Według najnowszych badań firmy Canalys (obecnie część Omdia) globalna sprzedaż smartfonów w drugim kwartale 2025 r. spadła nieznacznie do 288,9 mln sztuk. Umiarkowany popyt konsumencki ograniczył wzrost rynku.
Największym producentem w drugim kwartale był Samsung, który sprzedał 57,5 mln smartfonów, co stanowi wzrost o 7% w ujęciu rok do roku. Wynik ten był w dużej mierze zasługą serii Galaxy A, skierowanej na rynek masowy.
W drugim kwartale kluczową rolę odegrały w szczególności podstawowe linie A0x i A1x, wspierane przez nowo wprowadzony model Galaxy A06 5G, który pomógł Samsungowi zdobyć popularność na rynkach wschodzących. Seria S25 utrzymała stabilne wyniki, mimo że nie nastąpił znaczący wzrost popytu na nowy model Galaxy S25 Edge.
Drugie miejsce w rankingu dostawców zajęła firma Apple, której sprzedaż iPhone'ów spadła o 2% do 44,8 mln sztuk. Wynik Apple'a świadczy o dużej odporności firmy na ostrą konkurencję w Chinach i korektę zapasów w Stanach Zjednoczonych w związku z dostosowaniem się do szybko zmieniających się ceł.
Trzecie miejsce utrzymała firma Xiaomi, która sprzedała 42,4 mln sztuk, dzięki szczególnie silnemu wzrostowi w Ameryce Łacińskiej i Afryce.
Na czwartym miejscu znalazła się firma vivo, która odnotowała wzrost o 2% i sprzedała 26,4 mln sztuk, dzięki silnemu wzrostowi w Indiach, a piąte miejsce zajęła firma TRANSSION, której sprzedaż spadła o 3% do 24,6 mln sztuk.
Dodatkowo wyniki Samsunga w drugim kwartale poprawiło wcześniejsze dostarczenie zapasów do Stanów Zjednoczonych w związku z obawami o cła, dzięki czemu dostawy do tego kraju wzrosły o imponujące 38% rok do roku”.
Kolejnym ważnym wydarzeniem w drugim kwartale było pojawienie się poza pierwszą piątką firmy Nothing, która odnotowała wzrost o 177% rok do roku, po raz pierwszy przekraczając 1,0 mln dostaw kwartalnych. Droga Nothing do pozycji najszybciej rozwijającego się dostawcy na świecie była napędzana głównie przez udane inwestycje w Indiach.
Vendor |
Q2 2025 |
Q2 2025 |
Q2 2024 |
Q2 2024 |
Annual |
Samsung |
57.5 |
20% |
53.5 |
19% |
7% |
Apple |
44.8 |
16% |
45.6 |
16% |
-2% |
Xiaomi |
42.4 |
15% |
42.3 |
15% |
0% |
vivo |
26.4 |
9% |
25.9 |
9% |
2% |
TRANSSION |
24.6 |
9% |
25.5 |
9% |
-3% |
Others |
93.3 |
32% |
96.2 |
33% |
-3% |
Total |
288.9 |
100% |
288.9 |
100% |
0% |