Ulotki Telekomunikacji Polskiej  reklamujące plany taryfowe „Darmowe Weekendy” oraz „Darmowe Wieczory i  Weekendy” mogły wprowadzać konsumentów w błąd – uznał Prezes UOKiK  Cezary Banasiński.
 
 W toku postępowania prowadzonego przez Delegaturę UOKiK w Katowicach ustalono,  że w listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska przesłała swoim abonentom  ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając  plany taryfowe „Darmowe Weekendy" oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł  wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach  od 20.00 do 8.00 w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę, niedzielę i święta.  Zgodnie z ustaleniami Urzędu ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne  połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji  Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP  konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat. 
 
 Ulotki nie informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia 2004 roku.  Pracownicy TP nie przekazywali konsumentom, którzy zamówili nowe plany taryfowe  w grudniu 2003 roku, również informacji że mogą z nich korzystać dopiero od  nowego roku. W efekcie nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na  podstawie starych umów. 
 
 Zdaniem prezesa UOKiK, powyższe działania naruszają zbiorowe interesy  konsumentów i Telekomunikacja Polska powinna niezwłocznie się z nich wycofać.  Decyzji w tej sprawie nadano rygor natychmiastowej wykonalności. TP została  zobowiązana do zamieszczenia stosownego ogłoszenia w prasie. 
 
 Na przedsiębiorcę nie nałożono kary finansowej, ponieważ takiej możliwości nie  przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. W przypadku  niezastosowania się do prawomocnej decyzji UOKiK – TP grozi do 10 tys. euro kary  za każdy dzień zwłoki.