Biuro reklamy TVN ogłosiło strategiczną współpracę z Visą.
TVN chce wykorzystać dane VISA do targetowania reklam z platformy Addressable TV.
Dostarczane dane mają być zanonimizowane.
Informacje te są analizowane w ramach określonych obszarów geograficznych w całej Polsce, co umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych.
Wprowadzenie danych transakcyjnych ma wzmocnić potencjał Addressable TV jako narzędzia umożliwiającego realizację kampanii o wysokiej skuteczności i efektywności. Nowe rozwiązanie otwiera możliwości jeszcze lepszego dostosowania przekazu reklamowego do rzeczywistych zachowań zakupowych odbiorców.
Model dynamicznej podmiany reklamy, czyli Addressable TV polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Reklamy dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy w idealnej synchronizacji czasowej, niezauważalnej dla widza.
TVN uruchomił tę usługę w październiku 2022 roku.