UPC Polska w pierwszym kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych i przekroczyło 1 000 000 klientów internetu. Na koniec marca 2015 r. roku UPC Polska miało 1 425 400 klientów, którzy korzystali z 2 752 200 usług (RGU*).
Kluczowe wydarzenia I kwartału 2015 roku:
UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1 004 000 klientów internetu. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s.
Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 800. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w pierwszym kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921 700, czyli o 2 900 w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r., a telefonii o 3 500, do poziomu 559 900. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec I kwartału 266 600. Łącznie, liczba usług wyniosła na koniec I kwartału 2 752 200, a liczba klientów – 1 425 400.
Odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wyniósł ponad 85 proc., a potrójną usługę wybrało już ponad 35 proc. klientów.
W pierwszym kwartale UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice sp. z o. o., świadczącego usługę dostępu do internetu, telefonu i telewizji klientom na terenie Siemianowic Śląskich i Chorzowa. E-Siemianowice ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych.
* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług
Consolidated Operating Data — March 31, 2015 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,794,900 | 2,718,800 | 1,425,200 | 2,752,200 | 266,600 | 921,700 | - | - | 1,188,300 | 1,004,000 | 559,900 |
Subscriber Variance Table - March 31, 2015 vs. December 31, 2014 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
11,000 | 12,700 | (12,200) | (2,800) | (16,000) | 2,900 | - | - | (13,100) | 6,800 | 3,500 |