Trwa kampania Simplusa przygotowana przez EURO RSCG NEW EUROPE - "Tak trzymaj". Powiększenie się rynku telefonii komórkowej w dużej mierze zależy od usług pre-paid, gdzie znaczną grupę użytkowników stanowią młodzi ludzie w wieku poniżej lat dwudziestu. Dotychczasowa komunikacja marki Simplus opierała się na postaci ludzika La Linea i była przeznaczona dla bardzo szerokiej grupy docelowej. Polkomtel, doceniając rolę młodszych użytkowników telefonów komórkowych, prowadzi specjalną kampanię skierowaną do młodzieży.
Cele komunikacyjne:
Poinformowanie o wprowadzeniu nowej taryfy.
Stworzenie atrakcyjnego dla młodych ludzi wizerunku Simplus Team.
Przedstawienie nowej taryfy.
Kreacja:
Najważniejszym elementem kampanii wprowadzającej taryfę Simplus Team jest film reklamowy. Pokazuje on rozbawioną grupę młodych ludzi wracających późnym wieczorem do domu (zapewne wracają z imprezy lub koncertu). W filmie główną rolę odgrywa oczywiście telefon komórkowy.
Służy on zarówno do zabawy jak i do kontaktowania się. Komórka zapewnia łączność ze światem i grupą. W filmie widzimy, że telefon pomaga pokonać wszelkie bariery i zakazy można być w kontakcie i dobrze się bawić wtedy, gdy spotkanie z przyjaciółmi lub dziewczyną jest niemożliwe. Telefon umożliwia utrzymanie kontaktu ze swoją paczką w każdej sytuacji.
W filmie szczególną rolę odgrywa ludzik La Linea. Scenka z animowanym bohaterem rozpoczyna film, wprowadza widza w normalny, realny świata jednocześnie stanowi łącznik z dotychczasową reklamą usług Simplus.
Postać La Linea wykorzystana jest także w końcowej części filmu, gdzie ludzik przedstawia zalety nowej taryfy. Komunikacja reklamowa taryfy Simplus Team w pozostałych mediach opiera się na głównych bohaterach filmu. W prasie, na billboardach, w Internecie czy POS - zawsze widzimy grupę młodych ludzi, których łączy wspólna zabawa i wspólna taryfa do porozumienia się.
Tak 3 Maj
Media wykorzystane w kampanii (konkretne tytuły i nazwy stacji):
TV:
TVP,
TVN,
TVN 7,
Polsat,
MTV Polska,
Viva
Kino:
Radio:
RMF FM,
Radiostacja
Outdoor:
tablice w formacie 5 x 2 metry
Prasa codzienna:
Gazeta Wyborcza,
Gazeta Wyborcza – Co jest grane?,
Super Express,
Tele Tydzień,
Auto Świat,
Prasa młodzieżowa:
Bravo,
Bravo Girl,
Bravo Sport,
Dod Dedos,
Filipinka,
Popcorn,
Dziewczyna,
Olivia,
Twist,
Nicole,
Victor Gimnazjalista,
Cogito
Prasa Komputerowa:
Click,
Komputer Świat,
CD Action,
Komputer Świat Gry,
ulotki eksponowane w kawiarenkach internetowych, Internet, materiały POS
Czas trwania kampanii:
16 sierpnia – 30 września
Planowanie i kupno mediów:
Media Planning Group (planowanie)
Universal McCann (kupno)