W 2020 roku UPC przekroczyło próg 1,5 miliona klientów, zdobywając największą ich liczbę od 5 lat – 41 200. Dzięki stałemu wzrostowi lojalności klientów, liczba subskrypcji cyfrowych urosła o blisko 100 tysięcy, do 3 267 500, a aktywnych klientów usług mobilnych – siedmiokrotnie, do blisko 63 tysięcy. Przełożyło się to na 4% wzrost przychodów rok do roku.
Najważniejsze wydarzenia 2020 roku:
W 2020 roku UPC rozpoczęło ekspansję i zdobywanie klientów w nowych lokalizacjach, wykorzystując sieci światłowodowe wybudowane w ramach programu POPC. Dzięki temu, do końca 2024 roku zasięg oferty UPC poszerzy się o blisko 1,7 mln gospodarstw domowych. Na koniec 2020 roku na obszarach POPC w zasięgu usług UPC znajdowało się już ponad 266 000 gospodarstw domowych.
Starając się zapewnić klientom najwyższej jakości internet w czasie pandemii, UPC rozwijało bazę klientów korzystających z usług internetowych. Ich liczba wzrosła o 60 100 w porównaniu z rokiem 2019, do poziomu 1 289 700, i był to najszybszy wzrost w ciągu ostatnich 3 lat. Liczba użytkowników modemu Connect Box, wyniosła 771 487. Średnia prędkość przekroczyła 322 Mb/s, co daje o 70 Mb/s więcej niż w roku ubiegłym, i jest wynikiem ciągłych inwestycji w sieć i wydajność urządzeń końcowych.
Poland | ||
Homes Passed | 3,635,200 | |
Fixed-Line Customer Relationships |
1,525,000 | |
Total RGUs |
3,267,500 | |
Internet Subscribers |
1,289,700 | |
Video | Basic Video Subscribers |
255,000 |
Enhanced Video Subscribers |
1,079,800 | |
Total Video |
1,334,800 | |
Telephony Subscribers |
643,000 | |
Total Mobile Subscribers |
62,700 |
Poland |
Total Mobile Subscribers - koniec IV kw. 2020 r. |
Organic Mobile Subscriber Variance - koniec IV kw. vs koniec III kw. 2020 |
Prepaid Mobile Subscribers |
- | - |
Postpaid Mobile Subscribers |
62,700 | 34,400 |
Total Mobile Subscribers |
62,700 | 34,400 |