Podczas dzisiejszej konferencji prasowej UPC przedstawiło swoje plany na 2014 r. Największy polski operator kablowy planuje wprowadzić komercyjnie ofertę dostępu do internetu z prędkością 500 Mbps. UPC ma także wdrożyć znaną już z innych krajów platformę Horizon.
Już na przełomie października i listopada operator zamierza przeprowadzić testy łączy 500 Mb/s w czterech miastach: Pułtusku, Łukowie, Warszawie i Krakowie.
Dyrektorem marketingu UPC jest obecnie Grzegorz Esz, który wcześniej pracował m.in. w T-Mobile i Netii.
W przyszłym roku UPC w Polsce zamierza wprowadzić multimedialną platformę Horizon, która umożliwia oglądanie wybranych treści na telewizorze, komputerze, tablecie i smartfonie. Najpierw klientom zostanie udostępniona aplikacja, a potem nastąpi wymiana dekodera.
Co jednak dla nas szczególnie istotne, to chcemy zaproponować na rynku nową jakość w stosunku do tego, co oferuje ipla czy TVN Player. Będziemy chcieli zaproponować klientom dużo więcej treści niż w telewizji linearnej. Dlatego teraz tak ważne jest podpisanie odpowiednio dużej liczy umów z dystrybutorami treści - mówi Esz.
W przyszłym rok operator planuje udostępnić także znane już z ofert Netii i Orange wzajemne darmowe udostępnianie hotspotów.
70 proc. klientów UPC korzystających z Internetu ma łącze co najmniej 30 Mbit/s. Za rok te same 70 proc. klientów ma korzystać już z łączy o prędkości co najmniej 60 Mbit/s. Z łączy o przepływności 250 Mbit/s korzysta dziś 5 proc. klientów internetowych UPC.