Vectra dostała od UKE karę 350 tys. zł

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 1

Prezes UKE w związku z serią skarg konsumenckich i naruszeniem kilkunastu obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych nałożył na Vectrę karę pieniężną w wysokości 350 000 złotych.

Decyzja Prezesa UKE o nałożeniu kary została wydana w związku z wynikami uprzednio przeprowadzonej kontroli w spółce. W trakcie postępowania Prezes UKE przeanalizował obszerny materiał dowodowy zawierający kopie umów i aneksów do umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych zawartych z użytkownikami, a także dokumentację prowadzonych przez spółkę postępowań reklamacyjnych.

Przeprowadzona przez Urząd analiza tej dokumentacji wykazała liczne naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Kontrola obejmowała analizę zapisów umów i aneksów. Nieprawidłowości stwierdzono w większości umów poddanych sprawdzeniu.

Analiza materiału dowodowego zebranego przez Urząd w trakcie postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia kary, jednoznacznie wykazała, iż Vectra nie dopełniła obowiązków w zakresie kilkunastu kategorii spraw, naruszając:

obowiązek określania w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych, rodzaju świadczonych usług,
obowiązek określania w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zakresu obsługi serwisowej,
obowiązek określania w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych:
zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową,
danych dotyczących jakości usług, zakresu odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
wysokości odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, terminów składania oraz rozpatrywania reklamacji,
sposobu uzyskania informacji o kosztach usług serwisowych,
obowiązek określania w umowach o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej numeru przydzielonego abonentowi obowiązek zawierania, w pisemnych potwierdzeniach faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy, informacji o zakresie i terminie wprowadzenia zmian, obowiązek publikowania aktualnych informacji o jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
obowiązek pisemnego potwierdzenia przyjęcia reklamacji w terminie, przez przekroczenie przez Spółkę tego terminu o 22 dni i o 16 dni obowiązek udzielenia pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie, przez przekroczenie przez Spółkę tego terminu o 6 dni i o 55 dni obowiązek określenia w pisemnej odpowiedzi na reklamację wysokości kwoty zwrotu innej należności,
obowiązek zawarcia w pisemnej odpowiedzi na reklamację pouczenia o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa w art. 109 i 110 Prawa telekomunikacyjnego),
obowiązek zawarcia w odpowiedzi na reklamację uzasadnienia faktycznego w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części - wskutek tego, że uzasadnienie faktyczne nie dotyczyło przedmiotu.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: