Kara dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów

Newsy
Opinie: 16

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na 6-miesięczny okres. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył karę ponad 490 tys. zł

Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy Internetu i telefonu, spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Praktyka została zaniechana.

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Kontrakty zostały uzupełnione o wymagane informacje.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Vectrę została nałożona kara 493 252 zł. Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (16):

Komentuj

Komentarze / 16

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    KarolSk pisze: 2015-01-14 17:28
    TP robi to samo klientom Neostrady. UOKiK powinno więc też zajrzeć do biur Orange.
    3
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2015-01-14 17:34
    chyba tak samo jest na umowach na telefonie stacjonarna Orange
    2
  • Users Avatars Mini
    Birel pisze: 2015-01-14 18:32
    W Multimedi to samo
    0
  • Users Avatars Mini
    Sten pisze: 2015-01-14 19:08
    Internetia też, więc możliwe, że w Netii też.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sten pisze: 2015-01-14 19:09
    Z tym, że w Internetii napisane jest, że jak się nie wypowie to się przedłuża np: na kolejny rok samo, pytanie czy tak można?
    0
  • Users Avatars Mini
    Budus pisze: 2015-01-14 19:32
    no przecież w artykule napisane jest, że nie można "Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję."
    0
  • Users Avatars Mini
    batumi pisze: 2015-01-14 20:02
    Orange robi dokładnie to samo daje wybór automatyczne przedłużanie lub umowa na czas nie określony. Nie wspomina, że automatyczne przedłużanie jest na kolejne 6 miesiecy.
    1
  • Users Avatars Mini
    maruuuu pisze: 2015-01-15 08:16
    Na Neostradzie w Orange to samo. Chcieliśmy zrezygnować ale jeżeli nie wypowiesz umowy na przynajmniej miesiąc wcześniej to Ci dowalają pół roku i musimy teraz do końca marca się z nimi bujać.......
    0
  • Users Avatars Mini
    Radek pisze: 2015-01-15 10:20
    Vectra nadal tak robi. Moja z nimi umowa przedłużona automatycznie przez nich o pół roku właśnie trwa...
    0
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2015-01-15 11:02
    Cyfrowy Polsat przedluza automatycznie umowy o rok!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    KarolSk pisze: 2015-01-15 13:43
    Wysłałem właśnie pisemko do UOKiK żeby się Orange (i innym) przyjrzało. Być może coś się w tym temacie zmieni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomala pisze: 2015-01-15 15:17
    Dokładnie... Miałem to samo z Neostradą z TV... przedłużyli mi o 6 mies i nie miałem możliwości zmiany oferty na szybszą neo vdsl bez TV już... Musiałem odbębnić frajersko pół roku...
    0
  • Users Avatars Mini
    toczek pisze: 2015-01-15 15:31
    No właśnie KarolSk, zamiast pisać "do ogólnej wiadomości" lepiej skrobnąć skargę do UOKiK. Im więcej takich skarg, tym szybciej się tym zajmą.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-01-17 15:51
    w CYFROWY POLSAT jest to samo. Mam tzw. telewizję naziemną cyfrowa od Nich, DVB-T MUX4 kodowany z ich dekoderem do cyfrowej naziemnej (to się u nich nazywa Tv Mobilna - pakiet extra) i Umowa tak samo, automatycznie mi się przedłuża na kolejne 12 miesięcy (!). Najpierw podpisałem Umowę na normalny okres 15 miesięcy a potem się automatycznie przedłużyła na kolejne 12 miesięcy bez mojej wiedzy i woli. Drogi UOKiK - dużo pracy przed Tobą.... takie praktyki to zwykłe oszustwo i bandyctwo. M. in przez takie postępowanie z klientami nie lubię i Cyfrowego Polsatu i Plusa. Ale dobrze, że płacę tylko Cyfrowemu Polsatowi 14.90 miesięcznie... tylko niesmak pozostaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    pzu to gó wno pisze: 2015-04-14 08:42
    a w PZU nie inaczej!! to oczywiste oszustwo i złodziejstwo!
    0
  • Users Avatars Mini
    Polak pisze: 2015-04-28 11:01
    Ja się tylko zastanawiam co ten UOKiK robi... a w zasadzie nie robi... Jak można dopuścić do tego aby takiego rodzaju praktyki się tak rozpleniły!
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: