UKE jednak zatwierdził regulamin TP

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 3

1 grudnia 2006 r. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zatwierdził przedłożony przez Telekomunikację Polską do jego oceny projekt „Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A.”.

Przedmiotowa zgoda wiązała się jednak z szeregiem zastrzeżeń zgłoszonych przez Prezesa UKE wobec proponowanych w tym Regulaminie postanowień niekorzystnych dla użytkowników – a które to postanowienia na gruncie przepisów obowiązującego Prawa telekomunikacyjnego nie mogły być przyczyną zgłoszenia przez Prezesa UKE sprzeciwu, ponieważ nie ma do tego podstaw prawnych w obowiązującej ustawie.

Zastrzeżenia (wątpliwości) Prezesa UKE wzbudziły w szczególności następujące kwestie:

1) maksymalny termin przysługujący Spółce na rozpoczęcie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w wymiarze 10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia;

2) procedury doliczania przez TP S.A. do faktury za bieżący okres rozliczeniowy wartości usług z poprzednich okresów rozliczeniowych, jeżeli opłaty te w wysokości zgodnej z cennikami TP nie zostały uwzględnione w fakturach za te okresy;

3) zmiana terminu płatności faktur poprzez uznanie za dzień zapłaty daty wpływu środków na rachunek TP, a jednocześnie braku kontroli TP nad terminami dostarczania faktur Abonentom.

Brak odpowiednich narzędzi regulacyjnych pozwalających Prezesowi UKE na zawetowanie powyższych (niekorzystnych dla abonentów) postanowień Regulaminu wpłynął na wniesienie przez Prezesa UKE zastrzeżeń poniższej treści:

  • bardzo dokładnie i restrykcyjnie będzie monitorowana kwestia jakości i dostępności świadczonych przez Spółkę usług, w tym zachowywanie przez Operatora parametrów wskaźnika odnoszącego się do czasu oczekiwania na przyłączenie do sieci;

  • wyjątkowo dokładnie będzie monitorowana kwestia dofakturowywania usług - szczególnie dogłębnie analizowany będzie zakres oraz przebieg postępowań ws. skarg wnoszonych przez abonentów w tym przedmiocie. Jednocześnie, Prezes UKE zaznaczył, iż w Regulaminie powinien znaleźć się zapis, w myśl którego:

- abonent informowany byłby przez Spółkę o fakcie powstania zaległości w fakturowaniu zrealizowanych na rzecz danego abonenta usług wraz z podaniem przyczyn zaistnienia takiej sytuacji oraz

- wybierałby dogodny dla siebie sposób rozliczenia przedmiotowych zaległości.

będzie monitorowana również kwestia sposobów i terminów płatności za usługi, w szczególności poprzez weryfikację skarg abonenckich i interwencje u Operatora w tym zakresie.
Prezes UKE zastrzegł ponadto, iż będzie monitorował skutki wdrożenia również innych niż ww. przepisów i w przypadku ich negatywnego wpływu na relacje abonentów z Operatorem, podejmie odpowiednie kroki w celu ich natychmiastowej zmiany.

Dodatkowo, Prezes UKE zwrócił uwagę na potrzebę uzupełnienia postanowień przedłożonego do jego akceptacji projektu Regulaminu o takie kwestie, jak:

  • potrzeba zamieszczenia na stronie internetowej Spółki konkretnego adresu elektronicznego, na który mogłyby być składane reklamacje;

  • zamieszczenie w Regulaminie zapisu uprawniającego klienta do porozmawiania ze zwierzchnikiem konsultanta Błękitnej Linii.

Niezależnie od powyższego, Prezes UKE zobowiązał TP S.A. do ponownego, niezwłocznego przesłania abonentom jednolitego tekstu Regulaminu z zastosowaniem odpowiednio dużej czcionki, pozwalającej abonentom za swobodne zapoznanie się z jego postanowieniami.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    PiteR-1 pisze: 2006-12-06 12:37
    niczym jak w komorkach niektore punkty...
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2006-12-06 12:49
    3) zmiana terminu płatności faktur poprzez uznanie za dzień zapłaty daty wpływu środków na rachunek TP, a jednocześnie braku kontroli TP nad terminami dostarczania faktur Abonentom. - przecież to standard w większości firm/banków i instytucji ze decyduje data wpływu środków na rachunek! a nie kiedy klient wpłacił kase np na poczcie. a dwa zarzut braku kontroli nad terminami dostarczenia faktur jest śmieszny - skoro np usługodawca (poczta polska) ma chęć zastrajkować i nie wykonywać usług.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2006-12-06 13:04
    pnk1. głowy nie dam bo nie pamietam ustawy. ale aktualnie operator uznany za świadczącego usługi powszechne (tel.stacjonarny PSTN) musi taką usługę zagwarantować każdemu chętnemu. wiec jeżeli jakis gość na zabitej dechami wsi życzy sobie miec tel. od TP ta musi mu go założyć. skoro nie ma tam żadnej infrastruktury to trudno to zrobić w 7dni. dlatego jest zabezpiecznie w postaci 10 miesiecy (czas dla opa na inwestycje) i z tego co się orientuję podobne terminy (do 12 miesiecy) obowiązują w UE.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: