UPC Polska podało swoje wyniki za IV kwartał 2013 roku. Na koniec ubiegłego roku z 2 673 000 usług korzystało 1 436 700 klientów.
• Wzrosła sprzedaż usług RGU (Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług) w telewizji cyfrowej, internecie i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału, jak i rok do roku
• Liczba klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrosła w ciągu kwartału do 75,4 proc. Na koniec trzeciego kwartału było to niewiele ponad 70 proc.
• Poszerzona została oferta telewizyjna o kolejne 14 kanałów, rozwinięte usługi wideo na życzenie
• Zrealizowane zostały cele europejskiej agendy cyfrowej dzięki inwestycjom w sieć, zapewniającą zasięg internetu o prędkości 250 Mb/s na całości dwukierunkowej infrastruktury UPC
W czwartym kwartale UPC Polska odnotowała wzrost sprzedaży usług telewizji cyfrowej, internetu i telefonii. Liczba sprzedanych usług RGU w telewizji cyfrowej wzrosła o 25 300, czyli znacznie dynamiczniej, niż w ciągu trzeciego kwartału, gdy wzrost wyniósł 13 400 usług. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się o 27 500, a telefonii – o 5 700. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wyniosła w sumie 2 673 000, w tym telewizji cyfrowej 848 300, internetu 915 900, a telefonii 521 800. Liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a w ostatnim kwartale 2013 roku zmniejszyła się o kolejne 39 tys. i na koniec wyniosła 387 000.
Na koniec 2013 roku w porównaniu z końcem roku 2012 liczba usług telewizji cyfrowej UPC wzrosła o 92 000 (12 proc.), internetu – o 61 300 (7 proc.), a telefonii – o 62 800 (prawie 14 proc.). Klienci coraz chętniej wybierali potrójną usługę, co przełożyło się na wzrost udziału tej grupy w ogólnej liczbie klientów do poziomu 32,2 proc.
Consolidated Operating Data — December 31, 2013 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,717,700 | 2,616,300 | 1,436,600 | 2,673,000 | 387,000 | 848,300 | — | — | 1,235,300 | 915,900 | 521,800 |
Subscriber Variance Table - December 31, 2013 vs. September 30, 2013 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
17,900 | 31,200 | 2,100 | 17,600 | (40,800) | 25,300 | — | — | (15,500) | 27,500 | 5,600 |
Subscriber Variance Table - December 31, 2013 vs. September 30, 2013 - Q4 2013 Adjustments - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
(1,200) | — | (1,900) | (1,900) | (1,900) | — | — | — | (1,900) | — | — |