Jean Marc Harion, szef PLAY i UPC udzielił wywiadu dziennikowi Parkiet. Prezes zdradził w nim kilka planów związanych z integracją grupy. Harion wysyła w nim informację do swoich konkurentów, że nie zamierza walczyć ceną. Oznacza to, że promocja na powitanie nie jest „pod wodą” i jest dobrze przemyślana w Excelu lub też szybko się skończy (lub to i to). Prezes w wywiadzie powtarzał kilka razy, że obniżka cen nie wchodzi w rachubę, bo wszyscy operatorzy muszą teraz borykać się z inflacją oraz kiepskimi kursami waluty, a ceny na polskim rynku są niższe niż w większości krajów w Europie.
Jean Marc Harion potwierdził także, że UPC czeka migracja do prawdziwych światłowodów, czyli z technologii opisywanej jako FTTX do docelowego FTTH. Oznacza to ogromne inwestycje i PLAY chce to robić już z inwestorem finansowym w ramach osobnej spółki FiberCo. Szczegóły mają być ustalone do końca roku. Prezes twierdzi, że obecnie UPC wykonuje 80-90% nowych instalacji światłowodem do domu. PLAY chce ustalić z konkurentami fiber standardy budowy sieci i politykę cenową.
PLAY na razie nie podaje, ile będzie kosztować modernizacja kablówki, którą przejął. Inwestycje mają objąć także budową jednej platformy IT dla obu sieci.
PLAY zamierza nadal współpracować z Vectrą, ale na razie nie ma planów próby przejęcia tej sieci. Zapewne regulator i tak by się na to nie zgodził.
PLAY zamierza też walczyć o łatwiejszy dostęp do contentu dla usług OTT. Według Harion, nadal część nadawców nie zgadza się na nadawanie swoich programów „w internecie”.
Formalne połączenie spółek P4 i UPC ma nastąpić w przyszłym roku. Firma na razie nie zamierza rezygnować z marki UPC, ale hasło kampanii brzmi, że to UPC przechodzi do PLAY.