UKE ujawnia konkurentom promocje TP, TP się z nich wycofuje

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 37

W związku z upublicznieniem istotnych informacji handlowych Telekomunikacji Polskiej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, TP wystąpiła do UKE o podanie podstawy prawnej takich działań. Jednocześnie, z uwagi na przedwczesne ujawnienie szczegółów nowych ofert oraz ukształtowanie się trwałej praktyki naruszania praw TP w tej mierze, firma została zmuszona do wycofania tych projektów z UKE.

Na stronie i internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej umieszczone zostały komunikaty omawiające projekty nowych ofert TP: planu telefonicznego zawsze za darmo (22.01.2007), promocji 120 minut za darmo (02.02.2007) oraz promocji kart telefonicznych (06.02.2007). W związku z tym TP została zmuszona do wycofania tych ofert z UKE.

Jest zasadą, iż organy administracji państwowej działają wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Zdaniem Telekomunikacji Polskiej prawo telekomunikacyjne nie daje regulatorowi jakichkolwiek podstaw prawnych do upubliczniania informacji o projektach nowych ofert jednego z operatorów.

Upublicznienie przez UKE informacji dotyczących cenników czy warunków promocji, które
z istoty rzeczy nie powinny być znane konkurencji przed ich wprowadzeniem może narazić TP na straty, a przede wszystkim dyskryminuje TP wobec innych operatorów telekomunikacyjnych. TP jako jedyny operator musi bowiem przesyłać UKE projekty zmian w powszechnych usługach telekomunikacyjnych.

Obowiązek przedkładania Prezesowi UKE projektów zmian w cenniku usług, w praktyce okazał się kanałem informacyjnym o planach handlowych TP. Daje to konkurencji możliwość zapoznania się ze zmianami w ofercie handlowej TP na długo przed jej wprowadzeniem.

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Nowosc pisze: 2007-02-08 14:34
    Jaka wielka szkoda naszej TPsy
    0
  • Users Avatars Mini
    kasper pisze: 2007-02-08 14:35
    pierwszy :D :D : D
    0
  • Users Avatars Mini
    marlena pisze: 2007-02-08 14:56
    tespa ma rację, co za dużo to niezdrowo. UKE może nową ofertę zatwierdzić lub nie, ale nie ma prawa jej upubliczniać przed wprowadzeniem. Chociaz tepsy nie lubię jak psa sąsiada, to mają tutaj całkowitą słuszność.
    0
  • Users Avatars Mini
    marlena pisze: 2007-02-08 15:06
    tespa ma rację, co za dużo to niezdrowo. UKE może nową ofertę zatwierdzić lub nie, ale nie ma prawa jej upubliczniać przed wprowadzeniem. Chociaz tepsy nie lubię jak psa sąsiada, to mają tutaj całkowitą słuszność.
    0
  • Users Avatars Mini
    ktos pisze: 2007-02-08 15:12
    Powtorze proaz kolejny jaki rzad takie UKE
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2007-02-08 15:16
    Jesli okazaloby sie, iz UKE postapilo niewlasciwie w ww. sprawie, TP bedzie miala dobra podstawe zadac zmian we wladzach urzedu... i zapewne wykorzysta ten argument.
    0
  • Users Avatars Mini
    Chudy pisze: 2007-02-08 15:16
    A jakiego psa ma sąsiad ? :-DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    Chudy pisze: 2007-02-08 15:17
    A jakiego psa ma sąsiad ? :-DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    Sopell pisze: 2007-02-08 15:17
    Nienawidzę darmozjadów z TP i wkótce mam zamiar się od nich uwolnić, ale jak raz w tym sporze mają rację. UKE pzesadza...
    0
  • Users Avatars Mini
    Chudy pisze: 2007-02-08 15:17
    A jakiego psa ma sąsiad ? :-DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2007-02-08 15:28
    Pytanie: czy TP jest w stanie zaoferować naprawdę konkurencyjną ofertę...?
    0
  • Users Avatars Mini
    Meist pisze: 2007-02-08 15:28
    Bardzo dobrze, UKE nie ma prawa do takich działań i wogóle co to za prawo, że jedni muszą coś przesyłać a drudzy nie...BEZ SENSU JEST TEN URZąD KOMUNIKACJI !! Takie dane to tajemnica handlowa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Darkman pisze: 2007-02-08 15:44
    Pani prezes brakuje juz pomyslow. Przeciez to jest smieszne co ona robi. Moze by tak ujawnila promocje innych firm?
    0
  • Users Avatars Mini
    Darkman pisze: 2007-02-08 15:44
    Pani prezes brakuje juz pomyslow. Przeciez to jest smieszne co ona robi. Moze by tak ujawnila promocje innych firm?
    0
  • Users Avatars Mini
    Darkman pisze: 2007-02-08 15:51
    Pani prezes brakuje juz pomyslow. Przeciez to jest smieszne co ona robi. Moze by tak ujawnila promocje innych firm?
    0
  • Users Avatars Mini
    Darkman pisze: 2007-02-08 15:51
    Pani prezes brakuje juz pomyslow. Przeciez to jest smieszne co ona robi. Moze by tak ujawnila promocje innych firm?
    0
  • Users Avatars Mini
    szulak pisze: 2007-02-08 16:07
    w tym przypadku tp ma racje, przedstawia do zaakceptowania ale zeby nie byly upubliczniane przed wprowadzeniem w zycie tych ofert. teraz to UKE powinnien dostac kare:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2007-02-08 16:26
    No co tu dużo mówić - takie są fakty... To nie jest w porządku cokolwiek by ktoś miał do Tepsy...
    0
  • Users Avatars Mini
    ahan pisze: 2007-02-08 16:37
    UKE zaczyna mnie już denerwować - dobrze zaczęli że wzięli się za TP, ale bez przesady ... ile można?! Jeszcze takie zachowanie pani prezes, przecież to żenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    ahan pisze: 2007-02-08 16:37
    UKE zaczyna mnie już denerwować - dobrze zaczęli że wzięli się za TP, ale bez przesady ... ile można?! Jeszcze takie zachowanie pani prezes, przecież to żenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    ahan pisze: 2007-02-08 16:37
    UKE zaczyna mnie już denerwować - dobrze zaczęli że wzięli się za TP, ale bez przesady ... ile można?! Jeszcze takie zachowanie pani prezes, przecież to żenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    ahan pisze: 2007-02-08 16:43
    sorry, coś mi powielło te komentarze
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-08 17:23
    @ahan, ile można? A tyle aż tpsa będzie egzekwowali prawo. Widać ze nie wiecie jak jest na zachodzie w cywilizowanych krajach. U nas ma byc tak samo, dlatego potrzebne są takie działania. No ale widać że niektórzy przyzwyczaili sie do monopolu i dl nich działania liberalistyczne mogą bycz szokiem. Widać Ze Polska jeszcze do tego niedorosła. Do tego kłamią n konferencjach, że wychodzi na to że to wina UKE...
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-08 23:07
    Do tego dlaczego TP robi konferencja prasowe na ten temat, zamiast isc do sondu, jełśli UKE łamie prawo? To populizm, chcą zniechęcić opinie publiczną do UKE, mówią, że przez UKE nie będzie promocji. To wszystko jest grubymi nićmi szyte.
    0
  • Users Avatars Mini
    wersatis pisze: 2007-02-08 23:37
    dla mnie to jest już hamstwo i pastwienie się nad tepsa. dla mnie to su... ale ja nie neguje prawa ochrony tajemnicy handlowej ma tpsa do tego prawo a uke woda sodowa już odbiła z przypływu pychu i dobrego mniemania o sobie
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2007-02-09 00:06
    Ale nagle się znalazło pełno obrońców uciśnionej tepsy. Gdyby nie UKE to dalej siedzielibyście na modemiku patrząć na zegarek żeby za dużo nie zapłacić. Wstyd!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2007-02-09 09:25
    Bartek - nie przesadzaj... Modemu to ja nie mam już z 8-9 lat. A nie korzystam z usług innych dostawców ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2007-02-09 10:12
    Bartek a co takiego uke zrobiła dla rozwoju infrastruktury internetowej w tym kraju? bo jakoś nic mi nie przychodzi od głowy. a z modemu to chyba od 2000 roku nie korzystam. najpierw SDI, potem neostrada, potem kablówka a teraz lokalna osiedłówka. Jak widzisz po swoim hoscie gdyby nie działania tp bys o internecie z tv co najwyżej słyszał. a jak by Polacy czekali na działania konkurencji w tym zakresie to rzeczywsicsie nadal bylibyśmy na etapie modemów.
    0
  • Users Avatars Mini
    valhallen pisze: 2007-02-09 11:24
    ddd: "Widać ze nie wiecie jak jest na zachodzie w cywilizowanych krajach". To jak to się dzieje że KE reprezentująca bądź co bądź właśnie te cywilizowane zachodnie kraje ma tyle zarzutów wobec działań naszego regulatora ? Nasuwa się pytanie: może jednak nie zmierza on w stronę europy lecz raczej przeciwną ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-09 15:24
    @valhallen Ile zarzutów? KE ma tylko zarzuty jeśli chodzi o Internet, bo u nas jest inne prawo niż unijne. UKE działa w oparciu o nasze prawo więc jest jak jest. To wina Sejmu że uchwala takie prawo. A regulatorzy w UE przechodzili przez to samo co nasze UKE. Piszecie o infrastrukturze. Przecież my wszyscy płaciliśmy za nią!! Jak montowali mi kabel musiałem zapłacić ponad 1000zł za przyłącze (były tam jakieś darmowe minuty). TP dymała nas przez lata jak chciała.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2007-02-09 16:37
    ddd - fakt ludzie czestą mówię ze jak do ich wsi/osiedla trzeba było pociągnąc kabel to musieli zakładac komitety i zrzucac sie na to - szkoda tylko zapominają powiedzieć ze potem w ramach zwrotu mieli rabat na abonament i zwrot w jednostach taryfikacyjnch i każdmu wkład jaki włozył został zwrócony w tej formie. zapytaj sie energetyki czy wodoąciągów czy tez zwracały w jakis sposób kase za przyłącza sfinasowane przez klientów?
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-09 17:11
    Nie pamiętam jak już było z tymi minutami, załóżmy że masz rację. Ale odbili to sobie z nawiązką na horrendalnych cenach usług. Teraz TP jest w posiadaniu FT. Myślicie, że FT budowało infrastrukturę? Budowało ją ludzie i Państwo, FT przyszło na gotowe i teraz na tej infrastrukturze uruchamiają kolejne usługi lub ją rozkodowują (normalne przy DSL). Ale z czego jest na to kasa? Od francuzów? Nie, popatrzcie na wyniki finansowe tp to wam sie sprawa rozjaśni.
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-09 17:14
    Do tego widać w wyjaśnieniach UKE, że to nie było oznaczone jako tajne. TPSA znalazła pretekst żeby zdyskredytować UKE w oczach ludzi i poi części się to im udało. Sam nie cierpie PIS, jestem liberałem, ale pochwalam działanie Pani Anny w 100%. I sama ona nic niema wspólnego z PIS, przecież PIS to nie liberałowie, a Pani Anna takową jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-09 17:14
    Nie pamiętam jak już było z tymi minutami, załóżmy że masz rację. Ale odbili to sobie z nawiązką na horrendalnych cenach usług. Teraz TP jest w posiadaniu FT. Myślicie, że FT budowało infrastrukturę? Budowało ją ludzie i Państwo, FT przyszło na gotowe i teraz na tej infrastrukturze uruchamiają kolejne usługi lub ją rozkodowują (normalne przy DSL). Ale z czego jest na to kasa? Od francuzów? Nie, popatrzcie na wyniki finansowe tp to wam sie sprawa rozjaśni. I pomyślcie jak w tych czasach ciężko je
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2007-02-09 21:23
    ddd- to mało istotne co robi FT przynajmniej w tym kontekscie ponieważ jest włacicielem TP. TP wystawiono na sprzedaż ustalono jakąś cenę a FT ją kupiło kupiło i centrale i kable wiec to jest ich. pretensje należy kierować do AWS czytaj m.in. PISu a także pani prezes UKE która wtedy była doradzą ministra łączności w rządzie AWS. wiec pretensje miej do obecnych władz ze jest jak jest a nie do TP - firma i jej majątek zostały sprzedane a kasa za to wpłynełą do budżetu panstwa czyli do Polaków ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2007-02-09 21:27
    oczywiscie jeszcze dużą cześć akcji TP rządy zmarnowały rozdając kopalniom i spółkom weglowym które je sprzedawały i pokrywały z tej kasy swoje długi. narażając tp na wachania kursowe a inwestorów giełdowych na straty - ale to już inna historia. efekt taki ze skarb panstwa ma ok 4% akcji TP.
    0
  • Users Avatars Mini
    ddd pisze: 2007-02-10 03:10
    No więc jako doradca nie podejmowała decyzji!!!! Teraz to może robić. Zapominasz cały czas o SLD i ich rządach przez 4 lata. To nie była czarna dziura.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: