UOKiK sprawdzi usługi dodane w T-Mobile

Newsy
Opinie: 17

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w związku ze świadczeniem serwisu „Granie na Czekanie”/„Szafa Gra” oraz usługi dodatkowej „Prenumerata”. Wątpliwości wzbudza brak uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na uruchomienie dodatkowo płatnych usług

„Granie na Czekanie”/„Szafa Gra” to usługa świadczona przez T-Mobile Polska polegająca na odtwarzaniu utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie. Spółka oferuje także serwis pn. „Prenumerata”, w ramach którego konsument otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług jest nieodpłatne.

We wszczętym postępowaniu przeciwko T-Mobile Polska Prezes Urzędu zakwestionował praktykę przedsiębiorcy polegającą na braku wyraźnej zgody konsumentów na dodatkowo płatne usługi. Może to być sprzeczne z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Zgodnie bowiem z art. 10 ust. 1 tej ustawy – najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.

Z informacji zebranych przez UOKiK wynika, że spółka domyślnie aktywuje serwisy przy zawarciu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub na skutek doładowania konta. Konsument, który sam nie zrezygnuje z serwisów (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta) zobowiązany jest do ponoszenia dodatkowych kosztów, pomimo że podczas zawierania umowy nie był proszony o zgodę na dodatkowe płatności.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów w efekcie prowadzonego postępowania administracyjnego Prezes Urzędu może wydać decyzję zakazującą stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK może również określić środki usunięcia trwających skutków bezprawnej praktyki przedsiębiorcy.

Oficjalne stanowisko T-Mobile w tej sprawie:

Zamierzamy współpracować z UOKiK w celu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości urzędu. Wszyscy abonenci zawierający umowę z T-Mobile mają możliwość zapoznanie się z jej warunkami, a w przypadku usług promocyjnych takich jak np. Granie na czekanie czy Prenumeraty również z kosztami związanymi z ich świadczeniem. Dodatkowo T-Mobile udostępnia wszystkim abonentom podsumowanie zawartej umowy, w którym w przejrzysty sposób są wyszczególnione wszystkie usługi oraz związane z nimi koszty. Niezależnie od informacji zawartych w samej umowie oraz w podsumowaniu oferty T-Mobile informuje klientów o zakończeniu bezpłatnego okresu promocyjnego SMS-em, w którym podawany jest również sposób zrezygnowania z usługi. Warto również zaznaczyć, że w przypadku omawianych usług istnieje bardzo prosty i przyjazny mechanizm dezaktywacji ich. Abonent może zawsze zrezygnować z serwisu przez wysłanie wiadomości SMS o treści NIE na bezpłatny numer 80333 lub kontaktując się z biurem obsługi.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (17):

Komentuj

Komentarze / 17

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2016-09-05 19:50
    gonic ich!!!!!!! niech ida do Merkel a nie nas doja
    8
  • Users Avatars Mini
    nihao pisze: 2016-09-05 20:12
    To nie interesuja ich uproszczone abonamenty bez zwyzek, bedace pustymi slowami majacymi znaczenie tylko w glowach tych, co to pojecie wymyslili i jest powtarzane niczym mantra przez ich dupolizow za najnizsza krajowa?
    9
  • Users Avatars Mini
    Człowiek człowiekowi zgotował te piekło. pisze: 2016-09-05 21:08
    A później w odpowiedzi na reprywatyzacje firmy w Polsce taki były główny dyrektor t-mobile z ignorancja napisze na Twitterze :"przecież my robiliśmy dobrze!!".
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2016-09-05 22:38
    z tego, co wiem, to Granie na Czekanie można b.szybko wyłączyć, a ewentualne opłaty nie są związane z abonamentami bez dodatkowych kosztów, o których wspomina @nihao
    -5
  • Users Avatars Mini
    Okop pisze: 2016-09-06 00:22
    UOKiK nie ma co się długo zastanawiać! Tępić cwaniaków i naciągaczy z t-mobile!
    8
  • Users Avatars Mini
    look jak T-M robi stuk pisze: 2016-09-06 00:47
    Oby poczuli dotkliwie karę UOKiKu!!! A ten bełkon T-mobile, że łatwo można wyłączyć popaprane serwisy od t-mobile to jest już szczyt chamstwa! Łatwo... to powinno się włączać po uprzedniej automatycznej dezaktywacji tego "promocyjnego" badziewia od t-mobile!
    8
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2016-09-06 06:06
    A co z Vectrą? Oni robią tak samo i u nich też nie można zrezygnować z tego badziewia podczas podpisywania umowy tylko po 1 dniu. Z kolei kary to później gorsze warunki dla klientów, bo zysk operacyjnym musi być zgodnie z planem.
    2
  • Users Avatars Mini
    Hondi pisze: 2016-09-06 06:16
    T-szambo chcę współpracy wyjaśniu sprawy. Niemców to już całkiem pogieło. To jakby złodziej był sędzią we własnej sprawie. Chore ale tak w Polsce jest.
    3
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-09-06 08:26
    Ale jak przywala duza kare to odbije sie to niestety na abonentach. Kare nalozyc na osoby ktore wymyslily, zatwierdzily oferte i regulaminy... ale nie aby firma ich ukarala tylko uokik ale zeby bulili z prywatnych kieszeni. Bo wszyscy zaslaniaja sie ze tak im kaza a nie potrafia sami myslec. Trzeba pozdejmowac klapki z oczow korporacyjnym zolniezom;-P
    0
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-09-06 09:06
    Hahaha nie dość, że już są na kolanach i nie wiedzą co zrobić żeby zmienić trend odejść to jeszcze dostaną karę za swoje złodziejskie praktyki ;) Oby tak dalej to najbardziej pazerna sieć nauczy się szacunku. A myśleli, że w Polsce jest folwark rodem z Orwela i można na ciemnocie zarabiać a tu taki kop w potylicę.
    3
  • Users Avatars Mini
    krzysiek pisze: 2016-09-06 09:16
    Zgadzam sie z przedmowcami. Tak lupiacej klientow sieci chyba nie ms nigdzie. Zaluje xe sie zarejestrowalem. Dobrze ze mam na karte. Nigdy wiecej tej sieci.
    3
  • Users Avatars Mini
    arsen pisze: 2016-09-06 10:43
    Przywalić finansowe kary dla t-mobile - naciągacze pełna gębą! Zero przyzwoitości w stosunku do klientów i te puszczane komunikaty-bełkoty t-mobile o "promocjach", "jasnych" zasadach, regulaminach...żenada!
    3
  • Users Avatars Mini
    PUSZ-ek Okruszek pisze: 2016-09-06 11:54
    nie damy się, będziemy walczyć jak pod Stalingradem bo jesteśmy najlepszą firmą a jak ktoś tego nie wie to niech spada do Playa Ver Sawickis
    1
  • Users Avatars Mini
    odszedlem od nich pisze: 2016-09-06 13:34
    oszukuja. wylaczyli mi usluge wczesniej niz powinni (mimo ze w wypowiedzeniu zaznaczylem z zachowanie okresu wypowiedzenia). Potem doszli do wniosku ze powinien byc jeszcze 1 miesiac wiec przyslali pismo po 15 dniach ze ja wlaczaja i przesuwaja termin rozwiazania o miesiac. oczywiscie faktury zea caly okres nawet ten wylaczony. Dodatkow mowia ze pozostaje mi tylko sadowe dochodzenie swoich racji
    2
  • Users Avatars Mini
    jojo pisze: 2016-09-06 22:28
    rozumiem, że są hejty na TM, ale się kompletnie nie zgadzam! z mojego doświadczenia: zawsze byli fair, prosta umowa, uczciwe warunki, nigdy nie miałem z nimi problemu. serio!
    -2
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-09-06 22:37
    @jojo nie dodałeś - proste abonamenty bez zwyżek haha, te wasze komentarze pracowniku korporacji t-mobile już każdy zna. Ten swąd czuć z daleka ;) Żenujące.
    2
  • Users Avatars Mini
    Janek pisze: 2016-09-07 23:11
    A w takim Plusie usługi dodane jak internet czy tv są tylko na korzystnych warunkach... Cóż... wiadomo, Polski operator zawsze będzie lepszy dla Polaków.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: