UKE opublikowało wyniki najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego w listopadzie 2018 roku, z informacjami o tym, jak klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy korzystali z usług telekomunikacyjnych.
Według UKE, z telefonii stacjonarnej korzysta 9 proc. badanych. Dotyczy to też firm - zdecydowana większość, bo blisko 80 proc., odeszła już od telefonii stacjonarnej.
Średni miesięczny rachunek za telefon komórkowy to niemal 50 zł.
Niemal 90 proc. Polaków korzysta z roamingu podczas podróży po Europie.
Aplikację bankową w telefonie ma prawie 40 proc. z nas, za to ci, którzy ją posiadają, często decydują się korzystać z niej nawet kilka razy w tygodniu. Blisko połowa z badanych nie korzysta z żadnych usług OTT, zaś przez korzystających zdecydowanie najczęściej wskazywane są usługi komunikacyjne.
Dostęp do internetu ma już ponad 70 proc. klientów indywidualnych, z czego ponad 90 proc. posiada internet mobilny w telefonie, a 67 proc. usługę stacjonarną. Średnia miesięczna opłata za internet mobilny wynosi niemal 45 zł, a maksymalna prędkość pobierania danych to średnio 70,7 Mb/s.
W przypadku firm odsetek posiadających dostęp do internetu sięga 86 proc. i ponad połowa z nich deklaruje, że jest to dostęp stacjonarny.
Według raportu prawie 75% badanych używa smartfonów. Ponad 65% ma oferty na abonament.