Era organizuje przegląd agencji reklamowych dotyczący strategicznej i kreatywnej obsługi marek Era Moja i Tak Tak. Obecnie budżet tych marek obsługuje agencja reklamowa D'Arcy. Do przeglądu, oprócz D'Arcy, zostały zaproszone: Ad Fabrika FCB, Corporate Profiles DDB Group, TBWA/Hager, Lowe Lintas GGK, McCannErickson Polska, Saatchi & Saatchi, PZL i Scholz & Friends Warszawa.
"Wprowadziliśmy procedurę, zgodnie z którą co dwa lata robimy przegląd agencji reklamowych i mimo, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z D'Arcy, chcemy się zorientować, co się dzieje na rynku" - mówi Anna Wołek, dyrektor biura prasowego sieci Era.
Mimo tych wypowiedzi podkreślających wysoki poziom prac wykonywanych przez dotychczasową agencję nie jest przesądzone, że koniec tego przeglądu pozwoli D'Arcy zachować swojego najpoważniejszego klienta lokalnego.
W przeglądzie obok możliwości strategicznych i kreatywnych w obszarze reklamy ATL oceniane będą również doświadczenia agencji w realizacji kampanii z zakresu marketing services. Analizie poddane zastaną ich struktury organizacyjne i procesy powstawania koncepcji strategii reklamowych. Pod uwagę będzie także brana efektywność kosztowa oraz system zarządzania znaczącymi budżetami reklamowymi.
"Współpracujemy z PTC już od sześciu lat - powiedział Neil Selby, dyrektor agencji D'Arcy. - Do tego typu przeglądu stajemy już po raz trzeci. Nie oznacza to, że traktujemy go jako formalność i nie przykładamy się wystarczająco. Po prostu jest to cześć procesu współpracy z tym klientem, który co dwa lata dokonuje takiej weryfikacji". Selby dodaje, że zasady procesu weryfikacji są znane. Każda z agencji biorących udział w przeglądzie jest zaproszona na dwugodzinne spotkani, podczas którego musi odpowiedzieć na sześć zadanych pytań dotyczących obsługi PTC. Wybór agencji dokonuje się na podstawie tego spotkania.
Przetarg zostanie rozstrzygnięty w pierwszej połowie marca 2002 r. Firma nie podała informacji o wysokości budżetu przeznaczonego na strategię i kreację na rok 2002. W ramach planowania i zakupu mediów dla marek Era Moja i Tak Tak PTC nadal będzie współpracować z domem mody mediowym MediaVest. Zmianie nie ulega także obsługa marki Era Biznes, gdzie za strategię i kreację odpowiada agencja reklamowa J. Walter Thompson/Parintex, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MindShare Polska.
Jednocześnie z przeglądem agencji kreatywnych PTC ogłosiła przetarg na wybór agencji marketing services dla marek Era Moja i Tak Tak, do którego zostało zaproszonych sześć agencji (firma nie podała ich nazwy). Zostanie on rozstrzygnięty także w pierwszej połowie marca br. Obecnie budżet reklamowy w zakresie usług marketing services marek Era Moja i Tak Tak obsługuje agencja reklamowa Arip, która do przetargu również została zaproszona. Arip pracuje na rzecz PTC od 1996 r. i jak powiedział Marcin Maj, odpowiadający za PR agencji, jest to jej najpoważniejszy klient. Przez pierwsze 5 lat Arip przeprowadzała wyłącznie projekty z dziedziny event marketingu, w 2000r. wygrała przetarg na obsługę całego BTL i PR.