Według nowego raportu Strategy Analytics abonenci komórkowi są skłonni dopłacić za wbudowaną w aparat następnej generacji kamerę cyfrową, ale mniej są zainteresowani posiadaniem kolorowego wyświetlacza, czy zaimplementowanych gier. Ciężar komórki oraz jej rozmiary również nie są kluczowe podczas podejmowania decyzji o wymianie aparatu. Użytkownikom bardziej zależy na dodatkowych funkcjach w swych telefonach, co często skłania ich do zmiany operatora na innego, oferującego telefon z większą ilością udogodnień.
Raport ujawnił, że 35 % mieszkańców Zachodniej Europy wymieniło w przeciągu ostatnich 12 miesięcy telefon na nowy (wzrost z 27 % w 2000 r.). Pogoń za nowymi funkcjami (15% respondentów potwierdza udział w tym "wyścigu" w roku 2001, 11% w 2000) przyczynia się coraz bardziej do wzrostu wskaźnika churn. Użytkownicy są zainteresowani technologią Bluetooth i są w stanie zapłacić o 10% więcej za telefon z zaimplementowanym błękitym kłem. Abonenci biznesowi znacznie chętniej deklarują chęć dopłacenia za WAP oraz mobilny Internet w swych kolejnych aparatach.