Mamy ponad 17 mln odsłon na Youtube - SUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ! Mamy ponad 2 tys. fanów na Facebooku - POLUB NASZ PROFIL!
Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 437 400 klientów, którzy korzystali z 2 755 000 usług (RGU - Revenue Generatung Unit).
Kluczowe wydarzenia 2014 roku:
• Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
• Wprowadzona została innowacyjna platforma Horizon i usługa MyPrime Filmy i Seriale;
• UPC Polska postawiło na mobilność i swobodę korzystania z usług, rozwijając aplikację UPC Phone i wprowadzając aplikację Horizon Go oraz usługę UPC Wi-Free;
• W wyniku przejęcia lokalnych operatorów UPC konsolidowało rynek i inwestowało w zwiększanie zasięgu swoich usług;
• UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwsze salony i punkty obsługi w galeriach handlowych;
• Ramiro Lafarga został nowym prezesem UPC Polska.
W czwartym kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 918 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 27 100, do poziomu 997 200, a telefonii – o 12 000 i wyniosła 556 400. Klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC, w efekcie czego liczba odbiorców wypieranej przez technologię cyfrową telewizji analogowej wyniosła 282 600. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła łącznie o 46 300 do 2 755 000. Łączna liczba klientów wyniosła 1 437 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 16 800.
Do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już 34,3 proc. klientów. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła o 70 500, internetu o 81 300, a telefonii o 34 600.
W maju 2014 roku UPC Polska przejęło operatora Telco Lublin, obejmującego swoim zasięgiem ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W listopadzie UPC Polska zwiększyło zasięg usług w Grodzisku, Milanówku i Otwocku, a w grudniu przejęło spółkę Azart-Sat, operatora telekomunikacyjnego, działającego w województwie dolnośląskim i opolskim, a dostarczającego internet, telefon oraz telewizję. Klienci operatora korzystają z blisko 19 tys. usług.
Wraz z przejęciem Telco Lublin UPC Polska rozpoczęło inwestowanie w salony i punkty sprzedaży położone w centrach handlowych. W 2014 roku w centrach handlowych powstało dziewięć nowych salonów i punktów sprzedaży UPC, a plan na ten rok to łącznie 50 takich placówek.
W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu).
*RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług
Consolidated Operating Data — December 31, 2014 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,783,900 | 2,706,100 | 1,437,400 | 2,755,000 | 282,600 | 918,800 | — | — | 1,201,400 | 997,200 | 556,400 |
Subscriber Variance Table - December 31, 2014 vs. September 30, 2014 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
42,000 | 48,000 | 16,800 | 46,300 | (8,800) | 16,000 | — | — | 7,200 | 27,100 | 12,000 |