UPC w 2012 r. - wyniki operacyjne

Newsy
Żródło: UPC
Opinie: 2

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1 472 000 klientów, którzy korzystali z 2 616 000 usług, w tym 756 300 telewizji cyfrowej, 546 000 telewizji analogowej, 854 700 internetu i 459 000 telefonii. UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg dwukierunkowej sieci UPC został rozszerzony o 60 600 gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600.

Czwarty kwartał 2012 r. przyniósł istotne wzrosty w liczbie sprzedanych usług cyfrowych UPC Polska, które wyniosły łącznie 102 700. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40 900 nowych abonentów. O 34 600 wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA.

Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27 400 nowych abonentów. Sukces usługi telefonicznej UPC potwierdza popyt na telefonię stacjonarną o konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 r. o 8 100, co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.

W 2012 roku, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej oraz nasilającej się konkurencji ze strony dotychczasowych oraz nowych podmiotów na rynku, wszystkie usługi cyfrowe UPC odnotowały istotne wzrosty. Jest to rezultat stałych inwestycji w infrastrukturę, konkurencyjnej oferty i usprawnień w obsłudze klienta. Na przestrzeni roku Telewizja Cyfrowa zyskała 123 000 nowych abonentów, Internet – 67 700, a usługa telefoniczna – 85 100. Naturalną konsekwencją cyfryzacji jest spadek roli usługi analogowej, z której na koniec roku korzystało 546 000 klientów.

Consolidated Operating Data – December 31, 2012 - Poland

  Video Internet Telephony
Homes Passed Two-way Homes
Passed
Customer
Relation- ships
Total
RGUs
Analog Cable
Subscribers
Digital Cable
Subscribers
DTH
Sub- scribers
MMDS
Sub- scribers
Total
Video
Homes
Service-able
Sub- scribers Homes
Service-able
Sub- scribers
2,667, 900 2,537, 600 1,472,000 2,616, 000 546,000 756,300 1,302, 300 2,537, 600 854,700 2,527, 600 459,000

Subscriber Variance Table – December 31, 2012 vs. September 30, 2012 - Poland

  Video Internet Telephony
Homes Passed Two-way Homes
Passed
Customer
Relation- ships
Total
RGUs
Analog Cable
Subscribers
Digital Cable
Subscribers
DTH
Sub- scribers
MMDS
Sub- scribers
Total
Video
Homes
Service-able
Sub- scribers Homes
Service-able
Sub- scribers
18,200 24,100 8,200 56,200 (46,700) 40,900 (5,800) 24,100 34,600 24,600 27,400

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    brum pisze: 2013-02-14 11:27
    U mnie umówili się rok temu przed Wielkanocą na montaż i nieprzyszli, dzieciaki były niezadowolone. Święta bez bajek a dzieci było dużo z gośćmi. Podziękowałem. Teraz mam TV cyfrową z patyka za oknem, płacę abonament.
    0
  • Users Avatars Mini
    suchak pisze: 2013-02-14 13:17
    Dzięki brum, że się z nami tym podzieliłeś. Moje życie stało się pełniejsze. A mnie podłączyli normalnie. I cieszę się, że UPC się rozwija, bo jest szansa, że ktoś wreszcie zmusi TP do rozwijania się. Mocna konkurencja nie jet zła.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: