Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez Telekomunikację Polską w związku z niewłaściwym podawaniem przez spółkę cen za usługi telekomunikacyjne.
Powodem sprawy jest fakt, że TP w ogłoszeniach, ulotkach reklamowych oraz materiałach promocyjnych nie podaje cen zawierających wszystkie podatki oraz ich części składowe (czyli cen brutto), co stanowi praktykę nieuczciwej konkurencji, jak również wprowadza klientów w błąd.
Elżbieta Anders, radca prezesa Urzędu powiedziała, że postępowanie może zakończyć się daniem nakazu zaprzestania stosowania takich praktyk. A to może oznaczać, że Telekomunikacja Polska będzie musiała we wszystkich materiałach promocyjnych, ogłoszeniach i ulotkach podawać konsumentom cenę brutto. Jeżeli TP SA nie zastosuje się do decyzji Urzędu, wówczas będzie można nałożyć na nią karę od 10 do tysiąca euro za każdy dzień zwłoki w zastosowaniu się do zaleceń.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył poza tym karę na Telekomunikację Polską w wysokości około 18 tysięcy złotych za nieprzekazanie w ustawowym terminie informacji na temat funkcjonowania Biur Obsługi Klienta TP. Zestawienie to było niezbędne dla zakończenia postępowania wyjaśniającego toczącego się w sprawie zasad nawiązywania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.