UPC Polska - wyniki za 2015 rok

Newsy
Opinie: 3

Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 441 600 klientów, którzy korzystali z 2 847 700 usług (RGU).

Kluczowe wydarzenia 2015 roku:

  • Liczba klientów internetu UPC przekroczyła 1 000 000, a klienci biznesowi zyskali dostęp do internetu o szybkości do 600 Mb/s
  • Zasięg sieci UPC Polska wzrósł o ponad 187 400 gospodarstw domowych do poziomu blisko 3 mln
  • O 92 800 wzrosła w ciągu roku liczba usług (RGU) telewizji, internetu i telefonii
  • UPC świętowało 100 000 sprzedanych usług Horizon
  • UPC rozbudowało ofertę Telewizji Cyfrowej UPC, wprowadzając w ciągu roku 25 kanałów w jakości HD

W 2015 r. UPC Polska przekroczyło liczbę 1 000 000 klientów internetu szerokopasmowego. Na koniec IV kwartału było ich już 1 052 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 32 900, a w ciągu całego roku o 55 200. W ciągu ostatnich trzech miesięcy o 25 700 wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 962 200. W ciągu całego 2015 roku oznacza to wzrost o 43 400. Liczba klientów telefonii – w stosunku do danych na koniec III kwartału – wzrosła o 14 000, a wciągu roku o 36 000, osiągając na koniec IV kwartału poziom 592 400.

Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec IV kwartału do poziomu 2 847 700, co oznacza wzrost o 63 700 w ciągu ostatnich trzech miesięcy i o 92 800 w ciągu całego 2015 roku (wraz z akwizycjami). Liczba klientów wzrosła na koniec grudnia do poziomu 1 441 600. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wynosi 87 proc., a potrójną usługę wybrało już 36,5 proc. klientów.

W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży platformę Horizon, a w grudniu liczba klientów tej usługi przekroczyła 100 000. 

UPC uruchomiło także Internet dla Małych Firm o prędkości pobierania danych do 600 Mb/s (przy szybkości wysyłania 30 Mb/s).

W 2015 r. liczba gospodarstw domowych w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC wzrosła o 187 400 osiągając poziom blisko 3 mln. UPC Polska zwiększyło zasięg sieci, inwestując w nowych obszarach i dzięki dalszej konsolidacji rozdrobnionego polskiego sektora kablowego. W 2015 roku UPC nabyło spółki w Bolesławcu, Kowarach, Zdzieszowicach, Siemianowicach, Chorzowie, Gdańsku i Bydgoszczy.

UPC, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczęło w 2015 r. publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

* RGU – Revenue Generating Unit

Dane operacyjne na koniec grudnia 2015

  Video Internet Subscribers Telephony Subscribers
Homes Passed Two-way Homes
Passed
Customer
Relationships
Total
RGUs
Basic Video
Subscribers
Enhanced
Video
Subscribers
DTH
Subscribers
MMDS
Subscribers
Total
Video
2,971,300 2,903,000 1,441,600 2,847,700 240,700 962,200 - - 1,202,900 1,052,400 592,400

Zmiany w okresie 12.2015 - 10.2015

  Video Internet Subscribers Telephony Subscribers
Homes Passed Two-way Homes
Passed
Customer
Relationships
Total
RGUs
Basic Video
Subscribers
Enhanced
Video
Subscribers
DTH
Sub-scribers
MMDS
Sub- scribers
Total
Video
103,000 105,600 26,100 63,700 (9,000) 25,800 - - 16,800 32,900 14,000

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    aer pisze: 2016-02-16 16:45
    czy ze względu na usunięcie kanału Universal można wypowiedzieć umowę z winny UPC? Bez opłat i kosztów z tym związanych ? Owy kanał podaje , że od 1 marca będzie dostępny.
    1
  • Users Avatars Mini
    aer pisze: 2016-02-16 21:23
    wszędzie tylko nie w UPC.
    0
  • Users Avatars Mini
    raks pisze: 2016-02-17 09:12
    prawdziwa tragedia jest w netii, zmienilem z UPC bo bylo taniej i teraz mam nie dzialajacy internet przez wifi(support twierdzi ze wspieraja tylko kabel) i EPG w telewizorze ktore sie zawiesza raz na 2 dni i trzeba restartowac urzadzenie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: