Idea zaprezentowała nową siedzibę Biura Obsługi Klientów mieszczącą się na ulicy Kasprzaka w Warszawie. Biuro Obsługi Klientów PTK Centertel działa od ponad 10 lat i obecnie wg badań OBOP najlepiej obsługuje klientów spośród operatorów komórkowych działających w Polsce. Oprócz warszawskiego biura - od ponad 3 lat Idea posiada także filię w Lublinie. Od trzech lat BOK posiada certyfikat jakości ISO w zakresie obsługi klientów, który corocznie podlega autoryzacji certyfikacyjnej.
Uroczyste otwarcie nowego BOK sieci Idea | |
"PTK Centertel od ponad 10 lat oferuje nowoczesne formy kontaktu z klientami poprzez rozwiązania call center (dostępne przez cały rok; 24 godziny na dobę), które są oparte na nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych i wymierny sposób przyczyniają się do rosnącego zadowolenia naszych klientów z ich obsługi w sieci Idea oraz ich coraz wyższej lojalności względem naszej sieci" - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel ds. operacyjnych - "w przyszłości planujemy wdrożenie kompleksowego, inteligentnego systemu zarządzania relacjami z klientami opartego na CRM - w celu jeszcze lepszej realizacji ich potrzeb."
HISTORIA OBSŁUGI KLIENTÓW W PTK CENTERTEL
Od 18.06.1992 - obsługa klientów pierwszej w Polsce sieci telefonów komórkowych (NMT450i) - PTK Centertel, realizowana jest w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej przez 5 pracowników.
1994 - w nowo powstałej strukturze organizacyjnej firmy w Pionie Marketingu wyodrębniono po raz pierwszy Dział Obsługi Klienta liczący 50 pracowników. Firma przenosi się na ulicę Pańską, a Dział Obsługi Klienta zajmuje około 300 m2. W związku z rozbudową sieci powstają komórki obsługi klienta w trzech okręgach: Katowice, Poznań i Gdańsk.
1995 - Dział Obsługi Klienta zatrudnia 60 konsultantów i obsługuje ok. 42 tys. abonentów. Wyodrębniono Zespół Call Center, który zapewnienia całodobową telefoniczną obsługę abonentów. Dział Obsługi Klienta przenosi się na ulicę Prostą w Warszawie, gdzie zajmuje powierzchnię 400 m2 .
1996 - Dział Obsługi Klienta liczy około 150 osób wyspecjalizowanych w obsłudze procesów: obsługa telefoniczna, windykacje, aktywacje, zespół specjalistów technicznych
1997 - obszar obsługi Klienta w Pionie Marketingu zarządzany jest przez Zastępcę Dyrektora Marketingu ds. Obsługi Klienta. Powstaje Biuro Obsługi Klienta z wyodrębnionymi działami: Aktywacji, Call Center,Windykacji, Reklamacji, Szkoleń, Archiwum i Współpracy z Okręgami
1998 - powstają nowe działy Telemarketingu, Obsługi Posprzedażnej oraz Utrzymania Klienta (w miejsce dotychczasowych Działów Archiwum i Współpracy z Okręgami). BOK zatrudnia 488 pracowników i obsługuje 50 tys. abonentów sieci cyfrowej i 220 tys. sieci analogowej. BOK zajmuje powierzchnię prawie 1000 m2.
1999 - otwarcie drugiego Działu Call Center w lokalizacji Lublin (10.05.99) oraz uruchomienie automatycznego biura obsługi - Interactive Voice Response (IVR). British Standard Institution (BSI) wręcza Zarządowi PTK Centertel - Certyfikat zgodności z normą jakości ISO 9002 w zakresie obsługi klienta (grudzień).
2000 - Działy Telemarketingu i Utrzymania Klienta w BOK połączone są w jeden Dział Współpracy z Abonentami
2001 - zgodnie z nową strukturą organizacyjną Spółki w Departamencie Operacyjnym został wyodrębniony Pion Obsługi Klientów z Biurami: Customer Care, Windykacji, Współpracy z Abonentami oraz Działami : Reklamacji , Aktywacji oraz Wspomagania i Analiz - wspierającym technicznie ogromną strukturę Pionu liczącą 1.198 pracowników. Siedziba Pionu Obsługi Klienta mieści się w dalszym ciągu na ul. Prostej, zajmując powierzchnię 4.239 m2. Ponadto zainicjowano realizację projektów związanych z rozbudową infrastruktury informatycznej (OTSA, Workflow, Platforma Telefoniczna).
2002 - nowa siedziba Pionu Obsługi Klientów (ul. Kasprzaka 18), w POK pracuje łącznie 1.527 osób, 5.000 m2
GŁÓWNE ZADANIA PIONU OBSŁUGI KLIENTÓW PTK CENTERTEL
1. Obsługa potencjalnych klientów:
Udzielanie informacji o ofercie
Pozyskiwanie danych potencjalnych klientów
2. Obsługa klientów w trakcie korzystania z usług sieci Idea:
Aktywacja nowych kontraktów i powitanie w sieci Idea
Udzielanie informacji
Realizacja zleceń
Rozpatrywanie reklamacji
Fakturowanie należności i monitorowanie płatności
3. Budowanie satysfakcji i lojalności klientów.
4. Rozwój nowoczesnych systemów i technologii obsługi klienta.
Dzięki stosowaniu nowoczesnych form kontaktów oraz wykorzystywaniu najnowocześniejszych technologii stale wzrasta ogólne zadowolenie klientów Idei z obsługi (6,1 pkt. 08/2002).
"W skład Pionu Obsługi Klienta PTK Centertel wchodzi obecnie sześć działów: Call Center, Windykacji, Aktywacji, Reklamacji, Szkoleń oraz dział Archiwum i Współpracy z Okręgami - mówi Maria Śmiałkowska, zastępca dyrektora marketingu ds. obsługi klienta - zatrudniamy obecnie ponad półtora tysiąca osób, pracujących w Lublinie i Warszawie na przestrzeni biurowej ok. 5 tys. metrów kwadratowych i świadczymy wszelkie działania z zakresu nowoczesnych kontaktów z klientem poprzez telefon."
Dział Aktywacji zapewnia:
- Aktywację nowych abonentów w punkcie sprzedaży (poprzez system OTSA)
- Wsparcie sieci sprzedaży.
- Powitanie nowych abonentów w sieci Idea poprzez Welcome Call / SM
Wraz z rosnąca liczbą klientów sieci Idea następował stały rozwój Call Center. W ciągu 3 ostatnich lat liczba pracowników CC zwiększyła się ponad czterokrotnie i w chwili obecnej zatrudnia ponad 700 osób (450 stanowisk).Obecnie dział Call Center obsługuje ok. 40 tys. połączeń dziennie i ponad 1.000.000 połączeń telefonicznych miesięcznie. Biuro Customer Care w Call Center ma na celu zapewnienie dzwoniącym abonentom pełnej, profesjonalnej pomocy w obszarach: informacji, zleceń, reklamacji, rozwiązywania problemów - pracuje 24 godziny na dobę; 365 dni w roku.
Call Center Warszawa zatrudnia 340 osób na 150 stanowiskach i obsługuje:
- Kluczowych klientów
- Klientów Biznesowych - Idea Meritum
- Klientów sieci NMT450
- Klientów pre-paid Idea POP
- Klientów post-paid Idea Optima
- Potencjalnych klientów
Call Center Lublin zatrudnia 370 osób na 310 stanowiskach i obsługuje:
- Klientów post-paid Idea Optima
- Biuro Numerów *123
- Potencjalnych Klientów
Rozwój Call Center
Rok | Lublin | Warszawa | Razem | |||
Stanowiska | Pracownicy | Stanowiska | Pracownicy | Stanowiska | Pracownicy | |
1999 | 40 | 45 | 60 | 120 | 100 | 165 |
2000 | 100 | 150 | 80 | 150 | 180 | 300 |
2001 | 150 | 275 | 130 | 300 | 280 | 575 |
2002 | 305 | 400 | 150 | 310 | 455 | 710 |
Statystyka połączeń do Call Center w latach 1999 - 2002
1999 - 3 522 000 połączeń
2000 - 4 920 000 połączeń
2001 - 8 380 000 połączeń
2002 - 13 300 000 połączeń
poczta,
fax,
Wykorzystywany jest profesjonalny system obsługi dokumentów - WorkFlow.
Dział Windykacji należności zajmuje się indywidualną obsługą klientów, w ramach procesu windykacji oraz promocją i obsługą nowoczesnych form płatności poprzez:
- Stałe zlecenie
- Płatność karta kredytową
- Polecenie zapłaty (Direct Debit)
BOK realizuje też na co dzień obsługę programu lojalnościowego Idea Profit oraz ogólnodostępnej oferty Zostańmy Razem. Liczba kontaktów telefonicznych w ramach programów lojalnościowych to ok. 80.000/miesięcznie. Idea Profit to program oznaczający dla jego uczestnika dodatkowe korzyści wynikające z korzystania z usług (Zróżnicowany poziom uczestnictwa zależny od intensywności korzystania z usług). Z Programu Idea Profit korzysta obecnie ok. 600 000 uczestników, a miesięcznie z BOK Profit kontaktuje się następująco: telefonicznie 30 tys. uczestników i e-mailem - 2,5 tys. uczestników.
W przyszłym roku Idea zamierza wprowadzić system CRM.