Samsung wprowadza w swoich smartfonach Tryb serwisowy.
Dzięki trybowi serwisowemu użytkownicy będą mogli zablokować dostęp do osobistych informacji, takich jak zdjęcia, wiadomości czy kontakty.
Tryb serwisowy pozwala stworzyć osobny profil użytkownika przed oddaniem urządzenia do serwisu. Dzięki niemu, pracownik serwisu może korzystać z podstawowych funkcji telefonu, nie mając przy tym dostępu do jakichkolwiek prywatnych informacji. Wystarczy jedynie wejść w Ustawienia, wybrać pozycję Bateria i pielęgnacja urządzenia, włączyć Tryb serwisowy i zresetować smartfon. Po jego ponownym uruchomieniu dostęp do prywatnych informacji – w tym zdjęć, dokumentów i wiadomości – będzie ograniczony.
Po włączeniu trybu serwisowego osoba, której powierzono telefon nie będzie także w stanie uruchamiać zainstalowanych przez użytkownika aplikacji. Dane lub konta utworzone w Trybie serwisowym zostaną automatycznie wykasowane po przejściu do normalnego trybu pracy urządzenia. W Trybie serwisowym można pobierać aplikacje ze sklepu Galaxy Store, lecz zostaną one automatycznie wykasowane (wraz z wszelkimi utworzonymi danymi i kontami) po wyłączeniu tego trybu przez użytkownika.
Tryb serwisowy pomyślnie przeszedł testy przeprowadzone w lipcu w Korei z wykorzystaniem telefonów Galaxy S21 oraz został wprowadzony na rynku chińskim we wrześniu 2022 roku. Obecnie zostaje uruchomiony na rynku globalnym – nowa funkcja będzie udostępniana w ciągu kilku kolejnych miesięcy w urządzeniach z systemem One UI 5. Proces jej wprowadzania będzie także kontynuowany w roku 2023 w kolejnych urządzeniach serii Galaxy. W najbliższym czasie przedstawione zostaną dodatkowe informacje dotyczące dostępności nowej funkcji na poszczególnych rynkach lokalnych.