Prezes UOKiK Cezary Banasiński uznał, że Polkomtel złamał prawo żądając od klientów uiszczenia kary z tytułu rozwiązania umowy promocyjnej. Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostało wszczęte w lutym 2005 r. W jego toku ustalono, że 17 stycznia 2005 r. spółka dokonała zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych. Abonenci objęci zwykłą umową, którzy nie zaakceptowali zmienionego regulaminu mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy promocyjnej Polkomtel zażądał zapłaty kary.
W opinii Prezesa UOKiK powyższe działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle ww. ustawy w przypadku dokonania zmian w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy bez ponoszenia żadnych kar. Jedynie w wypadku zmiany cennika usług, a nie regulaminu przepisy umożliwiają operatorowi domaganie się zwrotu ulgi przyznanej abonentowi. Ponadto prawo nie dokonuje rozróżnienia sytuacji prawnej abonentów z punktu widzenia tego, czy zawarli z przedsiębiorcą umowę promocyjną, czy też nie.
Wobec powyższego, Prezes Urzędu uznał, że działania spółki Polkomtel naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nakazał zaniechania ich stosowania. Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.