UOKiK przeciw Telekomunikacji Polskiej

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 36

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Telekomunikacji Polskiej w sprawie blisko 60 % podwyżki abonamentu dla użytkowników łączy cyfrowych ISDN - napisała "Gazeta Wyborcza" powołując się na dokumenty urzędu.

W sierpniu TP SA poinformowała swoich klientów, że od 1 grudnia likwiduje dotychczasowe trzy abonamenty, za które klienci płacą od 42,7 zł do 54,90 zł brutto miesięcznie, a w ich miejsce wprowadza trzy nowe kosztujące od 67,1 zł do 97,6 zł.

UOKiK zwraca uwagę, że TP jednostronnie zmieniła warunki umowy o świadczenie usługi ISDN. Natomiast zgodnie z jej regulaminem może ona ulec zmianie tylko za pisemnym porozumieniem stron.

Opinie:

Opinie archiwalne (36):

Komentuj

Komentarze / 36

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Untaztood/RoZi pisze: 2003-09-22 09:34
    Biedna TPSA... Nikt nie mowi o niej dobrego slowa... A przeciez abo na ISDN mial zdrozec, a uslugi staniec... Mialo byc lepiej... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-22 09:38
    Nie chcę być marudny ale to postępowanie nic nie da, nic nie zmieni, będzie tak jak wymysliła sobie tepsa, wlepia jej jakąś gównianą karę... tepsa zapłaci i dalej będzie zdzierać bo zapłacenie kary potraktuje jak rozgrzeszenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    lewickijacek pisze: 2003-09-22 09:40
    Najgorsze, jak jak UOKiK nałoży na tepsę karę, no i abonenci będą musieli zrobić zrzutkę... Ale nie ja!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 10:17
    "zgodnie z jej regulaminem może ona ulec zmianie tylko za pisemnym porozumieniem stron"... a co mówi regulamin, jeśli nie ma porozumienia stron? Strona niezadowolona może wypowiedzieć umowę... a w tym przypadku będzie to z powodu jednnostronnej zmiany warunków umowy przez Tepsę i wszystko prawnie jest w porządku :-) Pozostaje ew. inwestycja w infrastrukturę ISDN u odbiorcy. Pół biedy jeśli ktoś ma anoalogowe urządzenia, ale jeśli ktoś zainwestował w porządny sprzęt... to pewnie będzie płacił wyższy abonament, a te darmowe impulsy, które dają w nowych taryfach zrekompensują chociaż częściowo podwyżkę :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-09-22 10:38
    ufff jak dobrze ze rodziny nie udalo mi sie namowic na zmiane ;-), chyba by mnie teraz oskalpowali. Ale wspolczuje tym ktorzy dali sie na to nabrac , zwlaszcza ze sa to naogol najbardziej swiadomi uzytkownicy a dotychczasowa oferta z 2 numerami w cenie abonamentu analogowego byla OK. Pewnie tpsa juz nie wyrabia w podmianie lacz no i chciala zablokowac ;-). A co do kary , t o zgadzam sie z jacekl .
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-09-22 10:48
    tepsa troche przesadza z ta podwyzka... mam isdn w domu i sie powaznie zastanawiam czy aby go nie wylaczyc... te nowe plany -wprowadzili sekundowe naliczanie-obowiazkowe-i dawny impuls kosztujeteraz sporo wiecej... jedynym plusem jest to ze wlaczyli te znizki ktore juz dawno obowiazywaly uzytkownikow "tradycyjnych"planow a dla isdn-u byly niedostepne, patrzylem na isdn w netii... to tez rewelacji nie ma nic tylko TP stara sie aby jej abonenci zamiast przechodzic na nowe technologie-urzadzenia stali w miejscu lub sie cofali... BRAWO
    0
  • Users Avatars Mini
    adikk pisze: 2003-09-22 11:24
    Urząd robi swoje, tpsa swoje. Jestem niemal pewien ze nic to nie da. Jedynym wyjsciem jest rezygnacja z isdn-u i przejscie na analoga. W analogu CLIP kosztuje 3,66 PLN wiec jeszcze da sie przezyc. Na szczescie skonczyla mi sie dwuletnia umowa z tpsa o isdn i teraz napewno rezygnuje. **martinez** ja rodzine namowilem, ale moje szczescie polega na tym ze im tez teraz pokonczyly sie umowy i beda rezygnowac od razu. Slusznie zauwazyles ze oferta byla dobra. Obserwujac poczynania tpsy dochodze do wniosku ze najpierw skladaja w miare ciekawe oferty, a jak juz nalapia klientow to im noz w plecy. Dla mnie to czysta glupota. Teraz czekajmy az podniosa ceny abo w analogu, a wszystko to dla dobra klienta. Oszolomy i tyle!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-09-22 11:25
    ja stoję wobec wyboru - czy zrezygnowac z isdn i przejsc na analog pod tym samym numerem, czy placic 60% wyzszy haracz...Swoja droga polecieli sobie z ludzmi w takiego ... zbuja ... ze szkoda gadac!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-09-22 11:28
    Ale przecież to jest wszystko w trosce o dobro klienta. Tepsa się z reguły tak tłumaczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 11:40
    CiepliX - tam haracz od razu... ;-) wszystko zależy od tego ile w ogóle płacisz za telefon. Jeśli tak jak ja - za rozmowy 1/3 tego co za abonament (chyba nawet zrezygnuje z billingu i w całości będę odliczał rozmowy jako prywatne a księgować będę tylko abonament), to rzeczywiście Ci się nie opłaca. Zresztą ile dają w przeliczeniu na złotówki te "darmowe" impulsy w nowych abonamentach?
    0
  • Users Avatars Mini
    adikk pisze: 2003-09-22 11:44
    **CiepliX*** wyboru to tu nie ma. Trzeba tylko podjac decyzje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-09-22 11:46
    Nie mam juz na szczescie nic wspolnego z tpsa i najprawdopodobniej do konca zycia juz nie bede miec. Ta "firma" dla mnie nie istnieje.
    0
  • Users Avatars Mini
    PKP pisze: 2003-09-22 12:25
    Jak im to przejdzie bezkarnie to nastepny monopolista np.PKP zrobi tego rodzaju podwyżkę ,likwidujac jednoczesnie wagony osobowe-siedzące dając w zamian kuszetki w cenie biletu.A konduktor z usmiechem powie ze nie jest teraz drozej bo poprzednio jak by pan wziął kusztke tak samo by wyszło.Tylko wtedy jak bym chciał to bym wziął a teraz nie mam wyboru.
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-09-22 12:42
    adikk: tylko czy telefon isdn obsluguje clip-a w analogu? z tego co patrzylem w tp analogowym clip jest obslugiwany w systemie fsk , a wiekszosc telefonow isdn obsluguje system dtmf... czyli jezeli przejdziesz na analog z aparatem isdn o clip mozesz zapomniec...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-22 12:44
    EEE a to niby PKP jest monopolem?? Lol :DDD Przeciez juz dawno zostało podzielone na spółki :D
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-09-22 12:46
    i jeszcze jedno- jakie bezplatne impulsy?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 12:47
    trojkat - telefon ISDN nie działa w "analogu" :-) odwrotnie można podłączyć zwykły telefon do terminala ISDN i o ile aparat obsługuje CLIP (w FSK właśnie) to będzie to działać... Tak więc Twoja koncepcja jest niewypałem w założeniach, nie brnij więc dalej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 12:50
    No widzisz trójkąt... jakie bezpłatne impulsy... Poczytaj może o tych nowych taryfach...
    0
  • Users Avatars Mini
    pkp pisze: 2003-09-22 12:54
    blobi tepse tez podzielili TP TELTECH TP EMITEL TPCENTERTEL TP DITEL i inne a mieszają jak mieszali a ze sa globalni w skali kraju to ludziska nie maja wyjscia. No i ten zaufany głos Krystyny ,,Czubówny ,,dwie linie w cenie jednego abonamentu,,.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 12:56
    Właściwnie to może nie darmowe, ale z upustem dla tych 30/10/10 rozmów jeśli już dosłownie traktować temat.
    0
  • Users Avatars Mini
    adikk pisze: 2003-09-22 12:57
    **trojkat**Oczywistym jest ze telefon ISDN nie bedzie dzialal przy analogowej linii. Zaznaczam tylko ze usluga taka jak clip jest dostepna w analogu, oczywiscie po zaopatrzeniu sie w odpowiedni aparat analogowy ktory ta funkcje posiada.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 12:58
    pkp - co ciekawe, zmiany w książce zgłasza się biura TPSA, natomiast książkę drukuje ditel... Jeśli źle wydrukuje dane, nie możesz mieć do nikogo pretensji, bo ditel robi to co Tepsa podaje, a Tepsa mówi, że nie odpowiada za to, że ditel źle drukuje... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 13:02
    adikk - koniecznie w systemie FSK, bo stał się on standardem w TPSA. Wcześniej niektóre centrale cyfrowe (dla telefonii anbalogowej) obsługiwały CLIP w DTMF, ale to się nie sprawdzało, a zupełnie zawodziło, gdy na linii był np. HiS (SDI). Odkąd jest FSK (używam od lat Gigasetów Siemensa) wszystko gra pięknie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-09-22 13:07
    adikk : to co napisales to wiem, :) chcialem tylko zwrocic uwage ,poniewaz kiedys sam myslalem ze ten sam telefon moze obslugiwac clip i w isdn i w zwyklym wlo: o upustach,rabatach wiedzialem ,tylko TY napisales w swoim poscie o "impulsach" wiec troszke sie zdziwilem i zapytalem
    0
  • Users Avatars Mini
    adikk pisze: 2003-09-22 13:10
    **wlo** Dzieki za info. Jak bede sie zaopatrywal w fon analogowy bede to mial na uwadze.
    0
  • Users Avatars Mini
    andrelub pisze: 2003-09-22 13:13
    a ja jestem zadowolony ze swego tel Ascom Eurit 4000 i linni ISDN, ale z ta podwyzka abonamentu to zgadzam sie ze TP SA przegiela, ale niedlugo beda obnizac, jak wejdzie konkurencja, juz za pol roku...
    0
  • Users Avatars Mini
    adikk pisze: 2003-09-22 13:17
    **andrelub** Ja tez jestem zadowolony z jakosci uslug na ISDN-ie. Tyle tylko ze przy obecnych zarobkach i mozliwosciach przecietnego czlowieka abonament w wysokosci 68 PLN to znacznie wygorowana cena. Gdyby nie ta podwyzka nie rezygnowalbym z ISDN.
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2003-09-22 14:08
    Mają do mnie w tej sprawie napisać z UOKiK...wysłałem im umowę którą podpisałem z TPsa i mają mi powiedzieć czy obowiązuje mnie i TPsa ona na czas na który została zawarta (jeszcze rok) czy muszę się jednak zdecydować albo płacić więcej albo spływać. W umowie jest wyraźny paragraf, że wszelkie zmiany poza zmianą cen w cenniku (a w nowych taryfach nie zmieniają się tylko ceny ale i sposób rozliczania rozmów i inne rzeczy) wymagają podpisania aneksu, a ja takiego aneksu nie podpisałem więc moim zdaniem TPsa najzwyczajniej nie ma prawa przenieść mnie do tyvh nowych taryf, a jeśli to zrobi ma reklamacje do każdego rachunku jak w banku...i niech sobie odetnie telefon....mam to w nosie...Pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    CrazyIwan pisze: 2003-09-22 14:20
    Dobrze tak Tepsie Tylko czy to cos zmieni? Wątpie. Zapłacą ewentualnie karę a kwota i tak obciąży abonentów a nie samą firmę...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 14:25
    Karol - nie całkiem masz rację... Jeśli nie zgodzisz się na ich warunki (bo np. nie ustąpią w sprawie starych taryf) wtedy następuje najnormalniejsze wypowiedzenie umowy... z winy Tepsy. Możesz ew. żądać odszkodowania... tylko za co?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-22 14:49
    Nie rozumiem - po raz kplejny toczy sied yskusja na temat, który była wałkowany tutaj kilka tygodni temu... Przecież ten news to kontynuacja dwóch wiadomości - pierwszej o podwyżce dokonanej przez TP SA, drugiej o zainteresowaniu UOKiK o tejże podwyżce.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-09-22 15:10
    A WIECIE ,ŻE OD MAJA PODWYŻKA CEN VATU NA INTERNET Z 7% DO 22%.NO TO ŁADNIE...
    0
  • Users Avatars Mini
    andrelub pisze: 2003-09-22 16:11
    wiemy o tej podwyzce, :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-09-22 16:37
    ***ojciec.dyrektor*** Takie kary to pewnie uwzgledniane sa z zalozenia juz w biznes planach ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    haze pisze: 2003-09-22 20:25
    Ale mnie wkurzyli tą podwyżką, przegięcie totalne. Oni myślą że ludzie to idioci nie potrafjący ocenić co dla nicch jest dobre. Czubówna dla mnie to oszustka, conajmniej bierąca udział w notorycznym okłamywaniu ludzi. Na szczeście załapałem się na pierwszą promocję zapłaciłem za przejście 366zł. w tym telefon Eurit 133pro i modem do komputera ISDN. Sprzedam i odzyskam te cztery stówy. Rezygnuję definitywnie jeśli podtrzymają tą podwyżkę. Fajnie było mieć dwie linie i CLIP-a ale nie pozolę sie ruchac TPsie.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciejm pisze: 2003-09-22 23:46
    A ja pare dni temu dostałem z TP SA przesyłkę a w niej ofertę (wszystko w formie kilku książeczek) zamiany łącz analogowych na cyfrowe. Mam obecnie dwa numery (służbowy i prywatny) z których intenstwnie korzystam. Ale mając na uwadze plany TP SA nie dam się nakręcić.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: