UKE skontroluje opóźnienia przy BSA

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 10

Prezes UKE zaniepokojony stale rosnącą liczbą skarg, otrzymywanych od konsumentów, dotychczasowych użytkowników usługi neostrada tp, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług dostępu do Internetu świadczonych przez operatorów alternatywnych w oparciu o tzw. Bitstream Access zamierza skontrolować operatorów zaangażowanych w realizację usług świadczonych na podstawie oferty BSA.

Wprowadzona decyzją Prezesa UKE „Oferta określająca ramowe warunki dostępu do lokalnej pętli abonenckiej poprzez dostęp do węzłów sieci telekomunikacyjnej TP na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych” (Oferta ramowa Bitstream Access – w skrócie „BSA”), jest jedną z regulacji dotyczących usług dostępu szerokopasmowego, które w Polsce zostały wprowadzone w ramach polityki rządu Rzeczypospolitej Polskiej wspierającej rozwój społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. Należycie implementowana Oferta ma pozwolić innym operatorom wejść na rynek usług szerokopasmowych i rozpocząć świadczenie własnych usług detalicznych konkurencyjnych w stosunku do usług Telekomunikacji Polskiej S.A.

Wprowadzając do obrotu Ofertę Ramową Prezes UKE miał na uwadze konieczność realizacji następujących celów ogólnych wynikających z przepisów prawa:

a) zapewnienie rozwoju równoprawnej i efektywnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym;

b) zapewnienie użytkownikom końcowym maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych;

c) wspieranie rozwoju nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce.

Pojawienie się nowych graczy na rynku usług szerokopasmowych oraz wzrost konkurencji w tym zakresie powinien również wpływać bezpośrednio na poprawę sytuacji użytkowników końcowych, którzy zyskają możliwość wyboru innych dostawców tego typu usług. Jako pierwsi, ofertę dla klientów indywidualnych, przygotowaną w oparciu o Ofertę BSA przedstawili i rozpoczęli jej wdrażanie operatorzy: Netia i GTS Energis. (mapa dostepności usług BSA)

Prezes UKE z uwagą przygląda się rozwojowi sytuacji w tym zakresie i z zaniepokojeniem stwierdza, analizując napływające liczne skargi, że w trakcie implementacji BSA, mają miejsce negatywne zjawiska, w dużym stopniu mogące niweczyć podstawowy cel przyjętej regulacji, tj. zapewnienie korzyści dla użytkowników końcowych.

Nieprawidłowości te często skutkują sytuacją, w której abonent po rozwiązaniu umowy z TP nie może doczekać się rozpoczęcia świadczenia usługi przez operatora alternatywnego, ma problemy z uzyskaniem podstawowych informacji dotyczących zgłaszanych problemów i reklamacji.

Sytuacja ta zmusza prezesa UKE do pilnego podjęcia działań przysługujących mu z mocy Prawa telekomunikacyjnego, mających na celu ochronę interesów użytkowników końcowych. W związku z powyższym, w najbliższym czasie przeprowadzone zostaną postępowania wyjaśniające lub kontrolne i w zależności od ich wyników podjęte zostaną inne działania interwencyjne w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych zaangażowanych w realizację usług świadczonych na podstawie oferty BSA.

Opinie:

Opinie archiwalne (10):

Komentuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Maciek-2 pisze: 2007-02-27 00:48
    heh, współczuję tym wszystkim którzy oczekują... w moim przypadku tp miało jedynie 2-dniową zwłokę, chociaż i tak cała wymiana informacji między operatorami miała miejsce ostatniego możliwego dnia albo właśnie jak w przypadku odpowiedzi tp do netii - 2 dni po terminie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek-2 pisze: 2007-02-27 00:53
    heh, współczuję tym wszystkim którzy oczekują... w moim przypadku tp miało jedynie 2-dniową zwłokę, chociaż i tak cała wymiana informacji między operatorami miała miejsce ostatniego możliwego dnia albo właśnie jak w przypadku odpowiedzi tp do netii - 2 dni po terminie.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop pisze: 2007-02-27 01:34
    Oby szybko przeprowadzili to postępowanie, nie chce mi się już dłużej czekać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jac pisze: 2007-02-27 13:58
    nie miałem nesotrady w momencie podpisywania umowy z Netią (kurier był 13.02.07) i do dzisiaj nie mam netu !
    0
  • Users Avatars Mini
    Jac pisze: 2007-02-27 13:58
    nie miałem nesotrady w momencie podpisywania umowy z Netią (kurier był 13.02.07) i do dzisiaj nie mam netu !
    0
  • Users Avatars Mini
    Wim pisze: 2007-02-27 14:30
    Jac, mam tak samo... tyle że kurier był u mnie 5 lutego. Na infolini Neti poinformowali mnie, że 27/28 lutego powinni dostać odpowiedź z TP i potem będą mogli zacząć świadczyć usługę... zobaczymy czy tak się stanie :>
    0
  • Users Avatars Mini
    Wim pisze: 2007-02-27 14:33
    Jac, mam tak samo... tyle że kurier był u mnie 5 lutego. Na infolini Neti poinformowali mnie, że 27/28 lutego powinni dostać odpowiedź z TP i potem będą mogli zacząć świadczyć usługę... zobaczymy czy tak się stanie :>
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2007-02-28 14:41
    jac,wim tez mam taka sama sytuacje. Dzwonilem dzis do netii (czekalem tylko 10min na konsula) . Tepsa miala dac odpowiedz do 26 ale oczywiscie nie dala i czekaja tylko na decyzje tepsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2007-02-28 14:43
    jac,wim tez mam taka sama sytuacje. Dzwonilem dzis do netii (czekalem tylko 10min na konsula) . Tepsa miala dac odpowiedz do 26 ale oczywiscie nie dala i czekaja tylko na decyzje tepsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wim pisze: 2007-03-01 09:15
    Jednak, tak jak powiedzieli, od wczoraj net24 u mnie działa :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: