Rzecznik prasowy sieci Orange, Wojciech Jabczyński, na blogu firmowym swojej sieci ostro skrytykował sposób komunikacji usług internetowych UPC.
UPC twierdzi w swoich komunikatach do klientów i reklamach, że dostarcza klientom internet światłowodowy.
Jabczyński napisał: UPC nie robi światłowodu do domu (FTTH – Fiber to the Home). To, co robią to doprowadzają światłowód maksymalnie do budynku a później wykorzystują kable koncentryczne, którymi dochodzą do klientów. Dalej jest to technologicznie DOCSiS i sieci HFC (Hybrid Fibre-Coaxial). Co więcej do flagowego modemu konkurenta (Giga Connect Box) nijak nie można podpiąć… światłowodu.
Rzecznik Orange nieco złośliwie już dodaje: Z litości nie czepiam się już PR-owego ogłaszania na dzień wcześniej „światłowodowego” 1 Gb/s, żeby tylko zrobić dzień wcześniej przed nami. Cóż, że w przedsprzedaży i tylko w Warszawie.
UPC broni się tym, że światłowód jest dostarczony do bloku (zwykle do piwnicy), ale na podobnej zasadzie działają przecież także operatorzy mobilni, którzy mają większość stacji podłączonych światłowodem, a tylko "ostatnia mila" jest świadczona w technologii mobilnej. Nie twierdzą oni jednak w reklamach, że świadczą usługę dostępu do internetu światłowodem.
Fibersztuczki @Orange_Polska @RzecznikOrange, czyli jak marketingowo sprzedać swój #światłowód, mówiąc o #światłowodzie konkurencji. #GIGA dzięki! Jednak jakość i wybór ma znaczenie, więc oto spektrum ofert na naszym #światłowodzie https://t.co/jAqPm0Qx9c pic.twitter.com/96yvNi6gd8
— Michał Fura (@michalfura) September 17, 2018