Twoja Telekomunikacja - jest szansa na dużą karę od UOKiK

Newsy
Opinie: 29

UOKiK rozpoczął postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przeciwko spółce Twoja Telekomunikacja. Operator świadczy usługi telekomunikacyjne w sieci stacjonarnej oraz związane z nimi odpłatne usługi dodatkowe („Usługa Pakiet Bezpieczeństwa”, ochrona spadkobiercy przed odpowiedzialnością finansową w przypadku śmierci abonenta, itp.). Urząd w postępowaniu sprawdzi czy niezgodne z prawem działania jak: podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczanie wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnionym żądaniu opłat za niezmówione usługi dodatkowe są stosowane w praktyce. Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie o tym, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator.

Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Wiemy o niemal 450 osobach pokrzywdzonych przez Twoją Telekomunikację. Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Konsumenci skarżyli się również, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie przez dwa okresy rozliczeniowe. Jak informuje jedna z pokrzywdzonych osób - Przedstawiciel z Twojej Telekomunikacji przedstawił mi kwotę miesięczną rachunku 25 zł, a nie dodał, że to tylko przez dwa miesiące. Z analizy Urzędu wynika, że konsumentom mogła nie być przekazywana kompletna informacja o wysokości opłaty abonamentowej, tj. obejmująca cały okres zobowiązania, w tym również wzrost ceny po pływie okresu promocyjnego.

Prawo nakłada na przedsiębiorcę sprzedającego poza lokalem lub na odległość, a więc przez telefon czy w domu konsumenta, obowiązek poinformowania go o prawie odstąpienia od umowy oraz przekazanie formularza odstąpienia. - Przy podpisaniu umowy nie zostałem pouczony o prawie odstąpienia od umowy jak również nie otrzymałem jego wzoru oświadczenia o odstąpieniu – pisze konsument.

Działaniem na szkodę konsumentów jest również niewydawanie im pełnej dokumentacji dotyczącej umowy: Pełnomocnik nie wręczył mi całości umowy a jedynie 3 i 4 stronę (…). Okazuje się, że Twoja Telekomunikacja może nie przekazywać klientowi egzemplarza umowy, potwierdzenia jej zawarcia, a także niektórych załączników.

UOKiK zakwestionował również żądanie zapłaty za usługi dodatkowe, których konsument nie zamawiał. Przykład: Pełnomocnik własnoręcznie uzupełnił na umowie wybór takich usług, jak: Usługa Pakiet Bezpieczeństwa, czy Usługa Dodatkowa, które wymagają ode mnie umiejętności chociażby obsługi SMS, czego w ogóle nie potrafię i nie znam. W rezultacie dodania do abonamentu usług dodatkowych cena usługi mogła znacznie wzrosnąć, a główną motywacją konsumentów do podpisania nowej umowy mogła być chęć zaoszczędzenia.

Jeśli postawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    krzysiek pisze: 2017-02-16 08:57
    I bardzo dobrze. Z tym ze kare ta powinni dostac ci ktorzy wydawali takie polecenia pracownikom. Z wladnej kieszeni powinni placic. I na bezrobocie.
    3
  • Users Avatars Mini
    Nowy pisze: 2017-02-16 19:16
    Na szafot z dziadami. Mam nadzieję że im tak dokopią aż im w pięty pójdzie. Naciągneli moich teściów. Ludzi ponad 80 letnich.
    3
  • Users Avatars Mini
    mojatelekomunikacja pisze: 2017-05-25 21:33
    Na dziadka te trafilo podpisal bez czytania umowe jak widac w cenniku Aktywacja uslugi 620 PLN hehe
    0
  • Users Avatars Mini
    RAfał pisze: 2017-06-12 00:52
    Dziś pisałem o odstąpienie od umowy - moi rodzice podpisali bo im wmówił przedstawiciel, że wszystkie numery analogowe będą likwidowane i ze muszą podpisać.... całę szczęście zdążyłem w 14 dniach sie zmieścić z odstąpieniem. NACIĄGACZE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Wiedza lub dostęp do internetu to podstawa pisze: 2017-07-04 12:55
    Dzwoniła do mnie pani dziś z Twojej Telekomunikacji i zaproponowała mi że wymieniają w całej okolicy łącza z kablowych na cyfrowe ???? (dziwne bo mam łącze kablowe i jest cyfrowe) . Oświadczyłem że moje łącze mimo że kablowe również jest cyfrowe na to pani oświadczyła że wymienaiają telefony z kablowych na bezprzewodowe cyfrowe na to ja jej mówię że bez sensu bo telefony bezprzewodowe cyfrowe to komórki i co ? będą wymieniać komórki ??? Twoja telekomunikacja to ściema i próba przeciągnięcia osób starszych na ich abonament niekoniecznie dobry. Obsługa wmawia ludziom ciemnote i powołuje sieę na umowy z innymi operatorami akurat u mnie na liniach ORANGE (była TPSA ) siedzi Netia. Jest to to samo co TELE 2 kiedyś. Niestety firma TWOJA Telekomunikacja okłamuje potencjalnych klientów o tym że wymieniają łącza i przechodzą na łącza cyfrowe. Akurat siedzę w temacie i mam pewną wiedzę na ten temat ale nawet nie próbuję wyobrazić sobie ile ludzi naciągną na zmianę operatora. Z doświadczenia wiem że taka zmiana nigdy nie kończy się dobrze dla oszukanego klienta. Raczej uważajcie na ta firmę bo nie mówią prawdy klientom.
    0
  • Users Avatars Mini
    jaoszukana pisze: 2017-07-17 16:25
    Moją mamę (lat74) też oszukali. Przedstawiciel firmy zasugerował że reprezentuje dotychczasowego operatora i zaproponował obniżenie abonamentu, dorzucając do tego darmowy telefon, który jak się okazało jest wyszczególniony w zawartej umowie i wyceniony na kwotę 599 zł. Właśnie jesteśmy na drodze odstąpienia od umowy, bo nie minął jeszcze 14 dniowy termin od jej zawarcia. Rozmawiałam z konsultantką w celu oddania telefonu taką drogą jaką został dostarczony, czyli do rąk wysłanego przedstawiciela firmy, aby nie było niedomówień co do jakichkolwiek uszkodzeń sprzętu. Okazało się że nie, konsultantka była niegrzeczna i arogancka - tak w skrócie "wziąłeś to sobie oddaj"
    0
  • Users Avatars Mini
    orenia pisze: 2017-08-18 21:30
    dokanie tak sieeee
    0
  • Users Avatars Mini
    Oreb pisze: 2017-08-18 22:55
    Dokładnie tak się stało i w moim przypadku;( Manipulacja,niedopowiedzenia,ukrywanie faktów,straszenie konsekwencjami ....itd.Zgłaszam sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.Im więcej skarg tym szybciej firma powinna wypaść z rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Krętacze pisze: 2017-08-22 15:32
    Byłem pracownikiem tej firmy .. Oszukują nawet własnych przedstawicieli ucząc ich ze przechodząc do nich automatycznie ucinana jest umowa z poprzednim dostawca a tak na prawdę płaci się później dwa rachunki, a z infolinni dzwonią do biednych starszych ludzi podszywając się pod orange i jest to potwierdzone , bo sam słuchałem na żywo jak wygląda rozmowa z klientem .. Oszuści i kretacze , powinni się zająć juz nimi dawno.
    0
  • Users Avatars Mini
    Oszukany pisze: 2017-08-30 03:44
    Dlaczego oszustami nie zajmie się prokuratura? Dlaczego oszust ma prawo do odszkodowania od swojej ofiary? Dlaczego od wielu lat jest to walka z wiatrakami ? Tak trudno zapuszkować dla przykładu paru takich złodziei ?
    1
  • Users Avatars Mini
    Oszukany 90 letni pisze: pisze: 2017-09-04 10:57
    Na szczęście złożyłem w terminie odstąpienie od oszukańczej umowy. Oszuści podszyli się pod operatora UPC. Kobieta z tej oszukańczej firmy,telefonicznie poinformowała że jest z UPC i że w nagrodę za terminowe opłaty rachunków mam przyznany prezent w postaci aparatu telefonicznego,oraz że mam promocyjną obniżkę w opłatach.Zapowiedziała że za kilka dni przyjdzie kurier z aparatem telefonicznym i promocyjną umową do podpisu.Umowa miała celowo zasłoniętą stronę z nazwą tej oszukańczej firmy aby nie było można stwierdzić że to nie jest operator UPC.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jolka pisze: 2017-09-14 13:43
    Proszę uważać na tą firmę!!!!!Jak długo żyję nie spotkałam się z takimi oszustami!!!!Działają tak podstępnie,że nawet się nie obejrzysz a cyrograf podpiszesz.Mówią,ze musisz wymienić telefon,bo przechodzą na cyfrówkę /jest to obowiązkowe/ a w gruncie rzeczy podpisujesz cyrograf na Jej usługi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jolka pisze: 2017-09-14 13:51
    dlaczego na taką firmę nie ma mocnych!!!!Jestem tak zbulwersowana,że chyba mnie coś trafi!!!!!!!!!!!!!!!Ja wypowiedziałam umowę i odesłałam Im ten cholerny telefon i czkam co będzie dalej.Jeszcze raz Uprzedzam!!!! nie dajcie się zasranej telekomunikacji/a raczej Twoja telekomunikacja?Mijajcie tą firmę z daleka!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jowita pisze: 2017-09-14 14:10
    Dlaczego dla swojego zysku to firma oszukuje starszych ludzi!!!korzysta na niewiedzy starszych ludzi!!!! Czy Oni zasłużyli na działanie takich krętaczy jak Twoja telekomunikacja??????Nauczeni byli uczciwości,a teraz są tak wrednie oszukiwani.Czy na prawdę zasłużyli sobie na to!!!!!Jeżeli tak to niech ta firma odpowie mi na to pytanie!!!!!DLACZEGO!!!!!!!!!Masz w tym momencie czyste sumienie!!!!! Pamiętaj,że też będziesz stary i ktoś pójdzie Twoim tropem i zgnoi cię jak Ty zgnoiłeś mnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Jowita pisze: 2017-09-14 15:49
    Masz rację Jowito!!!! Ta firma to bieżące piekło!!! Firma gdzie zatrudniają naciągaczy którzy nie mają żadnych skrupułów i sumienia wszystko zrobią,aby naciągnąć starych ludzi na koszty.To niech ich diabli wezmą.Pamiętaj że i Ty będziesz w tym wieku szachraju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jola,Jowita pisze: 2017-09-14 17:07
    Macie rację!!!! Twoja Telekomunikacja to firma którą powinna zająć się prokuratura!!!Oszuści jakich w całym eterze nie było!!!!Gnoje wrabiają wszystkich naiwnych/starsze osoby/ tylko żeby zarobić i znależć naiwne duszyczki z których mają prowizję.Nie zdają sobie sprawy z tego że za parę lat następcy z nimi zrobią to samo.Kiedy zrozumiecie że pieniądze to nie wszystko!!!!.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jola,Jowita pisze: 2017-09-14 17:09
    Nie macie żadnego HONORU i nie wiem czy wiecie co to znaczy.jesteście zwykłymi HIENAMI!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jola,Jowita pisze: 2017-09-14 17:11
    Jeszcze jedno!!!HIENY zeżrą padlinożerców!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mirosław pisze: 2017-09-26 16:03
    dlaczego tą pseudo firmą nie zajmie się prokuratura moją mamę też oszukali teraz trzeba to anulować
    1
  • Users Avatars Mini
    Filip pisze: 2017-09-26 21:36
    Mojego dziadka 78l. też na to nabrali. NACIĄGACZE.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zosia pisze: 2017-10-16 12:46
    Hieny i jeszcze raz hieny dziś właśnie w porę zorientowałam się że to oszuści wyrwałam i potargalam podpisaną umowe. Przedstawiajac sie jako Orang wmowili mi ze juz za miesiac wszystkie telefony nie beda dzialac zwykła siecią tylko droga cyfrowa i trzeba wymienic telefon. Frajer mało by nie dostał w łeb. Nadciąga ludzi a potem za patriote się podaje.
    1
  • Users Avatars Mini
    Boz pisze: 2017-10-26 10:29
    Niestety moja mamę (94 lata) też oszukali. Napisałam do UOKiK - czekam na odpowiedź. Dlaczego taka pseudo firma naciągaczy wciąż z powodzeniem działa na rynku? Dlaczego te wszystkie wpisy, opinie nic nie dają?
    0
  • Users Avatars Mini
    Magda pisze: 2017-10-31 19:31
    A ja własnie zaczęłam walkę. Naciągnięto mojego 88 letniego ojca. Był pewien, że umowa dotyczy przedłużenia umowy ze starym operatorem. Dowiedziałam się po dwóch miesiącach. Też będę pisała do UOKiK. Wszędzie gdzie się da.
    2
  • Users Avatars Mini
    jerry pisze: 2017-11-04 12:36
    UOKiK przygląda się aferze , co z tego wyniknie -nic
    0
  • Users Avatars Mini
    Janusz pisze: 2017-11-17 09:00
    Mnie też oszukali podając się z Orange.Wyłudzają pieniądze naliczając koszty za używanie telefonu który im dawno odesłałem.Składam doniesienie do Prokuratury
    1
  • Users Avatars Mini
    benia pisze: 2017-11-20 13:28
    Moja tesciowa 75 l tez naciagli, a co smieszniejsze jej siostre tez tyle ze podpisali umowe na jej niezyjacego od 4 lat meza i mowili zr to nic nie przeszkadza ze nie zyje, zlodzieje ...
    0
  • Users Avatars Mini
    M. pisze: 2017-12-05 00:31
    Mnie też oszukali mówili że za miesiąc nie będą działać te telefony tylko cyfrowe ,co dalej z tymi oszustami ,jak się od tego wypłacić !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maria pisze: 2017-12-05 00:33
    Mnie też w ten sam sposób oszukali jak się od tych naciągaczy wyplątać !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylwia pisze: 2017-12-05 17:56
    Witam. Moja babcie tez oszukano w podobny sposob. Babcia zorientowala sie dopiero po tym jak skontaktowala sie z nia firma ktora swiadczyla jej uslugi do tej pory. Niestety czas nana odstapienie od umowy minął i babcia wyslala pisno po uplywie 14 dni. Teraz grozi jej kara w wysokosci 45 zl za kazdy miesiąc do konca umowy co daje kwote powyzej 1000 zl. Czy komus udalo sie jakoś wybrnac z tej sytuacji? I czy ktoś dostał juz jakas odpowiedz od UOKiK, z osob które pisaly? Pozdrawiam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: