Unisys ogłosił, że wdrożenie zintegrowanego systemu przesyłania wiadomości dla PTK Centertel weszło w fazę końcową. W trakcie obecnego, ostatniego etapu, Unisys dostarczył system rozpoznawania mowy, umożliwiający korzystanie z poczty głosowej bez konieczności użycia klawiszy, przystosowany do obsługi języków polskiego i angielskiego. Ponadto, Unisys umożliwił PTK Centertel rozszerzenie bazy klientów oraz zwiększenie przychodów na jednego abonenta z tytułu korzystania z poczty głosowej.
System jest wdrażany na otwartej, własnej platformie Unisys (Unisys Communications Ensemble). System oferuje abonentom takie usługi, jak Internet Voice Mail - internetowy interfejs do wiadomości głosowych, Profile Manager - internetowy interfejs do zarządzania ustawieniami skrytki poczty głosowej, E-mail Reader - interfejs do odczytywania poczty elektronicznej przez telefon oraz E-mail Notification with Attachment - powiadamianie o poczcie elektronicznej z załącznikami zawierającymi pocztę głosową.
Unisys współpracuje z firmą Telisma Inc., która udostępniła technologię automatycznego rozpoznawania mowy na platformie Unisys oraz z firmą ScanSoft, której moduł RealSpeak (TTS - Text-to Speech), przekładający tekst na mowę, został zintegrowany z systemem przez Unisys. Te nowe usługi upraszczają abonentom dostęp do informacji bez konieczności manualnej obsługi klawiszy, co jest szczególnie ważne w Polsce, gdzie obowiązują przepisy ograniczające możliwość używania telefonów komórkowych podczas kierowania samochodem.
Zespół konsultacyjny Unisys Market Source towarzyszył PTK Centertel w opracowaniu nowej strategii rynkowej dla rozwiązań przesyłania wiadomości oraz przygotowaniu planu wprowadzania produktów i usług na rynek. Zespół ten zogniskował swój wysiłek na przedsięwzięciach mających zwiększyć średni przychód na jednego użytkownika (ARPU - Average Revenue Per User) i doradzał, w jaki sposób wdrożyć narzędzia do pomiaru rezultatów.
"Unisys nie tylko zbudował i zintegrował światowej klasy system przesyłania wiadomości dla naszych klientów, ale też pomaga nam zwiększyć średni dochód z jednego użytkownika systemu - powiedział Krzysztof Sieczkowski, dyrektor Biura Rozwoju Produktu w PTK Centertel - Ten projekt pozwolił nam bardziej efektywnie planować udostępnianie nowych usług i wprowadzanie ich na rynek."
Wraz ze wzrostem akceptacji dla nowych usług, Unisys będzie rozszerzał funkcjonalność rozpoznawania mowy na inne usługi głosowe, takie jak interaktywna odpowiedź głosowa (IVR), dostęp do sieci WEB za pomocą komend wydawanych głosem i detektory aktywności głosowej.