Orange podpisał umowę z UEFA. Dzięki niej Orange i Telekomunikacja Polska zostali głównymi partnerami UEFA Euro 2012, a globalnie Orange stał się oficjalnym sponsorem tej imprezy. Umowa obejmuje Polskę, Hiszpanię, Francję, Wielką Brytanię, Słowację, Rumunię, Austrię, Luksemburg, Mołdawię, Szwajcarię i Armenię. W ramach umowy Orange otrzymał prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Orange i UEFA. Marka Orange będzie również widoczna m.in. na stadionach podczas meczów, na biletach, podczas wielu wydarzeń poprzedzających mistrzostwa, a także w zakładce EURO 2012 na oficjalnej stronie internetowej UEFA.
Prezes PTK Centertel, Mariusz Gaca, powiedział nam, że Orange uzyskał wyłączność wśród polskich operatorów komórkowych na wykorzystywanie marki EURO 2012. Prezes nie chciał zdradzić nam kwoty umowy sponsoringowej.
Za przygotowanie całego zintegrowanego środowiska teleinformatycznego, do obsługi mistrzostw odpowiedzialny będzie Oficjalny Partner Technologiczny Turnieju UEFA EURO 2012, czyli Telekomunikacja Polska oraz Orange. Jako Partner Technologiczny UEFA EURO 2012 Grupa TP świadczyć usługi we wszystkich oficjalnych miejscach UEFA EURO 2012 takich jak stadiony czy Międzynarodowe Centrum Nadawcze.
Orange i TP dostarczą min.:
sieć transportową pomiędzy wszystkimi miastami-gospodarzami i Ukrainą, za pomocą której będzie się odbywała głównie transmisja sygnałów ze wszystkich kamer do IBC oraz łączność pomiędzy stadionami
usługi transmisji danych i dostępu do Internetu
7000 punktów dostępowych do Internetu i sieci korporacyjnych
150 bezprzewodowych punktów dostępowych Wi-Fi
usługi komunikacji głosowej wraz z urządzeniami
1750 stacjonarnych linii telefonicznych,
1425 telefonów komórkowych
sprzęt IT
1300 monitorów LCD,
1000 laptopów (na każdym z komputerów będzie zainstalowanych ok. 40 różnych, indywidualnie dobranych aplikacji),
1000 telewizorów
okablowanie wszystkich obiektów
gwarantowaną prędkość transmisji rzędu 70 Gb/s (umożliwi transmisję obrazu w wysokiej rozdzielczości równolegle z 32 kamer)
gwarancję 100 proc. (99,999 proc.) sprawności działania systemów i sprzętu, maksymalny dopuszczalny czas przerw w transmisji to 26 sekund dziennie
W dniach 20-23 stycznia w Warszawie pod Pałacem Kultury i Nauki, w specjalnym piłkarskim namiocie stanie trofeum UEFA EURO 2012 - Puchar Henry'ego Delaunay'a. Każdy fan futbolu będzie miał szansę na zrobienie sobie zdjęcia zarówno z Pucharem UEFA EURO 2012 , jak i z samymi maskotkami UEFA EURO 2012.
Dodatkowo w weekend, dla wszystkich odwiedzających namiot Orange zorganizowane będą konkursy i quizy z piłkarskimi nagrodami. W trakcie tych dni, wszyscy którzy zajrzą na stronę orange.pl i/lub na Facebooka (profil Orange) będą mogli wziąć udział w konkursach, których głównymi nagrodami będą piłki UEFA EURO 2012. Dodatkowo, słuchacze ogólnopolskiego pasma radia Złote Przeboje będą mogli wygrać bilety na mecze eliminacyjne UEFA EURO 2012 . Wystarczy słuchać radia Złote Przeboje w dniach 20-21 stycznia i wziąć udział w konkursie na jego antenie.