UPC Polska podało swoje wyniki za III kwartał 2014 roku. Liczba klientów na koniec czerwca wzrosła do 1 436 600. Korzystali oni z 2 706 300 usług.
Kluczowe wydarzenia II kwartału:
W drugim kwartale UPC Polska inwestowało w rozwój oferty cyfrowej – w maju uruchomiona została usługa Horizon TV, zapewniająca możliwość oglądania do 100 kanałów Telewizji Cyfrowej UPC na trzech urządzeniach mobilnych jednocześnie. W ciągu trzech tygodni od startu aplikację pobrało ponad 50 tys. klientów. Uruchomiona została też UPC Wi-Free - sieć 600 000 darmowych hotspotów dla klientów internetu UPC, działających na całym obszarze sieci UPC. Start usług wsparty został nową kampanią wizerunkową „Mega power, mega fun” prowadzoną w mediach ogólnopolskich.
W drugim kwartale liczba RGU w telewizji cyfrowej wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału o 18 600 do 886 800, liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się o 24 600 do poziomu 958 100, a telefonii – o 8 000 do 535 000. Liczba sprzedanych usług RGU wzrosła w sumie o 24 300 do 2 706 300, a liczba klientów – do 1 436 600. Odsetek klientów wybierających potrójną usługę wzrósł do ponad 33 proc.
Liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a na koniec II kwartału wyniosła 326 400.
W drugim kwartale UPC inwestowało także w rozwój, przejmując spółkę Telco Lublin, lokalnego operatora telekomunikacyjnego dostarczającego internet, telefon oraz telewizję, posiadającego w swoim zasięgu ponad 53 tys. gospodarstw domowych. Celem UPC jest teraz dostarczenie największej wartości klientom w Lublinie, w oparciu o sieć UPC.
W drugim kwartale Liberty Global ogłosiło, że Ramiro Lafarga Brollo, dotychczas Dyrektor Zarządzający O2 Słowacja, należącej do grupy Telefonica, obejmie od 1 lipca stanowisko Dyrektora Zarządzającego UPC Polska.
Consolidated Operating Data — June 30, 2014 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,734,300 | 2,643,000 | 1,436,600 | 2,706,300 | 326,400 | 886,800 | — | — | 1,213,200 | 958,100 | 535,000 |
Subscriber Variance Table - June 30, 2014 vs. March 31, 2014 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
9,300 | 13,000 | 5,600 | 24,300 | (26,900) | 18,600 | — | — | (8,300) | 24,600 | 8,000 |