Telekomunikacja Polska zmieniła harmonogram wdrażania Błękitnej Linii TP. W Regionie Poznań system CRM zostanie uruchomiony w drugiej połowie września, a nie tak jak wcześniej planowano w sierpniu. W kolejnych regionach wprowadzanie Błękitnej Linii TP będzie następowało w odstępach dwu-, trzy tygodniowych. Telekomunikacja zamierza jednak dotrzymać ustalonego wcześniej terminu zakończenia całego procesu wdrażania Błękitnej Linii, co jest planowane na początek listopada. Do tego czasu wszystkie regiony będą w zasięgu systemu CRM.
Błękitna Linia TP w liczbach:
10.5 mln klientów TP będzie obsługiwanych przez Błękitną Linię TP
1.2 Tetrabajta danych będzie przetwarzał system CRM
15 dni potrwa migracja danych z systemu billingowego do CRM. Proces ten będzie podzielony na 5 części odpowiadających 5 regionom: Poznań, Olsztyn, Warszawa, Katowice, Kraków
1584 doradców będzie odbierać ponad 50 tys. rozmów dziennie - takie są średnie szacunki dla Błękitnej Linii TP
3-4 tys. rozmów dziennie odbiera pilotaż Błękitnej Linii TP w Poznaniu
30 centrów obsługi klienta zostanie uruchomionych w całym kraju do października 2003 (26 do obsługi rynku masowego i 4 do obsługi rynku biznesowego)
7700 pracowników będzie pracowało w systemie CRM
4231 - liczba stanowisk pracy w systemie CRM - maksymalna zdolność systemu to 5000 pracowników zalogowanych jednocześnie.