Clear Channel Poland od września 2002 realizuje kampanię reklamową dla PTK Centertel, polegającą na promocji marki Idea POP na ławkach i stojakach rozmieszczonych na terenie wybranych szkół średnich oraz uczelniach wyższych w całej Polsce. Clear Channel Poland zaproponował nową, niestandardową formę reklamy specjalnie dla marki Idea POP.
Channel zamontował 609 ławek i 157 stojaków na rowery na obszarze szkół średnich oraz wyższych uczelni w 11 największych miastach i aglomeracjach miejskich (Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Lublin, GOP, Łódź, Opole, Białystok, Szczecin).
Nietypowe nośniki wykorzystano do ekspozycji marki oraz hasła nawiązującego w dowcipny sposób do rodzaju nośnika. Hasło „Łączy z ludźmi (na siedząco)” umieszczono na ławkach, zaś „Łączy z ludźmi (bez hamulców)” na stojakach.
Celem kampanii jest skuteczne dotarcie do zdefiniowanej grupy odbiorców, potencjalnych klientów usługi pre-paid oraz wyraźny wzrost świadomości marki Idea POP w kategorii telefonów komórkowych na kartę w grupie studentów i uczniów szkół średnich.
Badanie efektywności kampanii Plakat Impact Test, przeprowadzone w grudniu 2002 roku na próbie 450 respondentów (uczniów i studentów) w dziewięciu miastach objętych opisywanymi działaniami reklamowymi, wykazało ich wysoką skuteczność oraz akceptację.
Zarówno pomysł na kampanie, jak i jej realizacja okazały się prawdziwym sukcesem. Studentom i uczniom podobały się same nośniki – wielu uznało, że dzięki takiej reklamie POP w dobry sposób pokazał, że pasuje do dynamicznego, nowoczesnego stylu życia swojego odbiorcy. Większość ankietowanych podkreślała też zalety kampanii – jej wiarygodność, pomysłowość, nowoczesność oraz to, że zwraca uwagę.
Kampanię dobrze ocenili również przedstawiciele PTK Centertel. - Efekty kampanii spełniły nasze oczekiwania, badania przeprowadzone wśród uczniów i studentów szkół, w których były zainstalowane nośniki, pokazały, że Idea Pop jest liderem pod względem świadomości marki w tej grupie. Dobrze została przyjęta również forma reklamy, zwracano uwagę na użytkowe funkcje nośników i dowcipnie dostosowaną do niej kreację – powiedział Rafał Koński, Idea Pop Retention Manager w PTK Centertel.