Liberty Global podało wyniki UPC Polska za II kw. 2018 r.
Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 36 800 rok do roku, osiągając poziom 2 994 300.
Główne wydarzenia II kwartału:
Na koniec II kw. 2018, 1 430 100 klientów UPC Polska korzystało z 2 994 300 usług (RGU):
Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu) kontynuowano program podnoszenia prędkości internetu klientom, przenosząc kolejną ich grupę do grona użytkowników 250 Mb/s.
W ciągu ostatniego półrocza, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s, a w ciągu dwóch ostatnich lat – blisko dwukrotnie. W efekcie, liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza już 66 proc. (11pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, znacząco zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 000, co oznacza jej podwojenie w ciągu roku. W II kw. 2018 r. liczba użytkowników internetu UPC wzrosła do 1 147 700, co daje 2 400 więcej aniżeli w I kw. i 30 200 więcej rok do roku.
W II kwartale wprowadzono nowe kanały tv takie jak Epic Drama czy BBC CBeebies i udostępniając usługę Horizon Go w całej Unii Europejskiej. Liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 2 500, osiągając poziom 1 029 200, co jednocześnie daje wzrost rok do roku na poziomie 15 300. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła do prawie 580 000, co stanowi 56% bazy klientów telewizji cyfrowej. Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.
UPC Biznes wprowadziło nową identyfikację wizualną, wspartą kampanią „Otwórz się na sukces”, a także nową ofertę dedykowaną segmentowi SoHo, podzieloną na trzy główne grupy: Start, Smart i Pro, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorców prowadzących domowe lub małe biura. W II kw. 2018 UPC kontynuowało również wsparcie dla przedsiębiorców z finałem 5. edycji programu Think Big „Let’s Cinnect to Grow”, który miał miejsce w maju. Zwycięzcą została firma Vintom - twórcą rozwiązania służącego do generowania spersonalizowanych materiałów wideo.
W ciągu II kw. 2018 objęto zasięgiem światłowodowej sieci UPC i oferty Happy Home kolejne ponad 31 000 nowych domów (145 700 rok do roku), dając dostęp do usług Internetu i telewizji 3,4 milionom gospodarstw domowych.
* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług
Liczba klientów - koniec II kw. 2018 r.
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Cable Customer Relation-ships |
Video | Internet Sub-scribers |
Telephony Sub-scribers |
Total RGUs |
Total Mobile Sub-scribers |
||||
Basic Video Sub-scribers |
Enhanced Video Sub-scribers |
DTH Sub-scribers |
Total Video |
||||||||
Poland | 3,408,400 | 3,351,900 | 1,430,200 | 180,600 | 1,029,300 | - | 1,209,900 | 1,147,800 | 636,800 | 2,994,500 | 3,500 |
Zmiana liczby klientów - koniec II kw. 2018 vs koniec I kw. 2018
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Cable Customer Relation-ships |
Video | Internet Sub-scribers |
Telephony Sub-scribers |
Total RGUs |
Total Mobile Sub-scribers |
||||
Basic Video Sub-scribers |
Enhanced Video Sub-scribers |
DTH Sub-scribers |
Total Video |
||||||||
Poland | 33,200 | 33,400 | (2,400) | (2,900) | 2,600 | - | (300) | 2,600 | 2,800 | 5,100 | (300) |
#GIGAROK: Ogłosiliśmy wyniki @UPC_Polska
— Michał Fura (@michalfura) August 9, 2018
za Q2! Nasz wzrost napędzały; kolejne przyśpieszenie internetu dla naszych klientów, rozwój sieci gigabitowej oraz TV. Ogólna liczba RGU w gorę o +36,8 tys. YoY.
Dziękujemy naszym klientom!
Więcej szczegółów: https://t.co/DCj6dXOPtY pic.twitter.com/z5BFUEvsDR