UPC oficjalnie przejęło ASTER

Newsy
Żródło: UPC
Opinie: 0

Od 1.01 ASTER i UPC Polska stanowią jedną firmę - UPC Polska. Na skutek połączenia prawnego UPC Polska przejęło wszystkie prawne zobowiązania Aster, a dotychczasowi abonenci Aster staną się klientami UPC Polska. Działając jako jedna organizacja UPC Polska będzie mogła w pełni wykorzystać wynikający z połączenia efekt synergii, co pozwoli kontynuować na coraz bardziej konkurencyjnym rynku realizację strategii rozwoju, obejmującej inwestycje w innowacje, unowocześnianie sieci oraz poszerzanie portfolio produktowego o światowej klasy usługi. Po połączeniu z ASTER, UPC Polska ma blisko 1,5 miliona klientów, a w zasięgu usług UPC znajduje się 2,5 miliona gospodarstw domowych.

Połączenie prawne ASTER z UPC Polska, na skutek którego powstała jedna firma, stanowi istotny etap na drodze do pełnej integracji obu podmiotów. Celem integracji jest jak najszybsze zaoferowanie wszystkim klientom Aster usług UPC – interaktywnej telewizji cyfrowej, superszybkiego Internetu szerokopasmowego, w tym UPC Fiber Power o prędkości do 150 Mb/s oraz telefonii z konkurencyjnymi taryfami. Działanie w ramach jednej organizacji uprości ujednolicanie procesów biznesowych oraz łączenie infrastruktury. Usługi UPC oferowane są klientom ASTER stopniowo, wraz z postępującą integracją sieci. Marka Aster będzie nadal obecna na rynku jako część logo integracyjnego jednak sukcesywnie, wraz z postępem integracji zastępowana będzie przez logo UPC Polska. Ze względu na skalę przedsięwzięcia, poszczególne działania rozłożone są w czasie, a ich przeważająca część zakończy się jeszcze w 2012 r.

Połączenie UPC i Aster to ważny krok na drodze do konsolidacji rozdrobnionej branży kablowej, która jest konieczna w obliczu rosnącej konkurencji ze strony większych podmiotów, w tym tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, konsolidujących się operatorów alternatywnych i platform satelitarnych. Operatorzy kablowi opierając się wyłącznie na własnych inwestycjach w nowoczesne sieci i usługi, stymulują branżę telekomunikacyjną do konkurencji infrastrukturalnej i w efekcie wpływają na rozwój i kształt rynku. Rezultatem wysokich nakładów sektora kablowego na inwestycje w innowacje jest także wyznaczanie standardów na rynku usług cyfrowych, prędkości internetu i znaczący udział w procesie cyfryzacji.

UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, a 2 stycznia 2012 nastąpiło połączenie prawne firm. W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska ma 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: