Udana współpraca polskich operatorów

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 35

Przez pół roku od wprowadzenia nowych zasad sprzedaży telefonów komórkowych w promocji operatorzy zawarli ok. 3 mln umów, odrzucając jednocześnie 35 tys. dłużników, którzy nie regulowali należności u innych operatorów.

Pod koniec ubiegłego roku operatorzy telefonii komórkowej zaczęli wymieniać się informacjami na temat swoich potencjalnych klientów. Operatorzy szacują, że dzięki współpracy udało się zaoszczędzić co najmniej 50 mln zł. Wcześniej tracili ok. 30 mln zł miesięcznie z tytułu niepłaconych rachunków oraz kolejne kilkanaście milionów z powodu wyłudzonych aparatów. Przez pół roku tylko w 350 przypadkach klienci zdecydowali się na wpłatę kaucji.

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-28 05:30
    To powinno byc tez z korzyscia dla uczciwych klientow, a jak narazie nie widac znacznych obnizek.. :(
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-05-28 05:37
    Nepomucen, właśnie się zastanawiam - jest 10 mln abonentów, 50 mln zł - ja chcę swoje 5 zł!!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    zolv pisze: 2002-05-28 06:00
    no moze wreszcie cos ruszy z obnizkom/-ami dla nas "ostatnich uczciwych" :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    doa pisze: 2002-05-28 06:06
    ludziska czy wy chcecie z torbami puścić opów :) u kogo będziecie wtedy kupować fony? w tepsie :P ?
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2002-05-28 07:02
    ..ale w dalszym ciagu traca kosmiczne pieniadze...jezeli miesiecznie tracili ok.30mln (180 mln - pol roku) a zaoszczedzili tylko 50mln, to w dalszym ciagu traca ok.20mln..a gdzie jeszcze straty z tytulu pfonow
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2002-05-28 07:04
    20mln miesiecznie...oczywiscie;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    whitepablo pisze: 2002-05-28 07:12
    Naiwnością jest zakładanie, że w związku ze zmniejszeniem strat wynikających z istnienia nieuczciwych klientów, operatorzy postanowią podzielić się zyskiem z tymi uczciwymi, to jest biznes, nie zabawa w piaskownicy.
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2002-05-28 07:21
    whitepablo..oki masz racje:-)...ale zwiekszy to ich zyski co pozwala na bardziej elastyczna polityke cenowa w stosunku do konkurencji...czyli mozliwe jest (podkreslam mozliwe) obizenie cen:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-05-28 12:23
    Moze dzieki temu za jakis czas potanieja rozmowy, a ceny aparatow tez beda ciekawsze jak same promocje! Jednak nie musi byc tak koniecznie! Oni zaoszczendza, ale my nie bnedziemy mieli z tego tytulu zadnych korzysci!
    0
  • Users Avatars Mini
    zrozpaczony pisze: 2002-05-28 12:26
    po 15 miesiącach od podpisania cyro z Erą rąbneli mi wczoraj komórę, rozeznałem się w sytuacji i dochodzę do wniosku że wobec koniecznych do poniesienia kosztów (nowa karta sim + nowy tel.) chyba zerwę umowę z opem. Czy orientujecie sie moze jak bardzo gorliwa jest era w ściąganiu kary umownej. Czy mam szanse na to, że nie zapłace kary. Proszę o rady jak postąpić z opem by minimalizować koszty.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-05-28 12:56
    Nic dodać, nic ująć do wypowiedzi poprzedników - założenia opów się potwierdziły, skoro są oszczędności - jest sukces, ale ich bo to oni ponieśli trudy dogadania się, nawiązania współpracy (pomimo konkurencji o klienta). Gdyby inicjatywa wyszła od abonentów (chyba się ze mną zgodzicie, że to niemożliwe, choćby ze względów organizacyjnych) to można by się domagać bezpośredniego uczestnictwa w korzyściach z powodzenia operacji ... Nie ma sprawy - oby tylko nikt nie przeszkadzał konkurencji to efekty zobaczymy po jakimś czasie ... chociaż nie wprost .. Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-05-28 13:07
    Pięknie w walce z nieuczciwymi rzyczę dalszych sukcesów i oszczędności :P
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-05-28 13:08
    Tzn. życzę :P
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-05-28 13:43
    traca mniej bo taki klient moze tylko 1 fon wziasc, wiecej juz mu nie dadza wiec straty sie zmniejszyly ale nie znikna wogole, dalej sa naciagacze i beda
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2002-05-28 13:54
    CONDZIU: JESLI SIE DOBRZE ORIETUJE TO ZAWSZE MOZNA NIE PODPISAC ZGODY NA WERYFIKACJE TAKZE JEST TO ZGODNE Z PRAWEM BO POZWALA SIE OPERATOROM NA SPRAWDZENIE Z WLASNEJ I NIEPRZYMUSZONEJ WOLI :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-05-28 14:08
    fajnie ze nasi operatorzy tak milo ze soba wspolpracuja :-))).
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2002-05-28 14:24
    a może wprowadzimy coś w rodzaju "strajku" to znaczy dzień bez telefonu my zostawiamy w spokoju komóreczkę w domku i wyjeżdzamy ze swoją lubą gdzieś w ustronne miejsce, operator na tym straci jak każdy będzie tak wyjżdzać a my ... chyba możemy coś zyskać od ukochanej:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    krisuk pisze: 2002-05-28 14:53
    korzyscie mialy być dla klientów, a na razie korzystają na tym operatorzy :(
    0
  • Users Avatars Mini
    wonglik pisze: 2002-05-28 16:16
    I bardzo dobrze. Tak powinno byc.i Polak jednak nie moze byc uczciwy... Jednak dla stalych i pewnych klijentow powinny byc jakies bonusy czy cos takiego.. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-05-28 16:22
    fajnie - nieuczciwi zostali uziemnieni. a co z uczciwymi?????
    0
  • Users Avatars Mini
    adit pisze: 2002-05-28 17:19
    skończyły się szybkie pieniądze drobnych cwaniaczków w dresach i dobrze !
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-05-28 18:54
    wonglik:nasi operatorzy powinni sie zaczac starac o stalych i sprawdzonych klientow. Przeciez taki klient jest lepszy niz pierwszy lepszy osobnik prosto z ulicy.A dodatkowo jak sie operator bedzie staral o stalych klientow, to bedzie to z korzyscia dla wszystkich, ja place rachunki i mam z tego jakies korzysci, a operator moze byc pewien swojego zysku, bez potrzeby wynajmowania jakis firm do sciagniecia dlugow.
    0
  • Users Avatars Mini
    zrozpaczony pisze: 2002-05-28 19:31
    condziu dzieki za odpowiedz. Moje obawy niestety potwierdziły się... operatorzy wystepują na drogę sądową mimo, iz z ekonomicznego punktu widzenia jest to ryzykowne (lub wręcz nieuzasadnione). Jeśli chodzi o zasadę to ich rozumię. Tylko cholera nie rozumię jak to jest z tą uczciwością... Skoro skradziono mi tel. to muszę kupić inny (po cenach rynkowych) aby dalej wykonywać postanowienia wiążącej mnie umowy. Mogę też kupić trochę tańszy tel. na bazarze (czytaj ten, który rabneli mnie lub innemu biedakowi). Jaki problem ma op z zablokowaniem skradzionej komóry??Przecież zniknęł by wtedy problemy z kradzieżamizarówno tymi prawdziwymi jak i fikcynymi. Jednak opom się to nie opłaca... Dziwna ta walka z przekretami - szczególnie z perspektywy kogoś komu wczoraj w autobusie skradziono aparat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Adaś pisze: 2002-05-28 20:16
    Jeśli wcześniej te straty były w kalkulowane w przychody, to teraz proporcjonalnie powinni obniżyć abonamenty.
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-05-28 20:19
    heh no to maja 50 mln na bankiety..nowe samochody...wyjazdy w cieple kraje:))))a Wy sie domagacie obnizek cen..oj ludzie ludzie..tu jest Polska..zrozumcie to w koncu!!:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-05-28 21:12
    Condziun nie wprowadzaj w błąd - z technicznego punktu widzenia koszty windykacji ponosi dłużnik, więc raczej jest szansa (naogół) na odzyskanie należności z odsetkami. Chyba, że ktoś faktycznie - nie ma nic!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-05-28 21:31
    Opy narzekały, że przez naciągaczy traciły dużo kasy-ukróciły to. Ceny połączeń między opami zostały obniżone, a obniżek w cennikach NIE MA! Ktoś tu nam mydli oczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2002-05-28 23:09
    no i oplacilo sie to co zrobili
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-05-28 23:31
    czekamy aż operatorzy podzielą się zyskiem (brakiem straty) z uczciwymi klientami, obniżając ceny rozmów.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-05-29 04:15
    jarpol - ja w cuda nie wierze, szczegolnie ze zadluzona po uszy idea da cos swoim abonentom
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-05-29 04:16
    ZROZPACZONY !!!!! - Nie zrywaj umowy - tak sie sklada ze kumpel pracuje w sadzie i z info od niego wynika jasno - operatorzy STOSAMI składaja powodztwa cywilne / gospodarcze w sadach !!! Czasem jest to nawet walka o glupie (!!!) 50 zł - dodajac inne koszta, obsluge prawna, odsetki i komornika czesto placi sie 500 zl!!! A przy zerwaniu umowy placisz 650 (chyba?). Lepiej kup jakis telefon - wyjdziesz na swoje. Wspolczucie :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-05-29 11:37
    Zaplaci za zerwanie umowy 750 zlotych, a do tego dojda mu jeszcze koszta sondowe i takie tam, czyli lacznie moga go ukluc na jakies 1200 zlotych! Nie warto sie wypinac na swojego OPA!
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-05-29 13:48
    A depozyty się sypią i to w niektórych przypadkach, niepotrzebnie !!
    0
  • Users Avatars Mini
    pawezi pisze: 2002-05-29 15:59
    Cuz za postep
    0
  • Users Avatars Mini
    zrozpaczony pisze: 2002-05-29 19:23
    Dzięki za rady - wszystkim!! Sprawdziłem dokładnie sytuację, za zerwanie umowy z Erą po 15 miesiącach od jej zawarcia zapłaciłbym ok. 300 Pln (kara umowna maleje w Erze proporcjonalnie do czasu trwania umowy). Udało mi się kupić od kumpla zajechanego Sony CMD-1 za 80 PLN (nie kradziony !!!!) więc jeszcze 60 PLN za nowego sima i wrócę w eter. Zerwanie umowy, %#$@$%#@%&%@ od kwestii etycznych, zwyczajnie nie opłaca mi się. Tylko nie będę mógł teraz używać telefonu bez dojmującego obrzydzenia (aparat nie podoba mi się okrutnie!) - moze to i dobrze rachuneczki mi stopnieją.POZDR Zbyszek
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: