Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1 472 000 klientów, którzy korzystali z 2 616 000 usług, w tym 756 300 telewizji cyfrowej, 546 000 telewizji analogowej, 854 700 internetu i 459 000 telefonii. UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg dwukierunkowej sieci UPC został rozszerzony o 60 600 gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600.
Czwarty kwartał 2012 r. przyniósł istotne wzrosty w liczbie sprzedanych usług cyfrowych UPC Polska, które wyniosły łącznie 102 700. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40 900 nowych abonentów. O 34 600 wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA.
Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27 400 nowych abonentów. Sukces usługi telefonicznej UPC potwierdza popyt na telefonię stacjonarną o konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 r. o 8 100, co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.
W 2012 roku, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej oraz nasilającej się konkurencji ze strony dotychczasowych oraz nowych podmiotów na rynku, wszystkie usługi cyfrowe UPC odnotowały istotne wzrosty. Jest to rezultat stałych inwestycji w infrastrukturę, konkurencyjnej oferty i usprawnień w obsłudze klienta. Na przestrzeni roku Telewizja Cyfrowa zyskała 123 000 nowych abonentów, Internet – 67 700, a usługa telefoniczna – 85 100. Naturalną konsekwencją cyfryzacji jest spadek roli usługi analogowej, z której na koniec roku korzystało 546 000 klientów.
Consolidated Operating Data – December 31, 2012 - Poland
Video | Internet | Telephony | ||||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed | Customer Relation- ships | Total RGUs | Analog Cable Subscribers | Digital Cable Subscribers | DTH Sub- scribers | MMDS Sub- scribers | Total Video | Homes Service-able | Sub- scribers | Homes Service-able | Sub- scribers |
2,667, 900 | 2,537, 600 | 1,472,000 | 2,616, 000 | 546,000 | 756,300 | — | — | 1,302, 300 | 2,537, 600 | 854,700 | 2,527, 600 | 459,000 |
Subscriber Variance Table – December 31, 2012 vs. September 30, 2012 - Poland
Video | Internet | Telephony | ||||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed | Customer Relation- ships | Total RGUs | Analog Cable Subscribers | Digital Cable Subscribers | DTH Sub- scribers | MMDS Sub- scribers | Total Video | Homes Service-able | Sub- scribers | Homes Service-able | Sub- scribers |
18,200 | 24,100 | 8,200 | 56,200 | (46,700) | 40,900 | — | — | (5,800) | 24,100 | 34,600 | 24,600 | 27,400 |