Agencja Upstairs Young & Rubicam pomoże PTK Centertel ujednolicić wizerunek wszystkich marek. Potrzebą wprowadzenia spójności w komunikacji wszystkich marek PTK Centertel (czyli POP, Idei i Meritum) uzasadniła Iwona Kossmann dyrektor marketingu PTK Centertel, wybór jednej tylko agencji do ich obsługi. "Dotychczas dwie agencje (CP DDB dla Idei, a Upstairs Young & Rubicam dla POP i Meritum) wypracowały odmienne strategie i sposoby ich komunikowania - powiedziała - Teraz zależy nam na podkreślaniu, że Idea i jej podmarki należą do jednej firmy. Takiej spójności dotychczas wyraźnie brakowało". Okazało się bowiem, że nie wszyscy zdawali sobie sprawę z przynależności POP i Meritum do PTK Centertel.
Iwona Kossmann pokreśliła, że pomysł wybrania jednej tylko agencji dla wszystkich marek nie narodził się w czasie trwającego dwa miesiące i zakończonego w połowie grudnia przetargu: 'To było ustalone już na początku, ale agencjom daliśmy do przygotowania briefy dla poszczególnych marek. Chcieliśmy w ten sposób ułatwić sobie podjęcie decyzji, a agencjom oszczędzić większych przygotowań do prezentacji".
Zwycięska agencja podlega przemianom, których celem jest dopasowanie jej struktur do struktur PTK Centertel. "Staramy się, by tak u nas, jak i w agencji były odpowiadające sobie stanowiska' - mówi Iwona Kossmann. - Chcemy w ten sposób usprawnić komunikację, która dotychczas nieco szwankowała . Dodała, że ujednolicany jest również system rozliczeń. Nowa struktura PTK Centertel uwzględnia podział na zespoły robocze, pracujące na rzecz trzech brandów. Każdy brand ma brand managera odpowiedzialnego za rozwój konkretnej marki. Istnieje dodatkowo podział zespołów na grupy wyznaczone do pracy nad rynkiem masowym i biznesowym. Na potrzeby poszczególnych marek w agencji Upstairs Y&R będą pracować trzy zespoły. Na czele każdego z nich stoi team składający się z account directora i dyr. kreatywnego danej marki.
Planowanie i zakup mediów nie były przedmiotem przetargu i pozostają niezmiennie w gestii PTK Centertel.