Firma Unisys poinformowała w Cannes o zakończeniu pierwszego etapu wdrożenia nowej poczty głosowej w PTK Centertel. Kontrakt pomiędzy firmami jest warty 9 milionów dolarów. Jest to drugi co do wielkości kontrakt firmy Unisys w sektorze telekomunikacyjnym w zeszłym roku. Unisys wraz z PTK Centertel w tym tygodniu zakończy proces przenoszenia abonentów Idei na nowy system poczty. Oprócz opcji dostępnych już dziś, Unisys wdroży w Idei system Internet Voice Mail pozwalający na dostęp do skrzynki głosowej poprzez Internet, system Profile Manager - interfejs pozwalający na zarządzanie ustawieniami skrzynki głosowej poprzez Internet, E-mail Reader - czyli możliwość odsłuchania swoich e-maili poprzez dostęp głosowy z telefonu komórkowego lub stacjonarnego. Unisys wdroży też system E-mail Notification with Attachment, dzięki któremu abonenci Idei będą otrzymywali powiadomienie o wiadomości w poczcie głosowej na adres swojej poczty elektronicznej wraz z załączonym nagraniem w postaci pliku dźwiękowego w formacie WAV. W drugiej połowie roku zakończy się ostatni etap wdrożenia polegający na zainstalowaniu systemu rozpoznawania mowy w menu poczty głosowej. Z poczty głosowej w Idei korzysta około 70 % wszystkich klientów tej sieci.