UKE uruchomiło PLI CBD, brakuje centrów powiadamiania ratunkowego

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 0

UKE poinformowało, że 8 lutego 2011 r. uruchomiony został system teleinformatyczny „Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych" (PLI CBD). Przedsiębiorcy telekomunikacyjni obowiązani są do dostosowania swoich systemów informatycznych do systemu PLI CBD oraz do przekazania informacji i danych do tego systemu w terminie 2 miesięcy od dnia jego uruchomienia przez prezesa UKE.

Obecnie tworzone są centra powiadamiania ratunkowego realizujące m.in. zadania przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz obsługi numeru alarmowego 112. Proces ten jest jeszcze w toku.

Do czasu utworzenia centrów powiadamiania ratunkowego dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić kierowanie połączeń do podmiotów, którym właściwy wojewoda, powierzył wykonywanie zadań centrum powiadamiania ratunkowego.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej apeluje do przedsiębiorców telekomunikacyjnych, aby w okresie przejściowym, tj. do czasu uruchomienia tego systemu, dodatkowo zapewnić służbom ustawowo powołanym do niesienia pomocy możliwość pozyskiwania informacji o lokalizacji osób dzwoniących na numery alarmowe również na dotychczas obowiązujących zasadach.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: