UOKiK zainteresował się migracją do JUMP!

Newsy
Opinie: 22

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem

Postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez prezesa Urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska. Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł. Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także , czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.

Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (22):

Komentuj

Komentarze / 22

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Supreme pisze: 2014-08-12 15:24
    Niewiele z tego wyniknie klienci informowani, możliwość wypowiedzenia bez konsekwencji, tutaj uchybień nie będzie, zamiast tego zrobili by coś pożytecznego i wyjaśnili dlaczego orange ciągle jedzie na simlockach skoro teoretycznie to niedozwolone praktyki....
    4
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-08-12 15:34
    A gdzie jest ten miłośnik T-m o durnym nicku? Jego najwspanialszą siecią z "najlepszą" obsługą zajął się UOKiK? Broń ich miłośniku T-m:-)
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 16:14
    #ASF: tam w T-M jakiś dyrektorzyna jest chory na punkcie kasy, biłby się o każdą złotówkę. Bo inaczej nie można takich poronionych pomysłów nazwać. Tutaj, akurat tej decyzji nie będę bronił. Uważam że tu T-M popełnia błąd. Tyle ode mnie. Podsumuje to tak: najgorsze jest to, że jak technika sę postara, czy BOA się postara, zrobią coś na plus to zawsze jakiś dyrektorzyna musi wpaść na jakiś bałwański pomysł i wszystko skopać... tu właśnie to tak pachnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2014-08-12 16:39
    głupio zrobili z tą podwyżką. uokik nic im nie zrobi, rozejdzie sie po kościach. inaczej jak testem ściągnięcia kasy z klientów tego nazwac nie można. kliencii z niskimi abo i tak zostana , nawet z podwyżką i t mob nie zwolni systemu billingowego. jedynym efektem będzie odpływ części klientów. już nie staraja sie zatrzymac klienta w indywidualnym podejściu dajac rabat 5 zł.
    3
  • Users Avatars Mini
    Alfed pisze: 2014-08-12 17:23
    pabloki pytanie gdzie jest granica niski abonament, bo jeśli w ostatniej promocji można mieć jump z no limit rozmowami, smsami + 500MB za 29zł to ta granica bardzo się przesuwa
    0
  • Users Avatars Mini
    Rustow pisze: 2014-08-12 17:56
    5 złotych podwyżki i krzyki w nieboglosy jakby co najmniej T-mobile pozbawił dostępu do usługi polowe społeczeństwa ;-) Lato w pełni i jakiś temat zastępczy musi być ;-)
    -3
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 18:45
    nie o to chodzi, bo pytanie się nasuwa - z jakiego tytułu ta podwyżka jest? Za jaką usługę? To tak właściwie dopłacę te 5,- i dopłacę za co....? To jest ciekawy aspekt. Jak to rozliczone będzie, jako jaka usługa...? To jest przekombinowane... a wizerunkowo wyszła klapa no i co racja to racja, część klientów na pewno odejdzie nawet jeśli to są klienci "mało dochodowi". Tak jak od pewnego czasu, widzę i dzisiaj - ktoś już nie kontroluje tego pędu na kasę, tej pazerności i chciwości, już samemu T-Mobile ciężko określić gdzie jest granica a wydaje mi się że już "cienka czerwona linia" w tym temacie lada moment zostanie przekroczona.
    2
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2014-08-12 18:54
    @Alfred ale to jest ograniczona promocja. niski abonament jest dla operatora do kwoty 50zł. ludzie mają abo za 29,90 i 19,90 ( ja mam szczęscie że zamienili mi bezboleśnie na jumpa migracja z 39,98 na 39,99 ) i nie chca płacić więcej , przy czym t mob nie umożliwia im skoku na taryfe za 39,99 zreszta kto by sie rwał do takiego skoku z 19,90 na 39,99 - to 100% więcej więc ludzie zapłaca 5 zł albo zrezygnują.
    1
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2014-08-12 18:57
    @Rustow 5 zł w przypadku taryfy 19,90 to 25 % więcej, na rocznej umowie to równowartość 3 dotychczasowych abonamentów. Rozumiesz teraz ? 5zł to nie jest dużo w dzisiejszych czasach ale 25% wzrost abonamentu , praktycznie bez alternatywy to skok na kase.
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 19:04
    #pabloki mam ten sam problem z tą firmą, tak jakby dysonans w rozmowie - obecnie mam taryfę rodzinna170 i mam pakiet 5GB netu w ramach tzw. oferty multimedialnej a oni mi proponują skok na JumpXXXL za 249zł. z pakietem 3GB... i do dnia dzisiejszego, nie mogę z firmą T-MobilePL dojść do porozumienia, nie chcą nic dorzucić pakietu, każą dokupywać po 10zł. za 1GB.... dlatego się zastanawiam, ile ten stan rzeczy będzie jeszcze trwał...
    1
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2014-08-12 19:15
    @up subiektywnie: nie chcą zmienić bo chcą kasy a jak sie nie uda to możesz rozwiązać... tylko tu jest jakieś drugie dno bo normalny operator dąży do zatrzymania klienta szczególnie jeśli to jest wyższy abo a tu dają wręcz kopa na pożegnanie.
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-08-12 19:21
    @samodziadostwo Więc może zmienić nick na "T-mschodzinapsy"? a nie męczyć orangutanów wiecznie? Ja ci mówiłem wcześniej że wszyscy oni to skur....syny i chodzi im o kasę od nas abonentów i maksymalny zysk, korporacje w tym telekomy to zachłanna banda. Najlepszy przykład to roaming międzynarodowy, technicznie inżynierowie opracowali, specyfikacje wdrożono, działało, i co...? I zachłanna banda zabiła roaming międzynarodowy na wiele lat po wejściu GSMu cenami! Dopiero cała obsrana komisja za przeproszeniem europejska się obudziła i zaczęła regulować żebyśmy za 1MB nie płacili kilku złotych....
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 19:36
    ASF ja nie uważam że oni schodzą na psy, nie mam jakichś większych zastrzeżeń co do T-Mobile. Ja jedynie uważam że są przeobrzydliwie pazerni, szczególnie w tym roku się tacy zrobili. Co do tego roamingu się z Tobą nie zgodzę. Ja pamiętam jeszcze czasy, wtedy jeszcze byłem klientem abonamentowym Plusa, były stawki podzielone na kraj+operator = cena. Zależy jakiego operatora wybrałeś, takie miałeś ceny. Wtedy można było mieć naprawdę tanio, nawet taniej niż teraz (w kwestii minuta/sms) I uwierz mi, wtedy było nawet taniej w wybranych Państwach niż teraz po tej komisyjnej UE regulacji... a było taniej, szczególnie na wschodzie i południu od Polszy, gdzie np minuta z Ukrainy kosztowała 44gr a SMS chyba 52gr w sieci Kyivstar - teraz jest 3x drożej (SMS 1.51 min. 4.92 bodajrze!). Niestety, na roamingu operatorzy także zwietrzyli interes. Wymyślili sobie sprytne tabelki i trzepią kasiorę. Na marginesie, zobacz sobie ile T-Mobile Polska życzy sobie za minutę/SMS z Rosji... a potem sprawdź to samo w PLAY :-) Pabloki# no ja już im powiedziałem, na wstępie ze mną odlatuje 5 aktywacji, moje + małżonki... zobaczymy czy przemyślą sprawę. Aczkolwiek, ten temat tych pakietów danych mnie bardzo drażni.
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 20:27
    pytanie dodatkowe, bo plus.pl zmienił stronę i coś nie mogę się połapać - może mi ktoś powiedzieć ile u nich jest w abonamencie (prywatne) największy limit GB na transmisje danych? Jaka ilość i przy jakim abonamencie tak żeby mieć max. ? z góry dzięki.
    1
  • Users Avatars Mini
    Qsqs pisze: 2014-08-12 20:28
    Postępowanie T-M to ja bym rozumiał gdyby ich przyrost abonentów był na plusie tak jak w Play. Ale oni wiecznie dołują i są najgorsi pod tym względem zaraz za Plusem. W Orange kończyła mi się umowa (i to za kilka miesięcy), nie oferowali w standardzie nic ciekawego więc wypowiedziałem im umowę. Nie minął tydzień jak dostałem telefon z ofertą jaka mnie w pełni satysfakcjonuje. Aneks podpisany i na kolejne 2 lata to Orangowi płacę abo. Tak więc można dbać o klienta jeśli sieci na tym zależy. Fakt, że mam najwyższy abo. Kiedyś Plus zmieniał warunki. Miałem prawo do wypowiedzenia umowy terminowej i z niego skorzystałem. Chciałem aby zmienić ją na bezterminową albo na kartę. Plus szedł w zaparte i tym sposobem do dziś im jestem wdzięczny bo wtedy u nich płaciłem 120 zł., a przeszedłem do Play i płaciłem mniej niż połowę, za o wiele lepsze warunki niż miałem w Plusie. Później zarząd Plusa przyznał, że to postępowanie (szantaż - jak wypowiesz umowę to wynocha) było błędem i nawet poleciało kilka głów. Żeby podobnie nie skończył T-M.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-08-12 20:29
    Ja akurat ze wschodniej ściany nie korzystałem, ale np. w Czechach i Niemcach teraz mam taniej po regulacjach:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 20:47
    właśnie sprawdziłem że chyba najkorzystniej taka oferta telefoniczna z pakietami data wychodzi w Orange, taryfa Smart Plan II Multi MAX, abon 154zł. z fakturą papierową w tym 2GB internetu, dopłacasz 10zł. masz łączny limit 10GB za 164zł. ...(tylko co z tego, jak obsługa leży, choć oferta dobra) - teraz za przeniesienie nr dają 6 miesięcy abonamentu 0zł. .Zaraz sprawdzę jak to w Play wygląda.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2014-08-12 20:52
    no w PLAY jest najtaniej - 6GB internetu za coś trochę ponad 80 PLN /europa unlimited + podwojenie pakietu danych za 10zł./. Generalnie szkoda gadać, można być pazernym ale te 3GB za 249PLN naprawdę nie przejdą. Nie te czasy.
    0
  • Users Avatars Mini
    załamana pisze: 2014-08-13 09:40
    A mnie podwyższyli rachunki za wodę. Czy też powinnam złożyć skargę?
    -2
  • Users Avatars Mini
    Ojojoj. pisze: 2014-08-13 14:32
    Blondyneczka przyczłapała. Jeżeli nie masz pojęcia o umowach, lubisz w tyłek (jak Cię korporacja bierze) to nie wypowiadaj się w temacie. Tu mowa o usłudze, woda nią nie jest. Ponadto czy podpisywałaś umowę z "dostawcą" wody do Twoich kraników na jakiś określony czas? Nie sądzę... Z sieciami telekomunikacyjnymi sprawia wygląda inaczej. Podpisujesz umowę i ma ona obowiązywać od początku do końca na tych samych warunkach (chyba, że zawarto w niej inne punkty). W przeciwnym wypadku podpisywanie umowy nie ma najmniejszego sensu patrząc z perspektywy konsumenta. Operator ma prawo zrobić wszystko z umową, a Ty masz płacić. Nie możesz zaprzestać.. bo Ci się znudziło. Ma to być obustronnie wiążące - Ty dostajesz gwarancję przez dany okres na takich a nie innych warunkach - oni dostają gwarancję, że będziesz za to płacić przez ten czas. Jeżeli Ty przestaniesz płacić to dostajesz karę, jeżeli oni zmieniają warunki, powinni zapłacić karę. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zgryz pisze: 2014-08-13 16:10
    Ojojoj- takiego szumu nie było jak wypowiadali umowy Europa Unlimited w Play, a przecież to analogiczna sytuacja.
    0
  • Users Avatars Mini
    Boss pisze: 2014-08-20 09:13
    Nie rozumiem o co tyle szumu? Skoro T-Mobile poinformował, że klienci, którym nie odpowiadają nowe warunki, mogą bez konsekwencji rozwiązać umowy to nie widzę problemu. Skoro nie odpowiadają nowe warunki, to zrywa się umowę i przechodzi do innego operatora na lepszych warunkach. Czy myślicie, że T-Mobile odpowie Wam dlaczego zmienia warunki? Powiedzą Wam zawsze to samo - że nowe warunki są korzystniejsze dla klienta. Czy tak jest rzeczywiście? Warto usiąść i poczytać nowe warunki. Dla tych, co tylko piszą sms-y i dzwonią to zyskają. Ale niestety już w kwestii danych sprawa jest dyskusyjna. W ramach najtańszego pakietu Jump S (oferta z telefonem) za 49,99 zł dostaje się tylko 250 MB internetu. Dla jednych ta ilość może wystarczy, jeśli aktualizuje smartfona przez Wifi. Dla większości przypuszczam jednak, że nie. Można oczywiście wykupić pakiet 1 GB, ale kosztuje on dodatkowo 10 zł. Ale jak wspomniałem wcześniej - nie ma przymusu zostania w T-Mobile...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: