Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 441 600 klientów, którzy korzystali z 2 847 700 usług (RGU).
Kluczowe wydarzenia 2015 roku:
W 2015 r. UPC Polska przekroczyło liczbę 1 000 000 klientów internetu szerokopasmowego. Na koniec IV kwartału było ich już 1 052 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 32 900, a w ciągu całego roku o 55 200. W ciągu ostatnich trzech miesięcy o 25 700 wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 962 200. W ciągu całego 2015 roku oznacza to wzrost o 43 400. Liczba klientów telefonii – w stosunku do danych na koniec III kwartału – wzrosła o 14 000, a wciągu roku o 36 000, osiągając na koniec IV kwartału poziom 592 400.
Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec IV kwartału do poziomu 2 847 700, co oznacza wzrost o 63 700 w ciągu ostatnich trzech miesięcy i o 92 800 w ciągu całego 2015 roku (wraz z akwizycjami). Liczba klientów wzrosła na koniec grudnia do poziomu 1 441 600. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wynosi 87 proc., a potrójną usługę wybrało już 36,5 proc. klientów.
W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży platformę Horizon, a w grudniu liczba klientów tej usługi przekroczyła 100 000.
UPC uruchomiło także Internet dla Małych Firm o prędkości pobierania danych do 600 Mb/s (przy szybkości wysyłania 30 Mb/s).
W 2015 r. liczba gospodarstw domowych w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC wzrosła o 187 400 osiągając poziom blisko 3 mln. UPC Polska zwiększyło zasięg sieci, inwestując w nowych obszarach i dzięki dalszej konsolidacji rozdrobnionego polskiego sektora kablowego. W 2015 roku UPC nabyło spółki w Bolesławcu, Kowarach, Zdzieszowicach, Siemianowicach, Chorzowie, Gdańsku i Bydgoszczy.
UPC, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczęło w 2015 r. publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
* RGU – Revenue Generating Unit
Dane operacyjne na koniec grudnia 2015
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Subscribers |
MMDS Subscribers |
Total Video |
||
2,971,300 | 2,903,000 | 1,441,600 | 2,847,700 | 240,700 | 962,200 | - | - | 1,202,900 | 1,052,400 | 592,400 |
Zmiany w okresie 12.2015 - 10.2015
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Basic Video Subscribers |
Enhanced Video Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
103,000 | 105,600 | 26,100 | 63,700 | (9,000) | 25,800 | - | - | 16,800 | 32,900 | 14,000 |