UPC podało swoje wyniki za III kw. 2013 r. Na koniec trzeciego kwartału 1 434 500 klientów UPC korzystało z 2 655 400 usług.
Kluczowe wydarzenia trzeciego kwartału:
W trzecim kwartale UPC Polska utrzymała trend wzrostowy w kluczowych segmentach działalności.
W porównaniu z kwartałem drugim, spółka zwiększyła liczbę sprzedanych usług RGU w telewizji cyfrowej o 13 500, w obszarze szerokopasmowego internetu – o 8 400, a telefonii – o 10 700. Na koniec trzeciego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wyniosła 2 655 400, a UPC miało 823 000 klientów telewizji cyfrowej, 888 400 internetu i - 516 200 telefonii. Liczba klientów na koniec września wyniosła 1 434 500.
Konsekwentny rozwój oferty cyfrowej przekłada się na coraz wyraźniejszą migrację klientów z telewizji analogowej do telewizji cyfrowej. W efekcie systematycznie spada liczba klientów korzystających z usług telewizji analogowej – w trzecim kwartale zmniejszyła się ona o kolejne 34 200.
Klienci coraz chętniej sięgają po pakiety. W trzecim kwartale liczba klientów korzystających z potrójnej usługi urosła o kolejne 12 600. W efekcie udział klientów korzystających z potrójnej usługi przekroczył już 31 proc. bazy UPC.
Rośnie sprzedaż internetu w coraz wyższych prędkościach. Ponad 70 proc. klientów UPC Polska korzysta z prędkości co najmniej 30 MB/s, podczas gdy w Polsce – według Diagnozy Społecznej 2013 – prawie 2/3 klientów korzysta z internetu wolniejszego niż 10 MB/s. Obecnie już ponad 2,5 miliona gospodarstw domowych w Polsce, znajdujących się w zasięgu dwukierunkowych sieci UPC zmodernizowanych do standardu DOCSIS 3.0, jest w zasięgu najszybszego internetu UPC o prędkości pobierania 250 Mb/s
i wysyłania 20 MB/s.
W trzecim kwartale spółka, w ramach realizacji strategii rozwoju oferty usług dla biznesu UPC Biznes, uruchomiła inicjatywę wsparcia przedsiębiorczości Think Big, będącą konkursem dla przedsiębiorców mających oryginalny pomysł na rozwój. Rozpoczęły się także przygotowania do testów najszybszego internetu na rynku o prędkości 500 MB/s, pozwalając UPC Polska na dalsze wzmocnienie pozycji lidera najszybszych prędkości internetu na polskim rynku.
Simon Boyd, prezes zarządu UPC Polska, komentuje:
„UPC konsekwentnie realizuje strategię budowania wartości dla klientów poprzez sprzedaż pakietów – telewizji cyfrowej, internetu i telefonii – w III kwartale udało nam się zwiększyć sprzedaż potrójnej usługi i umocniliśmy tym samym naszą pozycją w kluczowych obszarach rynku. Obserwujemy rosnące zainteresowanie klientów naszymi usługami cyfrowymi oraz spadający udział w rynku telewizji analogowej. Sukcesywnie inwestujemy w rozwój naszej infrastruktury, a klienci coraz chętniej wybierają wyższe prędkości szerokopasmowego internetu. Oprócz rozwoju oferty trzeci kwartał był także okresem dalszej intensywnej pracy w obszarze poprawy jakości obsługi klienta, która jest jednym z naszych strategicznych celów”.
*RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług
Consolidated Operating Data – September 30, 2013 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
2,699,800 | 2,585,100 | 1,434,500 | 2,655,400 | 427,800 | 823,000 | — | — | 1,250,800 | 888,400 | 516,200 |
SubscriberVariance Table – September 30, 2013 vs. June 30, 2013 - Poland
Video | Internet Subscribers | Telephony Subscribers | ||||||||
Homes Passed | Two-way Homes Passed |
Customer Relationships |
Total RGUs |
Analog Cable Subscribers |
Digital Cable Subscribers |
DTH Sub-scribers |
MMDS Sub- scribers |
Total Video |
||
15,200 | 24,200 | (15,000) | (1,600) | (34,200) | 13,500 | — | — | (20,700) | 8,400 | 10,700 |