Na koniec czerwca 2015 r. UPC Polska miało 1 418 400 klientów, którzy korzystali z 2 764 700 usług (RGU*). Od początku roku wzrósł też znacząco zasięg sieci UPC.
W drugim kwartale 2015 r. ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200.
Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 700 do poziomu 1 010 700. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w drugim kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 925 500, czyli o 3 800 w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2015 r., a liczba klientów telefonii wzrosła o 9 400, do poziomu 569 300. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec II kwartału 259 200. Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec II kwartału do poziomu 2 764 700, co oznacza wzrost o 12 500, a liczba klientów wyniosła 1 418 400.
Odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrósł do 85,5 proc., a potrójną usługę wybrało już niemal 36 proc. klientów.
W II kwartale UPC Polska rozpoczęło inwestycje w sieć w nowych miejscowościach i w połowie maja rozpoczęło świadczenie usług w Płocku. Wraz z rozpoczęciem świadczenia usług UPC otworzyło w Płocku salon sprzedaży, zlokalizowany w Centrum Handlowym Atrium Mosty, operator uruchomił też dedykowaną stronę http://plock.upc.pl.
* RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług
Consolidated Operating Data — June 30, 2015 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,826,100 | 2,750,000 | 1,418,400 | 2,764,800 | 259,300 | 925,500 | - | - | 1,184,800 | 1,010,700 | 569,300 |
Subscriber Variance Table - June 30, 2015 vs. March 31, 2015 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
31,200 | 31,200 | (6,800) | 12,600 | (7,300) | 3,800 | - | - | (3,500) | 6,700 | 9,400 |