rozwiązanie pilotażowo testowane jest w Sandomierzu. Po kilku dniach działania, 89 % Klientów uznało, że jest ono korzystne i potrzebne. Jeszcze jesienią tego roku planowane jest objęcie systemem wszystkich Klientów TP.